Бєлова, Тетяна ГеннадіївнаКрайнюченко (Форноляк), Ольга ФеодосіївнаЛелека, Ольга Олександрівна2024-06-032024-06-032024Бєлова, Т. Г. Сучасні концепції маркетингу як підґрунтя розвитку маркетингового менеджменту підприємства / Т. Г. Бєлова, О. Ф. Крайнюченко, О. О. Лелека // Причорноморські економічні студії : науковий збірник Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. – Одеса : Гельветика. – 2024. – Вип. 85. – С. 106–110.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/43292Стаття присвячена опису сучасних маркетингових концепцій, які можуть слугувати основою для вдосконалення управління підприємством на засадах маркетингового менеджменту. Перелічені концепції управління маркетингу, елементи яких найчастіше можна використати для посилення маркетингової складової в управлінській діяльності підприємства. Наведено зміст концептуальної моделі вдосконалення менеджменту підприємства на основі маркетингових принципів. Зроблено наголос на таких складових моделі, як місія, цінності, цілі, аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища і стратегічних альтернатив, реалізація стратегії. Наведено приклади місії та цінностей успішних підприємств та доведено вплив маркетингових концепцій на їхнє формування. Зауважено про необхідність врахування дії концепції LOVE- маркетингу, оскільки завдяки неї можна досягти гармонії у взаємовідносинах підприємства-виробника, його працівників та споживачів/клієнтівThe article is devoted to the description of modern marketing concepts that can serve as a basis for improving enterprise management on the basis of marketing management. The concepts of marketing management are listed, the elements of which can most often be used to strengthen the marketing component in the management activities of the enterprise. The content of the conceptual model for improving enterprise management based on marketing principles is presented. Emphasis is placed on such components of the model as the mission, values, goals, analysis of the internal and external environment and strategic alternatives, implementation of the strategy. Examples of the mission and values of successful enterprises are given and the influence of marketing concepts on their formation is proven. It was noted that it is necessary to take into account the concept of LOVE-marketing, because thanks to it, harmony can be achieved in the relations between the manufacturing enterprise, its employees and consumers/clientsukсучасні маркетингові концепціїмаркетинговий менеджментмісіяцінностіцілівнутрішнє середовищезовнішнє середовищестратегічні альтернативиреалізація стратегіїmodern marketing conceptsmarketing managementmissionvaluesgoalsinternal environmentexternal environmentstrategic alternativesstrategy implementationкафедра маркетингуСучасні концепції маркетингу як підґрунтя розвитку маркетингового менеджменту підприємстваArticlehttps://orcid.org/0000-0002-5829-8060https://orcid.org/0000-0002-0811-696Xhttps://orcid.org/0000-0003-1120-0270