Інституційний репозитарій

Національного університету харчових технологій

ISSN 2310-8282

Положення про Інституційний репозитарій

Кількість документів у репозитарії: 46450

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    Маркетингова модель прогнозування цін за витратного методу ціноутворення
    (2025) Никоненко, Андрій Володимирович; Скригун, Наталія Петрівна; Бєлова, Тетяна Геннадіївна; Ніколаєнко, Ірина Володимирівна
    Витратні методи ціноутворення є найбільш розповсюдженими в практиці діяльності вітчизняних підприємств. Відповідно, їх розвиток є актуальним напрямком наукових досліджень. На сьогоднішній день існує велика кількість моделей і методів ціноутворення. Але в більшості з них відсутній механізм прогнозування цін з урахуванням декількох сценаріїв можливої величини витрат. Метою публікації є розробка маркетингової моделі прогнозування цін за витратного методу ціноутворення, яка враховує декілька сценаріїв величини витрат. Матеріали, на яких базується публікація, включають праці вітчизняних дослідників в сфері ціноутворення. Під час підготовки публікації використано такі наукові методи: 1) аналізу та групування – при огляді праць дослідників в сфері ціноутворення; 2) узагальнення – при виділенні етапів процесу ціноутворення; сценаріїв – як елемент моделі прогнозування ціни для визначення песимістичного, нейтрального і оптимістичного сценаріїв величини витрат; 4) економіко-математичні – як елемент моделі прогнозування ціни при розрахунку повних витрат та відпускної ціни. Проаналізовано наукові праці вітчизняних дослідників в сфері ціноутворення та запропоновані ними моделі. Розглянуто сильні і слабкі сторони витратних методів ціноутворення. Узагальнено етапи процесу ціноутворення. Запропоновано модель прогнозування цін за витратного методу, яка враховує декілька сценаріїв величини витрат. Прогнозування за цією моделлю проходить в наступному порядку. Спочатку проводиться аналіз витрат за статями калькуляції собівартості виробу. Потім із залученням експертів розробляються песимістичний, нейтральний та оптимістичний прогнози вартості по статтям витрат. Після цього проводиться маркетингове дослідження мікросередовища підприємства, яке дозволяє визначити нижню і верхню межі цільової рентабельності. Далі враховується вплив на підприємство державної політики ціноутворення. В кінці розробляється модель прогнозування ціни в електронній таблиці. В публікації наведено приклад розробки такої моделі. Перспективи подальших досліджень включають розроблення моделі ціноутворення на основі параметричних методів.
  • Тип елементу:Документ,
    Інноваційні проєкти розвитку суб’єктів туристичного та готельного бізнесу
    (2023) Охріменко, Алла Григорівна; Антоненко, Ірина Ярославівна
    Cтаття присвячена обґрунтуванню процесів впровадження та реалізації інноваційних проєктів розвитку суб’єктів туристичного та готельного бізнесу. Наразі ситуація в Україні є кризовою, пов’язаною по-перше, із подоланням наслідків пандемії COVID-19, а по-друге, із необхідностями пристосування, виживання і розвитку в умовах воєнного стану. Відтак, інновації розглядаються як інструменти антикризового управління. Розглянуто основні показники, що відображають розвиток субєктів туристичного і готельного бізнесу (2021-2023 рр.). Зроблено висновок що ці суб’єкти мають потенціал для інноваційного розвитку. Схематично представлено процес впровадження та реалізації інноваційного проєкту суб’єктами туристичного та готельного бізнесу. Структуровано інноваційні проєкти для суб’єктів туристичного та готельного бізнесу розглядати за напрямами: 1) продуктові; 2) покращуючі продукт; 3) операційні; 4) управлінські. Одним із важливих етапів реалізації інноваційних проєктів є визначення показників ефективності, які згруповані за маркетинговими, операційними та інвестиційними сферами. Зроблено висновок про необхідність та ефективність впровадження та реалізації інноваційних проєктів суб’єктами туристичного та готельного бізнесу. Це вплине на їх стратегічні перспективи та підвищення конкурентоспроможності.
  • Тип елементу:Документ,
    Інноваційні проєкти розвитку підприємств сфери гостинності
    (2024) Антоненко, Ірина Ярославівна; Грищенко, Олександр Володимирович
  • Тип елементу:Документ,
    Використання мобільного додатку у сфері гостинності
    (2024) Антоненко, Ірина Ярославівна; Белінський, Олександр В'ячеславович
    Мобільні додатки для туристів роблять планування подорожей більш зручним та доступним, дозволяючи користувачам отримувати інформацію та здійснювати бронювання прямо зі своїх смартфонів, зменшують рівень страху потрапити у незручну ситуацію у новій місцевості. Завжди можна скористатись допомогою додатку.
  • Тип елементу:Документ,
    Ринок кулінарних майстер-класів у HORECA: ключові тенденції
    (2025) Мельник, Ірина Леонідівна; Ризун, Олександр Васильович
    Сфера HoReCa постійно розвивається, адаптуючись до змін в уподобаннях споживачів, технологічних інновацій та економічних умов. Одним із важливих напрямків цього розвитку є майстер-класи, які стали не лише способом залучення клієнтів, а й ефективним маркетинговим інструментом для підвищення лояльності та створення унікального гастрономічного досвіду.