Березянко, Тамара ВолодимирівнаХарін, Олександр Сергійович2023-10-262023-10-262022Березянко, Т. В. Теоретичні підходи та практична реалізація доброчинності у форматі корпоративної соціальної відповідальності / Т. В. Березянко, О. С. Харін // Ефективна економіка. – 2022. – № 12https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/41247У сьогоднішніх українських реаліях тема волонтерства є досить актуальною, хоча відома достатня кількість досліджень з цього напрямку. Дану статтю присвячено дослідженню теоретичних та практичних засобів корпоративної, громадської та соціально відповідальної активності на різних щаблях національного суспільства. Мета дослідження. Головний акцент зосереджено у площині виявлення особливостей реалізації доброчинності працівниками та підприємствами харчової промисловості. Здійснено дослідження участі національних оліє-жирових компаній у кризових подіях 2014-2022 рр. і систематизовано напрямки залучення корпоративних та особистих можливостей як прояв громадської позиції та реалізації співпраці. Для виконання дослідження було використано методи аналізу, синтезу, опитування та порівняння, також було опрацьовано наукові та дослідницькі матеріали. Результати дослідження. Характерною рисою корпоративного волонтерства стали: допомога для нейтралізації впливу військових дій - допомога працівникам філій фінансова та організаційна, надання робочих місць, транспорту, одягу, фінансування оплати орендного житла, допомога у зменшенні стресоутворюючого фактору, також соціальна підтримка незахищених верств населення, сприяння та організація оздоровчих заходів, вирішення екологічних питань в офісі та поза його межами, освітні та виховальні заходи. Особисте волонтерство працівників компаній оліє-жирового комплексу носить більш емоційно забарвлений характер – це по-перше, витрачання особистого вільного часу у громадських інтересах; по-друге, - це прояв ініціативи, яка стає стимулом для подальшого розвитку її на рівні корпоративного волонтерства; по-третє, - це здійснення соціальної логістики, яка не покривається можливостями на державному рівні; по-четверте, - це здійснення психологічної підтримки на рівні людина до людини. Висновок. Добродійництво – це елемент корпоративної соціальної відповідальності, волонтерство корпоративне та особисте – це інструмент його громадської та соціальної реалізації. В економічному сенсі волонтерство виконує функції соціальної логістики. In today's Ukrainian realities, the topic of volunteering is quite relevant, although a sufficient amount of research in this direction is known. This article is devoted to the study of theoretical and practical means of corporate, public and socially responsible activity at various levels of national society. The aim of the study. The main emphasis is focused on the plane of identifying the peculiarities of the implementation of charity by employees and enterprises of the food industry. The study of the participation of national oil and fat companies in the crisis events of 2014-2022 was carried out and the directions of attracting corporate and personal opportunities as a manifestation of a public position and implementation of cooperation were systematized. To carry out the research, the methods of analysis, synthesis, survey and comparison were used, as well as scientific and research materials were developed. Research results. A characteristic feature of corporate volunteering has become: assistance to neutralize the impact of military operations - financial and organizational assistance to branch employees, provision of jobs, transport, clothing, financing of rental housing, assistance in reducing the stress-causing factor, as well as social support for vulnerable segments of the population, promotion and organization of health activities, solving environmental issues in and outside the office, educational and educational activities. Personal volunteering of employees of the oil-fat complex companies is more emotionally colored - it is, firstly, spending personal free time in the public interest; secondly, it is a manifestation of initiative, which becomes an incentive for its further development at the level of corporate volunteering; thirdly, it is the implementation of social logistics, which is not covered by opportunities at the state level; fourthly, it is the implementation of psychological support at the person-to-person level. Conclusion. Charity is an element of corporate social responsibility, corporate and personal volunteering is a tool for its public and social implementation. In the economic sense, volunteering performs the functions of social logistics.otherволонтерський рухкорпоративна соціальна відповідальністькорпоративна доброчинністьособиста доброчинністьvolunteer movementcorporate social responsibilitycorporate charitypersonal charityкафедра економіки праці та менеджментуТеоретичні підходи та практична реалізація доброчинності у форматі корпоративної соціальної відповідальностіArticle