Загоровська, Лариса ГригорівнаСтрелець, ЄвгеніяМ'якшило, Олена МихайлівнаХаркянен, Олена Валеріївна2022-02-102022-02-102020Інформаційна технологія реалізації теоретико-ігрового підходу в задачах ціноутворення харчового підприємства / Л. Г. Загоровська, Є. В. Стрелець, О. М. М’якшило, О. В. Харкянен // Моделювання та інформаційні системи в економіці. – 2020. – Вип. 100. – С. 70–83.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/37071Запропоновано метод розв’язання задачі визначення оптимальної ціни на продукцію харчового підприємства, заснований на використанні теоретико-ігрового підходу. Показано, що розроблені моделі та відповідні критерії вибору дадуть можливість врахувати кожен фактор, що впливає на обсяг продажів, та розрахувати кілька варіантів ціни із можливістю вибору оптимального з них. Встановлено, що використання теоретико-ігрового підходу з залученням зазначених технологій є ефективним методом розв’язання задачі визначення оптимальної ціни на продукцію харчового підприємства. Для отримання адекватних експертних оцінок ринкової ситуації запропоновано використовувати поєднання сучасних інформаційних технологій сховищ даних, багатовимірного аналізу та технологію Data Mining. Такий підхід забезпечує доступ до будь-яких точок сховища даних і дозволяє вибирати й представляти інформацію у деталізованому або агрегованому вигляді. Особливо слід зазначити, що завдяки використанню OLAP-кубів та створених на їх основі прозорих багатовимірних моделей даних, аналітики можуть оперативно аналізувати розділену багатовимірну інформацію за різними зрізами в реальному масштабі часу. За результатами аналізу продажів за попередні періоди — рік, місяць, квартал — та, враховуючи вплив актуальних ринкових чинників, можна розрахувати показники попиту на кожен вид продукції при встановленій ціні на заданий період. Загалом, запропонована інформаційна технологія, що поєднує використання теоретико-ігрових моделей та інтелектуального аналізу даних, значно підвищує якість процедур прийняття рішень щодо встановлення оптимальних цін на асортиментний ряд продукції харчового підприємства. Обґрунтування цього твердження базується на результатах попередніх випробувань розробленого програмного модуля, що реалізує запропонований підхід, на типовому м’ясопереробному підприємстві.otherзадача ціноутвореннятеоретико-ігрові моделкритерії виборуінтелектуальний аналіз данихінформаційна технологіяpricing taskgame-theoretic modelscriterias of choicedata mininginformation technologyкафедра інформаційних технологій, штучного інтелекту і кібербезпекиІнформаційна технологія реалізації теоретико-ігрового підходу в задачах ціноутворення харчового підприємстваArticle