Інституційний репозитарій

Національного університету харчових технологій

ISSN 2310-8282

Положення про Інституційний репозитарій

Кількість документів у репозитарії: 47515

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    Основні психологічні аспекти викладання іноземної мови за професійним спрямуванням
    (2024) Пазяк, Андрій Романович
    Розглянуто значення володіння іноземною мовою для українських фахівців з різних галузей, також розглянуто зв’язок вивчення іноземних мов з даними психології. Сформульовано основні психологічні аспекти викладання іноземної мови з професійного спрямування. Крім того, розглядаються шляхи оптимізації процесу вивчення іноземних мов в психологічному аспекті.
  • Тип елементу:Документ,
    Розвиток критичного мислення у студентів технічних ВНЗ на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням
    (2023) Пазяк, Андрій Романович
    В даній статті розглянуто значення розвитку навичок критичного мислення в студентів немовних спеціальностей при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням, розглянуто основні цілі вивчення іноземних мов в вищій школі. Подано визначення критеріїв критичного мислення, розглянуто таксономію Блума в її сучасному варіанті і поділ навичок критичного мислення на вищі та нижчі. Стаття включає певну інформацію про розвиток критичного мислення і вміння творчо застосувати отриману інформацію. Таким чином, аналіз, творчість, активне навчання є в центрі дослідження. Стаття аналізує вплив розвитку критичного мислення на підготовку сучасних спеціалістів, здатних вирішувати нестандартні завдання творчо. Проаналізовано деякі дослідження, проведені українськими вченими. Певну увагу приділено труднощам при дослідженні розвитку критичного мислення (нестача психологічної інформації, застарілі підручники). Також, стаття розглядає поділ форм критичного мислення на вищі (аналіз, оцінка, творчість) і нижчі (запам’ятовування, розуміння, застосування). На нижчих рівнях студенти навчаються розпізнавати, порівнювати, запам’ятовувати інформацію і застосовувати її до вирішення стандартних завдань. На вищих рівнях студенти мають осмислювати, аналізувати, оцінювати інформацію та застосовувати її до вирішення нестандартних і творчих завдань. Розглянуто чотири основні форми знань, необхідні для розвитку критичного мислення. Ними є: фактичні, структурні, процедурні та метакогнітивні. Описані три основні етапи в формуванні критичного мислення (виклик, осмислення, рефлексія), а також основні форми і методи роботи, які застосовуються для розвитку цих навичок. Найбільш розповсюдженими формами роботи над розвитком критичного мислення є: мозковий штурм, дебати, створення блогу або теле/радіопрограми, написання твору або есе. Приділено увагу певним труднощам, які можуть виникнути при формуванні критичного мислення. Нарешті, розглянуто способи і механізми формування критичного мислення в майбутніх робітників готельно-ресторанної сфери на прикладі використання типового підручника.
  • Тип елементу:Документ,
    Особливості вживання лексико-граматичного підходу у вивченні іноземних мов для спеціалістів з готельно-ресторанної справи
    (2025) Пазяк, Андрій Романович
    Стаття присвячена методологічним і практичним аспектам використання лексико-граматичного підходу у вивченні англійської мови майбутніми спеціалістами з готельно-ресторанної справи. Проаналізовано ряд англомовних та україномовних джерел з питання особливостей вживання цього методу, його практичності, ефективності і доцільності в готельно-ресторанній сфері. Проведено аналіз значення вивчення граматичних структур та лексичних одиниць в їх єдності для покращення навичок усного і письмового спілкування здобувачів освіти. Розглядається розвиток лексико-граматичного підходу в порівнянні з іншими традиційними підходами (зокрема, граматико-перекладним, прямим та іншими). Висвітлені переваги і недоліки вживання лексико-граматичного підходу в розвитку комунікативних навичок, які є необхідними для майбутніх спеціалістів з готельно-ресторанної справи. Запропоновані конкретні методологічні схеми побудови завдань і вправ, використання яких дозволяє якісно збільшити словниковий запас здобувачів освіти, спонукати їх до більш активного і продуктивного вживання мови для вирішення практичних мовленнєвих задач. Розроблені приклади вправ з використанням лексико-граматичного підходу, спрямовані на розширення лексики, опанування граматичних структур і їх практичне поєднання з лексичними блоками і стійкими словосполученнями і найчастіше вживаними фразами на основі використовуваних підручників. В підсумку обґрунтовується доцільність і ефективність вживання лексико-граматичного підходу саме для спеціалістів з готельно-ресторанної справи, з огляду на те, що для спеціалістів даної сфери надзвичайно важливо вміти активно і ефективно комунікувати з клієнтами і колегами по роботі в усній і письмовій формі, вирішуючи цілий ряд практичних завдань, пов’язаних з забезпеченням потреб клієнтів і ефективною взаємодією з колегами і керівництвом. The article is devoted to methodological and practical aspects of using the lexico-grammatical approach in teaching English to future specialists in the hotel and restaurant industry. A number of English- and Ukrainian-language sources are analyzed to examine the features, practicality, effectiveness, and relevance of this method in the hospitality field. Also a lot of attention is given to the history of the development of this method, to its connection with other approaches. Special attention is given to the importance of mastering grammatical structures and lexical units in their unity to enhance learners’ oral and written communication skills. The development of the lexico-grammatical approach is considered in comparison with traditional methods (such as grammar-translation and direct methods). The advantages and disadvantages of applying this approach to the development of communicative competencies essential for hospitality professionals are discussed. The article proposes specific methodological frameworks for designing tasks and exercises that contribute to vocabulary expansion and encourage learners to actively use language in solving practical communicative tasks. Examples of exercises based on the lexico-grammatical approach are provided, focusing on vocabulary enrichment, grammar acquisition, and the integration of lexical chunks, fixed expressions, and commonly used phrases derived from current textbooks. In conclusion, the article substantiates the relevance and effectiveness of applying the lexico-grammatical approach in training hotel and restaurant professionals, emphasizing the necessity for them to communicate efficiently and appropriately with clients and colleagues in both spoken and written forms, addressing a range of real-life service-related situations.
  • Тип елементу:Документ,
    Інноваційні стратегії торговельних підприємств
    (2025) Бергер, Аліна Дмитрівна
    Інноваційні стратегії є ключовим фактором конкурентоспроможності торговельних підприємств. Вони спрямовані на вдосконалення існуючих процесів, створення нових продуктів, послуг та технологій, підвищення ефективності управління і задоволення потреб клієнтів. Стратегії можуть включати продуктово-товарні, технологічні, сервісні, організаційно-управлінські, маркетингові та екологічні інновації, а також цифрову трансформацію бізнесу. Ефективне впровадження інноваційних стратегій дозволяє підприємствам адаптуватися до змін ринку, зміцнювати позиції, стимулювати зростання та створювати додаткову цінність для споживачів.
  • Тип елементу:Документ,
    Аpplication of PESTLE-analysis for strategic development of food industry enterprises
    (2023) Berger, Alina
    PESTLE-аналіз показує, що на діяльність підприємства найсильніше впливають економічні фактори, водночас зміни в політичній та правовій сферах також мають значний ефект. Підприємства харчової промисловості з високим інноваційним потенціалом реалізують численні інноваційні проєкти, орієнтуючись на стратегічний розвиток, ефективне управління та зміцнення інноваційного потенціалу. Аналіз підкреслює можливості збільшення продажів, стимулювання інновацій у продуктових лінійках та підвищення ефективності виробництва й комерційної діяльності при збереженні орієнтації на споживача. ТОВ «Львівська кондитерська фабрика “Світло́ч”» функціонує як динамічна, адаптивна система, гнучко реагуючи на зміни в постачанні, замовленнях та законодавстві. Постійна адаптація та стратегічна спрямованість забезпечують сталий розвиток, підвищення якості та ефективну реалізацію ініціатив зростання, орієнтованих на інновації.