Skryhun, NatalyaLisovska, Inna2020-06-162020-06-162020Skryhun, N. Gender stereotypes in advertising activities of Ukrainian and foreign FMCG companies / N. Skryhun, І. Lisovska // News of science and education. – Sheffield. Science and education LTD, 2020. – №5 (72). – Р. 28-32.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31445Theory and practical principles of the of gender stereotypes impact in advertising activities of Ukrainian and foreign FMCG companies are studied in the article. Peculiarities of the use of gender solutions in advertising are identified and substantiated. The current approach to gender advertising differs significantly with the changing role of men and women. The comprehensive integration of gender roles in the development of advertising campaign should be ethical and responsible. У статті досліджено теоретичні та практичні засади впливу гендерних стереотипів у рекламній діяльності українських та зарубіжних FMCG-компаній. Визначено та обґрунтовано особливості використання гендерних рішень у рекламі. Встановлено, що сучасний підхід до гендерної реклами суттєво відрізняється зі зміною ролі чоловіків та жінок. Показано, що всебічна інтеграція гендерних ролей у розробленні рекламної кампанії повинна бути етичною та відповідальною.кафедра маркетингурекламна діяльністьгендерні стереотипигендерні ролігендерна соціалізаціягендерна ідентичністьчоловічі типи лояльностітипи лояльності жінокмаркетингові комунікаціїбрендadvertising activitiesgender stereotypesgender rolesgender socializationgender identitymale loyalty typesfemale loyalty typesmarketing communicationbrandGender stereotypes in advertising activities of Ukrainian and foreign FMCG companiesArticle