Bogdanovich, LudmilaKovalchuk, Olga2014-11-202014-11-202014Bohdanovych, L. Consumer markets as a way to maintain the competitiveness of enterprises / L. Bohdanovych, O. Kovalchuk // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 495-496.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/18533The transformation of the national economic system determines the need for the qualitative changes in the field of agriculture, in particular, in the management of the food market. Crisis situations that occasionally arise in certain markets of food cause the need for a comprehensive approach to this problem.othercompetitivenesseconomic systemconsumer marketsконкурентоспроможністьекономічна системаспоживчі ринкиконкурентоспособностьэкономическая системапотребительские рынкикафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікаціїConsumer markets as a way to maintain the competitiveness of enterprisesOther