DSpace About DSpace Software
 

eNUFTIR >
Статті >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/21531

Название: Linguistic game elements in food advertising
Другие названия: Лінгвістичні елементи гри в харчовій рекламі
Авторы: Naumenko, Nataliia
Науменко, Наталія Валентинівна
Ключевые слова: foodstuff
culture
word game
продукты питания
культура
игра в слова
продукти харчування
гра в слова
кафедра гуманітарних дисциплін
Issue Date: 2012
Библиографическое описание: Naumenko, N. Linguistic game elements in food advertising / N. Naumenko, R. Stelmakh // Ukrainian food journal. – 2012. - № 2. – С. 110-114.
Краткий осмотр (реферат): This article shows the results of game elements ’ analysis in Ukrainian advertising for foodstuff. There was confirmed that language component is cardinally important in creating a good and expedient image of an advertised product, deprived of any kind of contradiction. Particularly, the main factor in achieving this goal is the word game (like puns, rhymes, or alliteration).
URI: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/21531
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
25.pdf476,42 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback