Статті ІПДО
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті ІПДО за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 333
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Automated control system as a tool for ensuring financial and economic security of the enterprise(2020) Bogma, Olena; Vialets, Oksana; Dukhnovska, Liudmyla; Klymash, Nataliia; Silakova, HannaThe results of the study can be used to create automated information systems and support and decision-making systems with the function of controlling the financial and economic security of the enterprise. They can also be widely used for practical needs by enterprise management and scientists in improving the methoology of automated control, improving the effectiveness of countering threats. The forecasts of the activity of sea ports in Ukraine presented in this article can be directly used by practitioners and scientists. For ease of use, analytical equations in the form of polynomials are provided. Результати дослідження можуть бути використані для створення автоматизованих інформаційних систем і систем підтримки та прийняття рішень з функцією контролю фінансово-економічної безпеки підприємства. Вони також можуть бути широко використані для практичних потреб менеджментом підприємств і науковцями при вдосконаленні методики проведення автоматизованого контролю, підвищення ефективності протистояння загрозам. Наведені прогнози діяльності морських портів України можуть бути безпосередньо використані практиками й науковцями. Для зручності використання надані аналітичні рівняння у вигляді поліномів.Документ Foreign experience of financial, Credit and investment support of small business(2020) Skoryk, M.; Tkachenko, V.; Marchenko, O.; Kucherenko, Volodymyr; Hmyria, ViktoriiaУ статті розглянуто різні форми і методи державного впливу на розвиток малих підприємств, які використовуються в світовій економічній практиці. Наявність значної кількості різних форм державної підтримки малого бізнесу ускладнює вирішення питань вибору найбільш раціональних. Проблемні питання, що стосуються форм і методів впливу держави на розвиток малого бізнесу, маюсь полягати в тому, щоб одні й ті ж важелі могли давати різні результати як в різних країнах, так і в одній державі на різних етапах його розвитку. Рішення проблем, пов'язаних з вибором найбільш раціональних форм і методів впливу держави на розвиток малих підприємств, може бути забезпечено шляхом адаптації зарубіжного досвіду до вітчизняних реалій. Позитивний світової досвід розвитку малого бізнес є вагомим аргументом на користь його впровадження в Україні. The article deals with the question of studying the foreign experience of financial, credit and investment support for small businesses. The forms, types and method of budget regulation are consideredas components of the state support mechanism. The sources of state support for small business are characterized. A significant analysis of foreign experience in supporting small businesses has been made. The feasibility of implementing foreign experience in financial, credit and investment support of small business inUkraine in substantiated.Документ Formation of metallurgical enterprises ustainable development portfolio using the method of analyzing hierarchies(2020) Molokanova, V.; Orliuk, Olena; Petrenko, Vladislav; Butnik-Siverskiy, Oleksandr; Khomenko, V.As a result of the research to form the basis of project proposals, xperimental training was conducted for midlevelpersonnel of a metallurgical enterprise. After conducting preliminary studies, a database of project proposals was formed forthe sustainable development portfolio of the enterprise. У результаті проведення досліджень задля формування бази проектних пропозицій було проведено експериментальне навчання персоналу середньої управлінської ланки металургійного підприємства. Після проведення попередніх занять була сформована база проектних пропозицій для портфелю сталого розвитку підприємстваДокумент Integrated assesment of the financial security of the enterprise(2020) Bogma, Olena; Silakova, Hanna; Vialets, OksanaIn the article it is proposed to calculate the integral indicator for evaluation the level of financial security of enterprise based on the use of the Harrington desirability function, that is the universal and comfortable way of construction of the generalized indicators. The propposed methodology of evaluation the level of financial security is tested in practice on the example of the Privet joint srock company "Zaporizhkoks". The correspondence of the assesment results to the results of the assesment of the financial security of the enterprise was proved based on the analysis of its financial condition, which proves the practical utility of the proposed method. У статті пропонується розрахувати інтегральний показник для оцінки рівня фінансової безпеки підприємства на основі використання функції бажаності Гаррінгтона, тобто універсального та комфортного способу побудови узагальнених показників. Запропонована методологія оцінки рівня фінансової забезпеченості, перевірена на практиці на прикладі спільної срокової компанії Privet "Запоріжкокс". Відповідність результатів оцінки фінансового забезпечення підприємства було доведено на основі аналізу його фінансового стану, що доводить практичну корисність запропонованого методу.