Бєлова, Тетяна ГеннадіївнаГирба, Антон Вікторович2022-06-082022-06-082022Бєлова, Т. Г. Особливості формування стратегічних альтернатив для підприємств м’ясопереробної галузі України / Т. Г. Бєлова, А. В. Гирба // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». – 2022. – Вип. 41. – С. 7–9https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/37625Стаття присвячена опису особливостей визначення стратегічних альтернатив для підприємств м’ясопереробної галузі в Україні. Здійснено обґрунтування основних чинників, які впливають на формування стратегічної політики підприємств даної галузі. Наведено кількісні показники виробництва та заготівлі м’ясної сировини за період з 2018-2020 рр. Описано основні проблеми функціонування підприємств м’ясопереробної галузі в Україні та причини їхнього виникнення. Проаналізовано та запропоновано альтернативні варіанти вирішення даних питань. Встановлено, що кожне підприємство м’ясопереробної галузі повинно мати в своєму арсеналі необхідну кількість альтернативних напрямків розвитку, враховуючі не лише існуючі, а й можливі загрози. Перелічено маркетингові інструменти аналізу та формування стратегічних альтернатив, надається їхній стислий опис. The article is devoted to the description of the peculiarities of identifying strategic alternatives for meat processing enterprises in Ukraine. The substantiation of the basic factors influencing formation of strategic policy of the enterprises of this branch is proved. Quantitative indicators of production and procurement of raw meat for the period from 2018-2020 are given. The main problems of functioning of meat processing enterprises in Ukraine and the reasons for their occurrence are described. Alternative solutions to these issues are analyzed and proposed. It is established that each enterprise of the meat processing industry should have in its arsenal the necessary number of alternative directions of development, taking into account not only existing but also possible threats. The marketing tools of analysis and formation of strategic alternatives are listed, their brief description is given.кафедра маркетингустратегічний маркетингстратегічні альтернативичинники впливуSWOT- аналізматриця розвитку товару/ринкуматриця «Мак-Кінсі»strategic marketingstrategic alternativesinfluencing factorsSWOT analysisproduct / market development matrixMcKinsey matrixОсобливості формування стратегічних альтернатив для підприємств м’ясопереробної галузі УкраїниArticle