Імбер, Вікторія ІванівнаВойтович, Ігор СтаніславовичМусійчук, Світлана Миколаївна2024-06-142024-06-142023Імбер, В. І. Професійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання / В. І. Імбер, І. С. Войтович, С. М. Мусійчук // Інноваційна педагогіка. – 2023. – Вип. 66. – С. 243–246.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/43478У статті автори розглядають сучасні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців у контексті застосування змішаного навчання. У дослідженні акцентується увага на перевагах та викликах цього підходу для майбутніх фахівців, освітніх закладів та викладачів. Зазначено, що уміння використовувати засоби сучасної комунікації на різних етапах освітнього процесу, поєднуючи технічні засоби з новітніми освітніми технологіями, нині є обов'язковою умовою сучасної освіти. Авторами аналізуються ключові аспекти змішаного навчання, такі як гнучкість освітнього процесу, індивідуалізація навчання, різноманітність методів навчання, мотиваційний компонент та стимулювання самостійності. Однак, зазначається, що для ефективного використання технологій змішаного навчання необхідно враховувати його недоліки, такі як необхідність наявності певної технічної бази, необхідність підготовки викладачів та узгодження навчальних матеріалів. Встановлено, що змішане навчання передбачає зменшення кількості аудиторних занять за рахунок перенесення частини занять в електронне середовище. При цьому співвідношення аудиторної та електронної складових може бути різним і залежить від великої кількості факторів: предметної області, віку здобувачів, рівень підготовки, оснащеність закладів освіти, умови сьогоденняIn the article, the authors consider modern approaches to the professional training of future specialists in the context of blended learning. The study focuses on the advantages and challenges of this approach for future professionals, educational institutions and teachers. It is noted that the ability to use modern communication tools at different stages of the educational process, combining technical means with the latest educational technologies, is now a prerequisite for modern education. The authors analyze the key aspects of blended learning, such as flexibility of the educational process, individualization of learning, variety of teaching methods, motivational component and stimulation of independence. However, it is noted that for the effective use of blended learning technologies, it is necessary to take into account its shortcomings, such as the need for a certain technical base, the need for teacher training and the coordination of teaching materials. It has been established that blended learning involves reducing the number of classroom classes by transferring part of the classes to the electronic environment. At the same time, the ratio of classroom and electronic components may vary and depends on a large number of factors: subject area, age of students, level of training, equipment of educational institutions, and current conditionsukтехнологія змішаного навчанняпрофесійна підготовкамайбутні фахівціінформаційно-комунікаційні технологіїзаклади освітиblended learning technologyprofessional trainingfuture specialistsinformation and communication technologieseducational institutionsкафедра іноземних мов професійного спрямуванняПрофесійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчанняArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2908-9654https://orcid.org/0000-0003-2813-5225https://orcid.org/0009-0000-8147-5566