Коцюбанська, Ольга Олександрівна2014-10-212014-10-212014Коцюбанська, О. О. Торгівельні монополії середньовіччя - з історії спецій / О. О. Коцюбанська // Нові ідеї в харчовій науці - нові продукти харчовій промисловості : міжнародна наукова конференція, присвячена 130-річчю Національного університету харчових технологій, 13-17 жовтня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – С. 20.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/17478Монополію на торгівлю прянощами у середньовіччі можна певним чином прирівняти до сучасної монополії на торгівлю діамантами. Як і діаманти, прянощі в середньовічній Європі були ознакою високого статусу, засобом накопичення капіталу, взаєморозрахунків і приводом для збройних конфліктів. Для історії харчової науки - це одна з перших сторінок в історії харчових добавок, адже функції прянощів були досить широкими. В епоху середньовічних постів, коли м'ясна їжа була фактично недоступна, майстерність кухарів та прянощі допомагали зімітувати смак м'яса у пісних стравах, прянощі використовували як барвники, тощо. Monopoly on the spice trade in the Middle Ages could somehow equated to modern monopoly on the diamond trade. Like diamonds, spices in Medieval Europe was a sign of high status, a store equity, mutual and the reason for armed conflict. For history food science - is one of the first chapters in the history of food additives, as functions spices were quite extensive. In the medieval era posts, when meat food was actually available, skill chefs and spices helped simulate the taste of meat in meatless dishes, spices used as dyes, etc..otherісторія спеційсередньовіччяторгівельні монополіїhistory of spicesmiddletrade monopolyкафедра гуманітарних дисциплінТоргівельні монополії середньовіччя - з історії спеційOther