Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/39231
Title: Credibility effect in online news: media-rhetoric perspective (based on color terms use)
Authors: Lukianets, Halyna
Keywords: базові колористичні терміни
ефект достовірності
теми винаходу
переконливість
звернення до правдоподібності
basic color terms
credibility effect
topics of invention
persuasiveness
appeal to believability
кафедра іноземних мов професійного спрямування
Issue Date: 2022
Citation: Lukianets, H. Credibility effect in online news: media-rhetoric perspective (based on color terms use) / H. Lukianets // Science and Education a New Dimension. Philology. – 2022. – X (77), Issue 264. – P. 52-55.
Abstract: Стаття присвячена створенню ефекту довіри до онлайн-новин за допомогою використання базових колірних термінів при зверненні до правдоподібності, експертності та репутації. По-перше, ідентифіковано історичні зміни мети риторики та встановлено співвідношення між переконливістю та достовірністю. По-друге, теми винаходу, а саме визначення, поділ, взаємозв’язок, обставини та свідчення, вивчаються з точки зору створення ефекту достовірності. The article deals with creating credibility effect in online news by means of using basic color terms when appealing to believability, expertise and reputation. First, historical changes of rhetoric aim are identified and the correlation between persuasiveness and credibility is established. Second, the topics of invention, namely definition, division, relationship, circumstance and testimony, are studied from the perspective of creating effect of credibility.
URI: https://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/39231
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_2022.pdf386,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.