Інституційний репозитарій

Національного університету харчових технологій

ISSN 2310-8282

Положення про Інституційний репозитарій

Кількість документів у репозитарії: 46482

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    Дослідження властивостей покриття з охолоджувальним ефектом на основі карбонату кальцію для проводів повітряних ліній електропередавання
    (2025) Романюк, Володимир Тарасович; Шпак, Владислав Вячеславович; Зінькевич, Петро Олексійович
    Одним із можливих способів підвищення пропускної здатності повітряних ліній електропередавання (ЛЕП) може бути використання покриттів з охолоджувальним ефектом на проводах ліній. Серед пігментів для виготовлення покриттів з охолоджувальним ефектом варто виділити CaCO3. Для досліджень пігмент був синтезований шляхом використання хлориду кальцію (96,1%) та побутової кальцинованої соди. Були приготовані водні розчини CaCl2 та Na2CO3 у співвідношенні 1:1 з розрахунку 10 г речовини (для обох речовин) на 0,1 л води. Після змішування розчинів (протягом 1 хв) та подальшого випадання в осад CaCO3, пігмент був промитий демінералізованою водою і висушений. Покриття було виготовлене з використанням полімерної основи у вигляді прозорого клею-герметику на основі силан-модифікованого полімеру через його водостійкість, стійкість до високих і низьких температур (–40—+90 °C) та еластичність, що роблять його стійким до умов роботи проводів повітряних ЛЕП. Покриття було нанесене на відрізок багатожильного алюмінієвого проводу з довжиною 33,5 см та з діаметром 1,5 см (приблизний еквівалент проводу для повітряних ЛЕП А-185). Дослід базувався на порівнянні температури проводу та навколишнього середовища (Δt — різниця температур). Температура навколишнього середовища вимірювалась такою самою термопарою, як і температура проводу. Дослід проводився у темний час доби для виключення впливу сонячного випромінювання та дослідження випромінювальної здатності покриття (без врахування його відбиваючої здатності). Для стабілізації температур перед проведенням вимірювань дослідна установка знаходилась за температури навколишнього середовища не менше 2 годин. Найкращий отриманий результат різниці температур — Δt = –0,6±0,1 °C, тобто температура проводу була нижчою за температуру навколишнього середовища на 0,6±0,1 °C (при температурі навколишнього середовища t1 = –3±0,1 °C і температурі проводу t2 = –3,6±0,1 °C). / One of the possible ways to increase the capacity of overhead power lines is to use coatings with a cooling effect on the wires of the lines. Among the pigments for the production of coatings with a cooling effect, CaCO3 is worth highlighting. For the research, the pigment was synthesized using calcium chloride (96.1%) and household soda ash. Aqueous solutions of CaCl2 and Na2CO3 were prepared in a 1:1 ratio at the rate of 10 g of the substance (for both substances) per 0.1 l of water. After mixing the solutions (for 1 minute) and subsequent precipitation of CaCO3, it was washed with demineralized water and dried. The coating was manufactured using a polymer base in the form of a transparent adhesive-sealant based on a silane-modified polymer due to its water resistance, resistance to high and low temperatures (-40 – +90 °C) and elasticity, which made it resistant to the operating conditions of overhead power lines in many cases. The coating was applied to a piece of multi-core aluminum wire with a length of 33.5 cm and a diameter of 1.5 cm (approximately equivalent to a wire for overhead power lines A-185). The experiment was based on comparing the temperature of the wire and the environment (Δt - temperature difference). The ambient temperature was measured with the same thermocouple as the wire temperature. The experiment was carried out in the dark to exclude the influence of solar radiation and to study the emissivity of the coating (without taking into account its reflectivity). To stabilize the temperatures before the measurements, the experimental setup was at ambient temperature for at least 2 hours. The best temperature difference obtained was Δt = -0.6 ± 0.1°C, i.e. the wire temperature was lower than the ambient temperature by 0.6 ± 0.1°C (at ambient temperature t1 = -3 ± 0.1°C and wire temperature t2 = -3.6 ± 0.1°C).
  • Тип елементу:Документ,
    Дослідження та прогнозування позиціонування підприємств на ринку пива в Україні
    (2023) Закревська, Людмила Миколаївна