Документ Intellectual property in the innovation sphere: the Economic and legal aspect(2013) Butnik-Seversky, OleksandrВ статті розкривається інститут права інтелектуальної власності, процес трасформації інтелектуальної власності, її стратегія та структура інноваційної моделі розвитку, складові інноваційної діяльності, види інноваційних проектів та маркетинг інновацій, механізм комерціалізації. In the article the author considers intellectual property legal institution, intellectual property transformation process, its strategy and the structure of innovative development model, elements of innovation activity, types of innovation projects and marketing of innovations, commercialization mechanismДокумент Methodical bases of Formation of Tasks and Development of Risk-oriented Strategy of Development of the Enterprises in the Conditions of Internationalization and Economic Globalization(2020) Novikova, Innola; Petukhova, Olga; Apostol, Myhaylo; Fedun, Igor; Cherkasov, AndriiThe main issues of formation of risk-oriented strategy of enterprise development in modern conditions are considered in the article. The conditions of functioning of enterprises in the conditions of globalization and internationalization are determined. In modern business conditions, companies are looking for new approaches to strengthening their position in the market, this is what requires the improvement of enterprise management systems. The basis that will ensure the effective functioning of enterprises, we consider the mechanism of economic activity, focused on process management, which provides a clear formalization, structure of risk management processes. The developed mechanism of formation of risk-oriented development strategy makes it possible to adapt each of the five proposed stages to the specifics of enterprises in the current globalization of the economy, taking into account the tasks of their innovative development and the possible impact of many risks. And ensuring an effective enterprise risk management system. The article substantiates the possibility of implementing a risk management methodology based on a system. У статті розглянуто основні питання формування ризик-орієнтованої стратегії розвитку підприємства в сучасних умовах. Визначено умови функціонування підприємств в умовах глобалізації та інтернаціоналізації. У сучасних умовах ведення бізнесу компанії шукають нові підходи до зміцнення своїх позицій на ринку, саме це вимагає вдосконалення систем управління підприємством. Основою, яка забезпечить ефективне функціонування підприємств, ми вважаємо механізм господарської діяльності, орієнтований на управління процесами, що забезпечує чітку формалізацію, структуру процесів управління ризиками. Розроблений механізм формування стратегії розвитку, орієнтованого на ризик, дозволяє адаптувати кожен із п’яти запропонованих етапів до особливостей підприємств в умовах сучасної глобалізації економіки з урахуванням завдань їх інноваційного розвитку та можливого впливу багатьох ризиків і забезпечення ефективної системи управління ризиками на підприємстві. У статті обґрунтовується можливість впровадження методології управління ризиками на системній основі.Документ Metodos industriales empleados en fabricas de azucar para el analisis de pequenas concentraciones de sacarosa en los condensados destinados a la alimentacion de calderas de vapor(1986) Skorik, Konstantin; Sanfiel, Francisco; Angulo, ElierMethods and installations are presented in details for analysis of small concentrations of sucrose in condensates intended for steam boilers supply in sugar industry. Analysis is presented of advantages and disadvantages of direct and indirect methods of sucrose determination. Детально розглянуто методи та пристрої для визначення малих концентрацій сахарози в конденсатах, які призначені для живлення парових котлів у цукровій промисловості. Проаналізовано переваги та недоліки прямих і непрямих методів визначення сахарози.