Перегляд за Автор "Шмельова, Тетяна Федорівна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Математичне моделювання транспортних потоків при організації авіаційних подорожей(2017) Сікірда, Юлія Володимирівна; Шмельова, Тетяна Федорівна; Бєляєв, Юрій Борисович; Абдел-Бадіх, М. СалемОтримано транспортну модель для удосконалення розподілу літаків за популярними серед туристів маршрутами. Реалізована у табличному процесорі MS Excel транспортна модель забезпечує мінімальну вартість виконання авіаційних подорожей при існуючому попиті на перевезення та обмеженій пасажиромісткості повітряного парку. The transport model for improving distribution of aircrafts among the popular tourist routes has obtained. Processor MS Excel transport model provides the minimum cost of aviation travel with existing demand for transportation and limited passenger capacity of aircraft fleet are implemented in table.Документ Моделювання процесу прийняття рішень людиною – оператором в особливих випадках польоту(2003) Бєляєв, Юрій Борисович; Сікірда, Юлія Володимирівна; Шмельова, Тетяна ФедорівнаВідпрацювання диспетчером навичок дій в особливих випадках польоту проводиться на відповідних тренажерах (комплексних, модульних або процедурних). Тренажерну систему для відпрацювання оператором навичок прийняття рішень щодо оптимального варіанта завершення польоту при виникненні особливого випадку можна представити структурною схемою експертної системи, заснованої на знаннях. Розробка програмного забезпечення для відповідних тренажерів потребує проведення формалізації процесу прийняття рішень оператором в особливих випадках польоту. Testing Manager skills action on special occasions flight is conducted at appropriate simulators (complex, modular or procedural). Fitness to practice system operator decision-making skills on the optimal variant complete the flight in case of a special case can be represented by the block diagram of the expert system based on knowledge. Software development for the respective simulators requires formalization of the decision making process operator in special cases flight.Документ Моделі та алгоритми формування рішень в системі підтримки прийняття рішень авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях(2004) Бєляєв, Юрій Борисович; Сікірда, Юлія Володимирівна; Шмельова, Тетяна ФедорівнаЗадача вибору оптимального варіанта завершення польоту, що виникає при необхідності виконання вимушеної посадки повітряного судна (ПС), відрізняється складністю, обумовленою високим рівнем неповноти й невизначеності необхідної інформації в умовах різкого ліміту часу на вироблення рішення й напруженого психофізіологічного стану оператора. Тому за обставин виникнення позаштатних польотних ситуацій реалізація функції оперативного прийняття коректного рішення щодо місця посадки (МП), інформаційної підтримки авіаційного оператора покладається на системи підтримки прийняття рішень (СППР). Стратегії прийняття рішень в СППР авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях закладені у відокремлених підзадачах вибору оптимального варіанта завершення польоту: оцінка можливості продовження польоту; оцінка критичного часу польоту ПС; оцінка типу потенційного МП; оцінка виду й придатності підстилаючої поверхні; оцінка технічної придатності аеродромів; оцінка метеорологічних умов потенційного МП; оцінка ефективності потенційних альтернатив і формування оптимального варіанта завершення польоту. Розглянемо структуру кожної підзадачі окремо. The task of choosing the best option the flight, which occurs when the need to perform a forced landing aircraft (PS) is complex, due to the high level of uncertainty and incompleteness of the information required in a sharp time limit on the decision-making and intense psycho-physiological state of the operator. Therefore, in the circumstances of abnormal flight situations implementing the function prompt decision correct decision on the landing (MP), promoted aviation operator relies on a decision support system (DSS). Strategy decisions in DSS air traffic controller in abnormal flight situations laid in separate subproblems choosing the best option the flight: Assessing the potential for continued flight, evaluation of critical aircraft flight time, evaluation of potential type MP, evaluation form and fitness underlying surface, evaluation of technical suitability of airfields The score meteorological conditions, potential MP, evaluation of the effectiveness of potential alternatives and developing an optimal variant of the flight. Consider the structure of each subproblem separately.Документ Науково–методологічні основи оцінювання помилкових дій оператора авіаційної ергатичної системи в особливих випадках польоту(2002) Бєляєв, Юрій Борисович; Шмельова, Тетяна Федорівна; Сікірда, Юлія ВолодимирівнаВиявлені в методиці проведення тренажерної підготовки операторів до дій в особливих випадках польоту такі істотні недоліки, як суб'єктивність (оцінка знань, навичок і умінь оператора інструктором) і малоінформативность (одержання лише поверхневих уявлень про структуру знань, навичок і умінь оператора), вимагають розробки й створення в рамках автоматизованої системи (АС) професійної підготовки оператора експертної системи діагностики помилкових дій оператора, що забезпечує комплексне автоматичне оцінювання сукупності елементарних дій Л-О при виконанні ним навчальних вправ. Identified in the methodology of trainer training operators to act in special cases of flight such significant drawbacks as subjectivity (assessment of knowledge, skills and abilities operator instructor) and had informative (receiving only superficial ideas about the structure of knowledge, skills and abilities of the operator) require development and creation within automated training system operator expert diagnostic system for erroneous actions of the operator that provides comprehensive auto-evaluation set of elementary actions of L-O in carrying out training exercises.Документ Розробка автоматичної системи підготовки передпольотної інформації(2010) Артеменко, Ольга Василівна; Бєляєв, Юрій Борисович; Шмельова, Тетяна ФедорівнаЗастосування системи в передпольотному інформаційному обслуговуванні дає можливість оперативно екіпажу підбирати вибіркову інформацію, що стосується конкретного виду польоту, а використання діаграми наочно оцінювати стан усіх факторів і підфакторів. Це підвищить ефективність передпольотної підготовки, скоротить час на підготовку інформації й прийняття рішення і мінімізує ймовірність допущення помилки. Application of the system in pre-flight information service makes it possible to pick up the crew of selective information regarding the specific type of flight and use diagrams visually assess the condition of all the factors and pidfaktoriv. This will improve the efficiency of pre-flight preparation, reduce training time information and decision making and minimizes the likelihood of an error.Документ Система діагностики емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи(2015) Сікірда, Юлія Володимирівна; Шмельова, Тетяна Федорівна; Бєляєв, Юрій БорисовичУ статті запропоновано систему моніторингу змін емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи в екстремальних ситуаціях, засновану на використанні апріорних моделей діяльності оператора, побудованих на основі апостеріорних досліджень фактичного матеріалу розслідування авіаційних подій. За критерієм Найквіста визначено стійкість ергатичної системи «людина-оператор — повітряне судно» при деформаціях емоційного досвіду оператора. Розроблено комп’ютерну програму «Діагностика емоційного стану людини-оператора». Моніторинг поточного емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи, діагностика деформацій емоційного досвіду та визначення функціональної стійкості оператора дозволить своєчасно запобігати розвитку позаштатної польотної ситуації. The system of monitoring of the emotional condition changes of a human-operator of air navigation system in the extreme situations, based on the use of apriori models of the operator activity which are built on the posteriori researches of actual material of the aviation accidents investigation, was proposed. According to the Nyquist criterion, the stability of ergatic system “human-operator - aircraft” during the deformations of operator’s emotional experience was defined. The computer program called Diagnostics of the Emotional Condition of Human-Operator was developed. Monitoring of the current emotional condition of a human-operator of air navigation system, diagnostics of the deformations of emotional experience and determination of the operator’s functional stability will allow to prevent the development of the flight accident.