Ліщитович, Леонід ІвановичЯненко, Лариса Петрівна2024-03-012024-03-012023Ліщитович, Л. І. Про вплив форм навчання на соціалізацію та ефективність співробітництва студентів / Л. І. Ліщитович, Л. П. Яненко // Наукові записки Національного університету «Острозька академія» : серія «Філологія». – Острог : НаУОА, 2023. – Вип. 20(88). – С. 61–65https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/41929Повідомлення торкається актуальної сьогодні проблеми посилення соціалізації особистості як шлях до значно більшої ефективності співпраці сучасних людей на планеті. Також масове безкоштовне впровадження засобів штучного інтелекту типу GPT-4 по всьому світу скрізь викликало потребу докорінної перебудови організації освіти, зокрема і форм навчання. Обґрунтовується потреба контролю балансу розумової і духовної складових в процесі навчання як важливого запобіжника щодо перетворення студента на біоробота. Також досліджувався історичний досвід впровадження ідей і засобів Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) в багатьох країнах світуThe report addresses the current issue of enhancing individual socialization as a path to greater effectiveness in the collaboration of contemporary people on the planet. Also, the massive free introduction of artificial intelligence tools such as GPT-4 around the world has caused the need for a radical restructuring of the organization of education, including the forms of education. In addition, the need to control the balance of mental and spiritual components in the learning process as an important safeguard against the transformation of a student into a biorobot is substantiated. The historical experience of implementing the ideas and tools of ComputerSupported Collaborative Learning (CSCL) in many countries of the world was also studiedukкафедра іноземних мов професійного спрямуванняреформа освітидосвід CSCLНоосферабіороботиeducationreformCSCL experienceNoospherebiorobotsПро вплив форм навчання на соціалізацію та ефективність співробітництва студентівArticlehttps://orcid.org/0009-0009-4173-3108