DSpace About DSpace Software
 

eNUFTIR >
Статті >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/2912

Название: АВС-аналіз як інструмент упорядкування асортименту
Другие названия: ABC analysis as a tool for streamlining range
Авторы: Репіч, Тетяна Анатоліївна
Repich, Tatiana
Ключевые слова: удосконалення асортименту
моніторинг асортименту
АВС-аналіз
XYZ-аналіз
усовершенствование ассортимента
мониторинг ассортимента
АВС-анализ
XYZ-анализ
improvement of range
monitoring range
ABC analysis
XYZ-analysis
кафедра економіки праці та менеджменту
Issue Date: 2005
Библиографическое описание: Репіч, Т. А. АВС-аналіз як інструмент упорядкування ассортименту / Т. А. Репіч // Наукові праці НУХТ. – № 17, 2005. – С. 292-294.
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто найбільш доступний метод моніторингу асортименту для подальшого його скорочення, що базується на класифікації товарообігу і товарних запасів, вимірюваних в одиницях реалізації або запасу (ABC-аналіз), і їхньої класифікації за структурою споживання (XYZ-аналіз). Важливим є періодичне порівняння результатів АВС і XYZ-аналізу обсягів випуску та обсягів реалізації, що дасть можливість промисловому підприємству оптимізувати обсяги випуску продукції та її номенклатуру, запобігти надмірним запасам.
В статье рассмотрен наиболее доступный метод мониторинга ассортимента для дальнейшего его сокращения, базирующийся на классификации товарооборота и товарных запасов, измеряемых в единицах реализации или запаса (ABC-анализ), и их классификации по структуре потребления (XYZ-анализ). Важно периодическое сравнение результатов АВС и XYZ-анализа объемов выпуска и объемов реализации, что позволит промышленному предприятию оптимизировать объемы выпуска продукции и ее номенклатуру, предотвратить избыточные запасы.
The article reviews the most affordable method of monitoring range for further reduction, based on the classification of trade and inventories, measured in units of either stock (ABC-analysis), and their classification according to consumption patterns (XYZ-analysis). It is important to periodically compare the results of ABC and XYZ-analysis output and sales, which will enable the company to optimize industrial output and its nomenclature, prevent excessive stocks.
URI: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/2912
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
6.pdf3,66 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback