Duzhyk, Nataliia2020-06-042020-06-042019Duzhyk, N. Using films for social and emotional learning / N. Duzhyk // Inovatívne trendy v odborových didaktikách Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia : zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. – Nitra, 2019. – P. 505–511.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31224This article reviews the general approaches to implementing the social and emotional learning model in higher education. The model’s merits are discussed in relation to foreign language training because of its effectiveness in reaching academic and non-academic objectives. The paper describes a film-based framework to encourage the development of a wide range of socioemotional competencies in response to emerging challenges. У статті вказані загальні підходи до впровадження соціально-емоційного навчання у вищу освіту. Переваги моделі розглядаються у викладанні іноземної мови з огляду на її ефективність у досягненні навчальних та неакадемічних цілей. Стаття описує механізм використання художніх фільмів, який уможливлює розвиток низки соціально-емоційних компетентностей у відповідь на посталі виклики.enемоційний інтелектhigher educationfilm-based learningenglish language instructioncollaborationconflict resolutionemotional intelligenceвища освітавикладання англійської мовихудожній фільмспівпрацявирішення конфліктукафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікаціїUsing films for social and emotional learningArticle