Данкевич, Андрій ЄвгеновичМіліневська, Вікторія Дмитрівна2024-05-222024-05-222020Данкевич, А. Є. Фактори та резерви підвищення рівня рентабельності на підприємстві / А. Є. Данкевич, В. Д. Міліневська // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". – 2020. – № 18.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/43208У статті пропонуються шляхи підвищення рентабельності підприємства, обґрунтовано важливість підвищення прибутку підприємств для забезпечення фінансової стійкості. Розглянуто фактори, що мають вплив на прибуток підприємства. Наведено групи факторів за ознакою керованості з боку підприємства (зовнішні та внутрішні), в межах внутрішніх проаналізовано основні і другорядні фактори та визначено характер їх впливу на рентабельність підприємства. Виявлено резерви, що дозволяють підвищити прибуток підприємства, в розрізі двох груп: тактичні (по-елементні) – збільшення обсягу реалізації продукції, оптимізація витрат на виробництво, оптимізація структури виробництва і реалізації продукції, і стратегічні (комплексні) – збільшення різниці між ціною та витратами на виробництво, збільшення добутку обсягу виробництва продукції та одиничного прибутку, підвищення якості продукції та вихід на нові ринки збуту. Охарактеризовано концепцію «центрів фінансової відповідальності» та її значення в управлінні факторами впливу на рентабельність підприємстваThe article proposes the ways of the increasing the profitability of the enterprise, substantiated the importance of increasing the profits of enterprises to ensure financial stability. The factors influencing the profit of the enterprise were considered. Groups of factors on the basis of controllability by the enterprise (external and internal) are given, the main and secondary factors were analyzed within the internal ones and the nature of its influence on the profitability of the enterprise was determined. Reserves for the increasing the company's profit in terms of two groups: tactical (element by element) – increasing sales, optimizing production costs, optimizing the structure of production and sales, and strategic (comprehensive) – increasing the difference between price and costs for production, increasing product output and unit profit, improving product quality and entering new markets had been identified. The concept of "centers of financial responsibility" and its importance in the management of factors influencing the profitability of the enterprise was describedukприбутокпідприємствозовнішні та внутрішні факторитактичні і стратегічні резервиуправління прибуткомрентабельністьprofitenterpriseexternal and internal factorstactical and strategic reservesprofit managementprofitabilityкафедра економіки і праваФактори та резерви підвищення рівня рентабельності на підприємствіArticlehttps://orcid.org/0000-0003-1801-7516