Ткачук (Стахурська), Світлана Валеріївна2022-09-152022-09-152022Ткачук, С. В. Маркетингові аспекти розвитку підприємництва у сфері харчових продуктів / С. В. Ткачук / Сучасний менеджмент у вирішенні проблем розвитку підприємств харчової промисловості: моделі, стратегії, технології : колективна монографія / pа ред. Н. С. Скопенко, О.І . Драган. Київ : ФОП Ямчинський О.В, 2022. – С. 367–401https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/37993Розглядаються маркетингові аспекти розвитку підприємництва у сфері харчових продуктів. Для успішного функціонування на ринку підприємствам слід орієнтуватись не лише на зростання, але й на розвиток, тобто на якісні зміни. При цьому важливо враховувати сукупність критеріїв, що формуються за умови прогресивного маркетингу: вигода для підприємства, цінність для клієнта, формування правильних потреб, акцент на раціональному споживанні. Завдання прогресивного маркетингу харчових продуктів повинні враховувати наступні напрями: людина, екосистема, клієнт, толерантність. Важливо запропонувати клієнту справжню цінність, зрозумівши його стиль життя, життєву ситуацію, виявивши больові точки та проаналізувавши обмежені ресурси підприємства. В аспекті «людина/екосистема» слід робити акцент на екологічності продуктів, збереженні довкілля та формуванні правильних потреб. Останнє має здійснюватись сукупними силами підприємства, соціальних інститутів, державних органів та, звісно, самого споживача, який, пред’являючи попит на «правильні товари», змушує виробників пропонувати такі товари на ринку. І, звісно, для формування цінної пропозиції, для розвитку підприємств та здобуття ними конкурентних переваг високого порядку, потрібно враховувати сучасні фудтренди, які формуються під впливом загальних сучасних трендів. The marketing aspects of the development of entrepreneurship in the field of food products are considered. In order to function successfully on the market, enterprises should focus not only on growth, but also on development, that is, on qualitative changes. At the same time, it is important to take into account the set of criteria that are formed under the conditions of progressive marketing: benefit for the company, value for the client, formation of the right needs, emphasis on rational consumption. The tasks of progressive marketing of food products must take into account the following directions: man, ecosystem, client, tolerance. It is important to offer real value to the client by understanding his lifestyle, life situation, identifying pain points and analyzing the company's limited resources. In the "human/ecosystem" aspect, emphasis should be placed on the environmental friendliness of products, preservation of the environment, and the formation of the right needs. The latter should be carried out by the combined forces of the enterprise, social institutions, government bodies and, of course, the consumer himself, who, presenting a demand for the "right goods", forces manufacturers to offer such goods on the market. And, of course, for the formation of a valuable offer, for the development of enterprises and their acquisition of competitive advantages of a high order, it is necessary to take into account modern food trends, which are formed under the influence of general modern trends.otherмаркетингмаркетинг харчових продуктівпідприємництво у сфері харчових продуктівзавдання маркетингу харчових продуктівсучасні тенденції маркетингу харчових продуктівmarketingmarketing of food productsentrepreneurship in the field of food productstasks of food marketingmodern trends in food marketingкафедра маркетингуМаркетингові аспекти розвитку підприємництва у сфері харчових продуктівBook chapter