    Стаття присвячена дослідженню та прогнозуванню позиціонування підприємств на ринку пива в Україні. Визначено сутність конкурентної позиції підприємства як його положення у ринковому сегменті завдяки більш ефективній реалізації обраної ним конкурентної стратегії стосовно аналогів. Досліджено тенденції розвитку внутрішнього ринку пива України. Проаналізовано динаміку експорту та імпорту пива за 2011-2021 рр. та визначено тенденції щодо зміни торговельного сальдо. Проаналізовано структуру ринку пива за основним виробниками. Побудовано матрицю БКГ виробників ринку пива в 2021 році та визначено особливості їх стратегічного розвитку. Визначено сутність та значення прогнозування позиціонування підприємств на вітчизняних споживчих ринках. Визначено особливості прогнозування обсягів реалізації продукції. Сформовано прогноз позиціонування підприємств на ринку пива в Україні. The article is devoted to the study and forecasting of the positioning of enterprises in the beer market in Ukraine. The essence of the competitive position of the enterprise is determined as its position in the market segment due to the more effective implementation of the competitive strategy chosen by it in relation to analogues. The trends in the development of the domestic beer market of Ukraine are studied. The dynamics of beer exports and imports for 2011-2021 are analyzed and trends in the change in the trade balance are determined. The structure of the beer market by major producers is analyzed. The BCG matrix of beer market producers in 2021 is constructed and the features of their strategic development are determined. The essence and significance of forecasting the positioning of enterprises in domestic consumer markets are determined. The features of forecasting product sales volumes are determined. A forecast of the positioning of enterprises in the beer market in Ukraine is formed.
  • Тип елементу:Документ,
    Ефективність рекламних та PR- кампаній під час реалізації антикризових заходів
    (2024) Закревська, Людмила Миколаївна; Данкеєва, Оксана Миколаївна
    У статті досліджено проблему оцінювання ефективності рекламних та PR-кампаній під час реалізації антикризових заходів, що є надзвичайно важливим у умовах економічної нестабільності та динамічного зовнішнього середовища. Визначено ключові ознаки кризового стану підприємства. Доведено, що одним із важливих інструментів для подолання кризових ситуацій є розробка та реалізація рекламних і PR-кампаній. Узагальнено визначення ефективності рекламних та PR-кампаній в умовах кризи. Запропоновано модель оцінювання ефективності рекламних та PR- кампаній під час реалізації антикризових заходів, яка поєднує кількісні та якісні показники для комплексного аналізу результативності комунікаційних стратегій, включаючи аналіз медіапокриття, зміни в сприйнятті бренду, рівень взаємодії з аудиторією, а також динаміку фінансових показників і рівень довіри споживачів. Визначено, що ключовими аспектами ефективності є постійний моніторинг результатів і коригування стратегій на основі отриманих даних, що дозволяє максимально адаптувати рекламні та PR-кампанії до мінливих умов. Зроблено акцент на необхідності інтеграції даних з різних джерел для обґрунтованого прийняття управлінських рішень та адаптивного реагування на кризові явища. Запропонована модель сприяє більш глибокому розумінню механізмів антикризових комунікацій і може бути використана для підвищення ефективності стратегій у різних галузях, забезпечуючи стійкість та конкурентоспроможність підприємств у складних економічних умовах. The article investigates the problem of assessing the effectiveness of advertising and PR campaigns during the implementation of anti-crisis measures, which is extremely important in conditions of economic instability and a dynamic external environment. The key signs of a crisis state of an enterprise are identified. It is proven that one of the important tools for overcoming crisis situations is the development and implementation of advertising and PR campaigns. The definition of the effectiveness of advertising and PR campaigns in crisis conditions is generalized. A model for assessing the effectiveness of advertising and PR campaigns during the implementation of anti-crisis measures is proposed, which combines quantitative and qualitative indicators for a comprehensive analysis of the effectiveness of communication strategies, including the analysis of media coverage, changes in brand perception, the level of interaction with the audience, as well as the dynamics of financial indicators and the level of consumer trust. It is determined that the key aspects of effectiveness are constant monitoring of results and adjustment of strategies based on the data obtained, which allows for maximum adaptation of advertising and PR campaigns to changing conditions. Emphasis is placed on the need to integrate data from various sources for informed management decision-making and adaptive response to crisis phenomena. The proposed model contributes to a deeper understanding of the mechanisms of anti-crisis communications and can be used to increase the effectiveness of strategies in various industries, ensuring the stability and competitiveness of enterprises in difficult economic conditions.
  • Тип елементу:Документ,
    Цифрова трансформація бізнесу
    (2025) Закревська, Людмила Миколаївна