Перегляд за Автор "Kolodiuk, Svitlana"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Benchmarking as an instrument of marketing decisions(2020) Skryhun, Natalya; Kolodiuk, SvitlanaPractical principles of benchmarking weight as marketing instrument of influence on strategic decisions of business development are studied in the article. Peculiarities of application and place of the tool are revealed and substantiated from ensuring competitiveness in the marketing portfolio. There is the procedure of benchmarking, and subsequent benchmarking of the received strategic data about the positive or negative experience of the competitor, which significantly affects its competitiveness is considered. У статті досліджено практичні принципи бенчмаркінгу як маркетингового інструменту впливу на стратегічні рішення розвитку бізнесу. Виявлені та обґрунтовані особливості застосування та місце використання інструменту із забезпечення конкурентоспроможності у маркетинговому портфелі. Розглянуто процедуру бенчмаркінгу та доведено необхідність проведення порівняльного оцінювання отриманих стратегічних даних про позитивний чи негативний досвід конкурента, що суттєво впливає на його конкурентоспроможність.Документ Conseptualisation of category «behavior of the enterprise» in economic theory(2021) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina; Kolodiuk, SvitlanaThe study analyzes the prerequisites of the information society formation, which focuses on the new knowledge and ideas production, based on the advanced technologies and infocommunications use. It is established that the information society formation involves ensuring a high level of information and communication technologies development and the telecommunications market in general, which serve as the material basis of the transformational socio-economic processes. У дослідженні аналізуються передумови формування інформаційного суспільства, орієнтованого на нове знання та продукуванні ідей на основі передових технологій та використання інфокомунікацій. Встановлено, що формування інформаційного суспільства передбачає забезпечення високого рівня інформації та комунікації, розвитку технологій і телекомунікаційного ринку в цілому, які є матеріальною основою трансформаційних соціально-економічних процесів.Документ Digitаl creаtivity(2019) Kolodiuk, Svitlana; Shchehlova, AllaWith the advent of new technologies and the Internet it has become quite tough for companies to win customer loyalty. Classic advertising has no effect on people. That made companies improve or even change their branding approaches and marketing campaigns with an emphasis on digital creativity.Документ Internet marketing bugs: victims of personalization(2020) Kolodiuk, Svitlana; Shchehlova, AllaEvery day mankind struggles with many serious problems, which significantly affects the quality of life of entire generations. Modern problems require modern solutions. Personalization of marketing has become a lifeline for the digital era, but not everything has gone according to plan. It is an effective tool for business in capable hands, but also personalization began to associate with an annoying element for many of us. There were identified some mistakes in the personalization of the marketing industry based on reputable statistical agencies' research. High-quality targeting is the main personalization goal. For present advertising campaigns are like a set of random information thanks to unscrupulous specialists. It has irritated the audience and made the surviving more difficult for business. The situation has the property to become worse and creates new difficulties for solving. Large companies professionals make great efforts to avoid discrimination and other aspects of tolerance that the public pays a big piece of attention. Many businesses are litigated by minorities because of their controversial campaigns and the targeting approach. Researches show that highly paid ads on Facebook and Google are much more often shown by business to men, and it is a shadow of discrimination by gender. Social platforms algorithms are a very important part of the global system, as automatic settings help to stabilize and resolve such problems for society and business. But many people try to avoid them and create a set of conflict situations that require the constant presence of a live moderator that is impossible for the present. That is why companies need to have not only a strong marketing specialist but also an in-house lawyer in the current business environment. Щодня людство бореться з багатьма серйозними проблемами, які істотно впливають на якість життя цілих поколінь. Сучасні проблеми вимагають сучасних рішень. Персоналізація маркетингу стала рятівним кругом для цифрової ери, але не все йде за план. Цей ефективний інструмент для бізнесу в умілих руках, але персоналізація стала асоціюватися у багатьох з нас з дратівливим елементом. На підставі досліджень авторитетних статистичних агентств були виявлені деякі помилки в персоналізації індустрії маркетингу. Головною метою персоналізації є якісне таргетування. На сьогодні рекламні кампанії подібні до набору випадкової інформації завдяки недобросовісним фахівцями. Це дратувало аудиторію і ускладнювало виживання для бізнесу. Ситуація стає все гірше і створює нові труднощі для вирішення. Професіонали великих компаній докладають великих зусиль, щоб уникнути дискримінації інших аспектів толерантності, яким громадськість приділяє велику увагу. Багато підприємств піддаються критиці меньшинами у зв'язку з їх суперечливими кампаніями і цілеспрямованим підходом. Дослідження показують, що високооплачувана реклама на Facebook і Google набагато частіше показується бізнесом чоловікам, що є тінню дискримінації за статевою ознакою. Алгоритми соціальних платформ є дуже важливою частиною глобальної системи, оскільки автоматичні налаштування допомагають стабілізувати і вирішити такі проблеми для суспільства і бізнесу. Але багато хто намагається їх уникнути і тим самим створює ряд конфліктних ситуацій, що вимагають постійної присутності живого модератора, що наразі неможливо. Саме тому компаніям необхідно мати не лише сильного фахівця з маркетингу, але і штатного юриста в сучасному бізнес середовищі.