Shylo, LelaKovalchuk, Olga2014-11-252014-11-252014Shylo, L. How to make an effective logo / Lela Shylo, Olga Kovalchuk // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 502-503.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/18621A company’s logo is a recognition tool for the public to link their services or products to the company. In other words, it is part of a company’s branding. Without such branding, the public will not be able to differentiate between companies, and therefore unable to expect a certain standard or quality from the company which they interact with. A logo, if designed effectively, can bring to people’s mind the unique selling proposition of an organization, which inevitably promotes the company on a sub-conscious level.logobusinessbrandingлоготипбізнесбрендингкафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікаціїHow to make an effective logo