DSpace About DSpace Software
 

eNUFTIR >
Статті >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/26815

Название: Distribution as a modern form of marketing structures in tourism
Другие названия: Дистрибуція як сучасна форма збутових структур в туризмі
Авторы: Muzychka, Yelyzaveta
Antonenko, Irina
Basyuk, Daria
Музичка, Єлизавета Олександрівна
Антоненко, Ірина Ярославівна
Басюк, Дарія Іванівна
Ключевые слова: дистрибуція
збут туристичних продуктів (послуг)
туристичний продукт
туроператор
турагент
дистрибуция
сбыт туристических продуктов
туристический продукт
distribution
marketing of tourism goods (services)
tourism product
tour operator
travel agent
кафедра туристичного та готельного бізнесу
Issue Date: 2017
Библиографическое описание: Basyuk, D. Distribution as a modern form of marketing structures in tourism / D. Basyuk, I. Antonenko, Y. Muzychka // Науковий вісник Полісся. – 2017. - № 4 – P. 125–130.
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена розробці теоретичних та методичних підходів, практичних рекомендацій щодо управління дистрибуційною діяльністю туристичних підприємств. Визначено, що побудова дієвої системи дистрибуції туристичних послуг повинна здійснюватись на основі їх збутового потенціалу, каналів просування туристичних продуктів (прямих, непрямих) та формування стратегій. Розглядається застосування електронної дистрибуції в туризмі. Статья посвящена разработке теоретических и методических подходов, практических рекомендаций по управлению дистрибуционной деятельностью туристических предприятий. Определено, что построение эффективной системы дистрибуции туристических услуг должна осуществляться на основе их сбытового потенциала, каналов продвижения туристических продуктов (прямых, косвенных) и формирование стратегий. Рассматривается применение электронной дистрибуции в туризме. The article focuses on the development of theoretical and methodological approaches, practical recommendations on management of distribution activities of tourism enterprises. It is determined that the construction of an effective distribution system for tourism services should be carried out on the basis of their sales potential, channels for the promotion of tourism products (direct, indirect) and the formation of strategies. The usage of electronic distribution in tourism is considered.
URI: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/26815
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
125-130.pdf567,73 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback