Skryhun, NatalyaKapinus, LarisaPetrovych, Marharyta2020-06-162020-06-162020Skryhun, N. Consumer loyalty assessment as an important means of increasing company's profitability / N. Skryhun, L. Kapinus, M. Petrovych // News of science and education. – Sheffield. Science and education LTD, 2020. – №5 (72). – Р. 3-8.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31446The essence of consumer loyalty is revealed and substantiated and its value for companies is determined. The concept of loyalty, level of satisfaction is considered, the levels of loyalty and factors influencing consumer loyalty are distinguished, as well as methods of estimation of the degree of customer satisfaction are investigated. Розкривається та обґрунтовується сутність лояльності споживачів та визначається її цінність для компаній. Розглянуто поняття лояльності, рівня задоволеності, рівні лояльності та фактори, що впливають на лояльність споживачів, а також досліджуються методи оцінки ступеня задоволеності клієнтів.кафедра маркетингулояльність споживачівповедінка клієнтівоцінка лояльностікоефіцієнти лояльностірівні лояльності споживачівconsumer loyaltycustomer behaviorloyalty assessmentloyalty factorsconsumer loyalty levelsConsumer loyalty assessment as an important means of increasing company's profitabilityArticle