Baiev, VadimBakhov, IvanMirzodaeva, TetianaKharchenko, OlenaHopkalo, Larysa2024-03-262024-03-262021ISO standards in the concept of quality management of travel companies of Ukraine / V. Bayev, I. Bakhov, T. Mirzodaieva, O. Kharchenko, L. Hopkalo // Revista Geintec-Gestao Inovacao e Tecnologias. – 2021. – Vol. 11 No. 4. – Pp. 1629-1647https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/42269The article considers the system of forming a quality management system of a travel company based on ISO standards and proposes a model of quality management system based on a process approach, using elements of integrated management; a procedure for forming the quality management system of a travel company and a typical organizational structure of the quality management system of a tour operator.У статті розглянуто систему формування системи управління якістю туристичної фірми на основі стандартів ISO та запропоновано модель системи управління якістю на основі процесного підходу, з використанням елементів інтегрованого менеджменту; порядок формування системи управління якістю туристичної фірми та типову організаційну структуру системи управління якістю туроператора.enISO standards in tourismquality managementsustainable developmenttourism servicesinnovationsкафедра туристичного та готельного бізнесустандарти ISO в туризміменеджмент якостісталий розвитоктуристичні послугиінноваціїISO standards in the concept of quality management of travel companies of Ukrainehttps://orcid.org/0000-0003-0670-807Xhttps://orcid.org/0000-0003-4164-4681https://orcid.org/0000-0001-5017-324X