Бєлова, Тетяна ГеннадіївнаКрайнюченко (Форноляк), Ольга Феодосіївна2024-06-032024-06-032024Бєлова, Т. Г. Соціальна відповідальність як чинник формування конкурентних переваг підприємства / Т. Г. Бєлова, О. Ф. Крайнюченко // Держава та регіони. – 2024. – Вип. 1 (134). – С. 75–79.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/43290У статті розглядається соціальна відповідальність бізнесу як основа для формування конкурентних переваг. Доведено, що соціально спрямовані підприємства добиваються кращих результатів внаслідок того, що опікуються проблемами суспільства і завдяки тому мають краще визнання споживачів. Наведено приклади відомих компаній, які налаштовані на соціальну відповідальність і отримають гарні результати від ведення виробничо-господарської діяльності. Розглянуто класифікаційні ознаки конкурентних переваг. Сформульовано конкурентні переваги за організаційним та функціональним напрямками діяльності. Більш детально охарактеризовано різновиди конкурентних переваг за функціональною сферою (маркетинговою, виробничою, кадровою). Задля посилення конкурентної позиції запропоновано розглядати соціальну спрямованість бізнесу як джерело конкурентних переваг. Окреслено додаткові вигоди, які можуть мати соціально орієнтовані підприємстваThe article considers the social responsibility of business as a basis for the formation of competitive advantages. It has been proven that socially oriented enterprises achieve better results due to the fact that they take care of the problems of society and, thanks to this, have better recognition among consumers. There are examples of well-known companies that are committed to social responsibility and will get good results from conducting industrial and economic activities. The classification features of competitive advantages are considered. Competitive advantages by organizational and functional areas of activity are formulated. Varieties of competitive advantages by functional area (marketing, production, personnel) are characterized in more detail. In order to strengthen the competitive position, it is proposed to consider the social orientation of business as a source of competitive advantages. Additional benefits that socially oriented enterprises can have are outlinedukсоціальна відповідальністьконкурентні перевагирізновиди конкурентних перевагекономічна відповідальністьправова відповідальністьетична відповідальністьдискреційна відповідальністьsocial responsibilitycompetitive advantagestypes of competitive advantageseconomic responsibilitylegal responsibilityethical responsibilitydiscretionary responsibilityкафедра маркетингуСоціальна відповідальність як чинник формування конкурентних переваг підприємстваArticlehttps://orcid.org/0000-0002-5829-8060https://orcid.org/0000-0002-0811-696X