Пєтухова, Ольга МихайлівнаЯмкова, Аліна Миколаївна2020-02-032020-02-032019Пєтухова, О. М. Розвиток експортної діяльності підприємства / О. М. Пєтухова, А. М. Ямкова // Наукові праці Національного університету харчових технологій. – 2019. – Т. 25, № 1. – С. 47–54.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/30597У статті досліджено зміст поняття «зовнішньоекономічна діяльність» (ЗЕД), розглянуто основні ознаки ЗЕД. Охарактеризовано роль та економічну сутність експортної діяльності. Виявлено, що підприємства можуть ефективно функціонувати лише при втіленні принципово нових підходів до управління розвитком експортної діяльності підприємства і формування конкретної стратегії. Доведено, що проблема розвитку експортної діяльності підприємства є досить актуальною на сьогоднішній день та заслуговує особливої уваги. Проаналізовано місткість вітчизняного ринку та виявлено його неможливість поглинути всю запропоновану продукцію, що сприяє виходу підприємств на зовнішні ринки. Зроблено висновок щодо посилення розвитку експортної діяльності в умовах поглиблення світових інтеграційних процесів. Визначено основні вимоги до експорту та акцентовано увагу на його ефективності. Розглянуто види експорту. Проаналізовано методи здійснення експортної діяльності та умови створення зовнішньоекономічних служб на підприємствах. Досліджено історію розвитку підприємства та його основні етапи становлення. Проаналізовано експортну діяльність ТОВ «Продовольча компанія «ЗоряПоділля». Досліджено обсяги та структуру експорту цукру підприємством. Обґрунтовано, що ТОВ «Продовольчакомпанія «Зоря Поділля» має достатній потенціал для здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Сформульовано основні напрямки розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Зазначено необхідність врахування особливостей кожного підприємства та специфіки здійснення експортної діяльності. Виявлено, що для підприємств важливим фактором є не лише виробництво продукції високої якості, а й пошук методів розвитку експортної діяльності та шляхів їх впровадження. Виявлено необхідність постійного контролю взаємовідносин з іноземними партнерами та основні інструменти їх вдосконалення.підприємствоЗЕД (зовнішньоекономічна діяльність)експортна діяльністьрозвитокцукорenterpriseforeigneconomic activity (FEA)export activitydevelopmentsugarкафедра маркетингуРозвиток експортної діяльності підприємстваArticle