Hudz’, YuriyBozhok, Natalia2014-11-202014-11-202014Hudz’, Yu. Analysis of food consumption / Yulia Hudz’, Nataliya Bozhok // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 489-491.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/18530One of the conditions of existence of the market is the presence of the consumer or purchaser of the goods. Therefore, the role of the consumer market and the development of market relations are extremely important because consumer needs are determined by the volume of sales and production, as well as an assortment of goods. Consumption plays a decisive role in the economy of any country, as it is the easiest component of gross domestic product. Consumption is an individual sharing of consumer goods, aimed at meeting the physical and spiritual needs of people. The value form - this is the amount of money that is spent for purchase of material goods and services.otherconsumerpurchaserfood consumptionспоживачпокупецьспоживання продуктів харчуваннякафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікаціїAnalysis of food consumptionOther