Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/5446
Title: Pedagogical Basics of Using Computers in Foreign Language Learning
Authors: Cherednichenko, Galina
Kovalchuk, Olga
Keywords: комп'ютери
навчання мови за допомогою компьтера
іноземна мова
компьютеры
обучения языка с помощью компьтера
иностранный язык
komputers
CALL
foreign language
кафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікації
Issue Date: 2012
Citation: Cherednichenko, G. Pedagogical Basics of Using Computers in Foreign Language Learning / G. Cherednichenko, O. Kovalchuk // 2012.
Abstract: Швидкий соціальний, економічний і технологічний розвиток нашого суспільства створює нові проблеми в системі вищої освіти в Україні. Не досить дати студентам певні знання, які можна помістити в стандарти, книги, підручники та ін. Необхідно розвивати незалежне, гнучке, критичне мислення у студентів. Розглядаючи систему вищої освіти з цієї точки зору, роль мультимедійних технологій стає очевидною. Вони - найбільш потужне джерело пізнавальної діяльності студентів, розвитку їх творчих здібностей, інтересів і навичок та інших інтелектуальних чинників. Rapid social, economic and technological development of our society creates new challenges for the system of higher education in Ukraine. It’s not sufficient to give a student certain knowledge, which can be put into standards, books, textbooks and etc. It is necessary to develop independent, flexible, critical thinking of students. Examining the system of higher education in such a way, the role of computers becomes obvious. Computers are the most powerful source of cognitive activity of students, development of their creative abilities, interests and skills and other intellectual factors.
URI: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/5446
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KovPED3.pdf119.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.