Перегляд за Автор "Bortnitskaya, Miroslava"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Gastronomic tourism in Thailand(2015) Bortnitskaya, Miroslava; Primak, TatianaДокумент Hotel energy management system as innovative way to reduce expenditures(2015) Bortnitskaya, Miroslava; Mahaletskyy, AndreyIn today’s world, technology has grown to be a part of our everyday lives. In this day and age, there is a technologic device or a software used by a device for every operation in the hospitality world, such as reservation systems, security cameras, point of sale systems, property management systems, mobile communication, meeting matrix, energy management systems, key card encoder, etc. By incorporating the use of such devices into the workplace, it has changed the way we conduct business while saving time and money as it dismisses many time consuming tasks. Although technology can be very costly, it pays off in the long run by simplifying and condensing everyday tasks at work resulting in valuable time being spent more efficiently. Computerized technology has impacted both front-of- house and back-of-house staff in a positive way.Документ Innovative approach and operational issues of animation services in hotels(2017) Bortnitskaya, Miroslava; Tyshchenko (Usatiuk), Olena; Tsirulnikova, Vita; Chagayda, AndriyThe objective of this study was to gain a better knowledge of managerial and operational issues of resorts’ animation and entertainment services. Animation programs provided by resorts are typically designed to meet the specific needs and wishes of two distinctive guest-segments – children and adults. Hotel businesses implement animation programs to increase market profile and attract repeat clientele; hence, from a business perspective. Since growing interest in active recreation and diverse entertainment is a persistent trend in the vacation industry, resort managers should, however, treat animation programs as an important service component with large potentials to enhance the overall resort experience. Досліджено управлінські та операційні питання анімаційних та розважальних послуг курортних готелів. Анімаційні програми розроблені таким чином, щоб задовольнити особливі потреби та побажання двох відмінних гість-сегментів – дітей та дорослих. Готельні підприємства впроваджують анімаційні програми, щоб розширити контингент споживачів. Оскільки, зростаючий інтерес до активного відпочинку та різноманітних розваг є стійкою тенденцією, доцільно розглядати анімаційні програми як перспективний напрямок розвитку готельних підприємств.