DSpace About DSpace Software
 

eNUFTIR >
Тези доповідей, матеріали конференцій >
Матеріали конференцій >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/20117

Название: Shopping tourism
Другие названия: Шопінг-туризм
Авторы: Chernyakova, Polina
Dovgun, Irina
Чернякова, Поліна Дмитрівна
Довгун, Ірина Миколаївна
Ключевые слова: tourism
economy
shop
туризм
магазин
економіка
экономика
кафедра іноземних мов професійного спрямування
Issue Date: 2015
Библиографическое описание: Cherniakova, P. D. Shopping tourism / P. D. Cherniakova, I. M. Dovgun // Готельно-ресторанний бізнес: інноваційні напрями розвитку : міжнародна науково-практична конференція, 25-27 березня 2015 р. – К. : НУХТ, 2015. – С. 143-144.
Краткий осмотр (реферат): Shopping is becoming an increasingly relevant component of the tourism value chain. Shopping has converted into a determinant factor affecting destination choice, an important component of the overall travel experience and, in some cases the prime travel motivation. Destinations have thus an immense opportunity to leverage this new market trend by developing authentic and unique shopping experiences that add value to their touristic offer while reinforcing, and even, defining their tourism brand and positioning. More importantly, shopping is one of the major categories of tourists’ expenditure, representing a significant source of income for national economies both directly and through the many linkages to other sectors in the economy.
URI: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/20117
Appears in Collections:Матеріали конференцій

Files in This Item:

File Description SizeFormat
77.pdf114,91 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback