Сучасні напрями розвитку креативних готелів та барів в Україні

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Анотація

У статті наведено загальну характеристику готельно-ресторанного господарства України. Розглянуто сучасний стан використання креативних підходів до функціонування готелів та барів в Україні. Наведено характеристику найбільш відомих готелів із нестандартним дизайном та особливостями обслуговування гостей. Установлено, що саме клієнт на даному етапі задає напрям розвитку готельно-ресторанного бізнесу і налаштовує готельєрів і девелоперів на експерименти. Для того щоб не втратити і залучити клієнта у непростий час, зусилля менеджменту закладу важливо спрямувати на пошук нових нестандартних дизайнерських рішень. Проаналізовано найбільш яскраві та незвичайні бари України. Установлено, що значним попитом почали користуватися заклади ресторанного господарства, в яких гості оплачують час перебування, а не замовлені їжу та напої. Отже, креативні підходи до задумки закладу в цілому суттєво підвищують інтерес відвідувачів, що відображається на попиті послуг підприємства та його економічному розвитку. The article gives a general description of the hotel and restaurant industry of Ukraine, which is one of the most common types of business. There is a constant struggle between the establishments of the hospitality industry and enterprises for optimal market positioning. Based on this, the purpose of the article is generalization the current state of development of the hotel and restaurant industry, analysis of existing unusual and creative hotels and bars in Ukraine, establishing directions for their development. The current state of use of creative approaches to the functioning of hotels and bars in Ukraine is considered. The characteristics of the most famous hotels with non-standard design and features of guest service are given: "Istoriia", "Radomysl", "Trydeviate Tsarstvo", art hotel "Bakara". It is established that the client at this stage sets the direction of development of hotel and restaurant business and adjusts hoteliers and developers for experiments. In order not to lose and attract customers in difficult times, the efforts of the management of the institution is important to focus on finding new non-standard design solutions, sales channels, launching additional loyalty programs, improving the quality of services. Almost all bars have a similar design - bar, bar stools, tables. Despite the change of interiors, their old-fashioned or ultra-modern, democratic or sophisticated, over time, such institutions disappear from memory. The brightest bars of Ukraine are analyzed: witch-bar "Lysa Hora", "Palata №6", "Barduck" fan-bar " Banka", pub "25", cafe-bar " Hurtozhytok №1", bar "Piana Vyshnia", which are more concentrated in Kyiv, Odessa and L’viv. A special zest gives them a special atmosphere, the realization that everyone would like to get to this unique place, so these bars are wildly popular and in great demand among guests and residents of the city. It has been established that restaurants, where guests pay for their stay instead of ordering food and drinks, have started to be in great demand. Thus, creative approaches to the idea of the institution as a whole significantly increase the interest of visitors, which is reflected in the demand for services of the enterprise and its economic development.

Опис

Ключові слова

готельно-ресторанний бізнес, готель, бар, креативний, концептуальний, hotel and restaurant business, hotel, bar, creative, conceptual, кафедра готельно-ресторанної справи

Бібліографічний опис

Пушка, О.С. Cучасні напрями розвитку креативних готелів та барів в Україні / О. С. Пушка, А. Г. Абрамова, Ю. А. Мирошник // Інфраструктура ринку. – 2020. – № 50. – С. 170–173.

Зібрання