Березянко, Тамара Володимирівна2020-10-152020-10-152019Березянко, Т. В. Євроінтеграційні орієнтири освітніх процесів розвитку людського капіталу України / Т. В. Березянко // Ефективна економіка. – 2019. – № 7. URL: https://www.economy.nayka.com.uahttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31971Пропоновану публікацію присвячено розгляду питань адаптації політики в сфері освіти з урахуванням вимог та напрямків євро інтеграційних прагнень України. В статті розглянуто зв’язок світових напрямків цілей розвитку людства до 2030 року у контексті потреб людського капіталу. Розглядаються зовнішні та внутрішні вимоги до формування та рівень їх спів падіння для національної освітньої сфери. В статті здійснено спробу продемонструвати різновектроність політик МОН, рекомендацій ЄС, потреб вдосконалення якості людського капіталу з точки зору розвитку якісних складових національного суспільства та можливостей бюджетного забезпечення. В статті зроблено акцент на неспівпадінні високого рівня освіченості працездатного населення із заниженими та дещо примітивними вимогами ринку праці та міжнародних коригувань. Випереджальний рівень освіченості населення дисонує із ресурсною орієнтацією національного ринку та низько кваліфікаційних очікуваннями міграційного простору. Означений висновок спонукає до постановки питання щодо необхідності підтягування економічної площини реалізації людського капіталу на внутрішньому просторі і європейського освітнього простору до рівня українського.developmentinternational requirementsвища освітаполітикалюдський капіталрозвитокміжнародні вимогиhigher educationpoliticshuman capitalкафедра економіки праці та менеджментуЄвроінтеграційні орієнтири освітніх процесів розвитку людського капіталу УкраїниArticle