Документ PR-атака: реальність та паранойя(2013) Деревянко, Елена ГеоргиевнаДокумент PR-Тонким слоем(2014) Деревянко, Елена ГеоргиевнаВ статье раскрыты вопросы управления репутацией и умения оценивать репутационные последствия деятельности. Акцентировано внимание на необходимости знания технологических аспектов репутационного менеджмента и ориентации на нормальную систему управления репутацией. Приведены примеры неудачных PR-кампаний. The article considers the issues of reputation management and the ability to assess the reputational consequences of activity. The author pays attention on the need of knowledge of reputational management’s technological aspects and the orientation on the normal system of reputation management. The author gives the examples of failed PR-campaigns.Документ Quality and safety of tap water in selected Ukrainian regions(2021) Shulyak, Svetlana; Shevchenko, Larisa; Mykhalska, Vita; Kaminska, Olena; Gaidey, Olga; Kovalenko, Vyacheslav; Krivenok, MykolaСтік підземних вод забезпечує 80% усієї питної води в Україні. Їх якість та безпека різняться залежно від біогеохімічних зон, концентрації промислових підприємств та стану очисних споруд, що створює проблеми в різних регіонах України. У той же час, вступ України до Європейського Співтовариства вимагає поступового наближення національного законодавства до законодавства ЄС, включаючи положення про питну воду. В Україні було проведено багато моніторингових досліджень щодо якості питної води; проте вони стосуються окремих забруднювачів і потребують оцінки згідно з новими стандартними критеріями питної води. В Україні було проведено багато моніторингових досліджень щодо якості питної води; проте вони стосуються окремих забруднювачів і потребують оцінки згідно з новими стандартними критеріями питної води. Вперше ми проаналізували 23 показники якості та безпеки водопровідної води у північних, центральних, південних та західних регіонах України відповідно до національних та європейських стандартів. Groundwater runoff supplies 80% of all drinking water in Ukraine. Their quality and safety differ depending on the biogeochemical zones, the concentration of industrial enterprises, and the state of treatment plants, creating problems in different regions of Ukraine. At the same time, Ukraine's accession to the European Community requires a gradual approximation of national legislation to that of the EU, including regulations on drinking water. Many monitoring studies on drinking water quality have been conducted in Ukraine; however, they concern individual pollutants and require evaluation according to the new drinking water standard criteria. Many monitoring studies on drinking water quality have been conducted in Ukraine; however, they concern individual pollutants and require evaluation according to the new drinking water standard criteria. For the first time, we analyzed 23 indicators of water quality and safety of tap water in the northern, central, southern, and western regions of Ukraine according to national and European standards.Документ RACE-технологія при розробці імеджевої рекламної та PR-кампанії підприємства(2021) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Степанчук, Світлана Олександрівна; Грущенко, Альвіна ВіталіївнаВ статті охарактеризовано сутність, зміст та принципи застосування «RACE» технології при розробці іміджевої рекламної чи PR-кампанії, як основного методу, що застосовується в практичній діяльності як вітчизняних так і закордонних підприємств та організацій. Базується «RACE» технологія на чотирьох етапах, а саме: дослідженнях, формуванні активних рекламних або PR-дій, вибору засобів комунікації, оцінки очікуваних та фактичних результатів. Всі перераховані етапи тісно взаємопов’язані між собою і, якщо пропустити один із зазначених етапів, то рекламна чи PR-кампанія може втратити свою економічну чи комунікативну ефективність, а отже і прибутковість для підприємства. Тому все більше підприємств намагаються знайти просту й водночас ефективну технологію для комунікації зі споживачами та впливу на їх рішення. Проблематика визначення поняття та особливостей застосування технології «RACE» у наукових працях з управління рекламними та PR-кампаніями з’явилися відносно недавно. При цьому такі відомі технології, як «AIDA», «4P»-«8Р», «4C» та інші вивчаються вченими і застосовуються практиками вже тривалий час, це в свою чергу, доводить актуальність обраної теми і те, що достатньо багато питань окресленої сфери діяльності розкрито частково та потребують додаткових досліджень. У статті розглянуто сучасні теоретичні підходи щодо використання технології «RACE» при розробці рекламних та PR-кампаній, а також досліджено практичні аспекти застосування даної методики - при розробці іміджевої рекламної кампанії для безалкогольного солодкого напою ТМ «Живчик» ПрАТ «Оболонь». Під час проведення попереднього дослідження для розробки іміджевої рекламної кампанії для ПрАТ «Оболонь» було визначено цільову аудиторію та портрет споживача продукції ТМ «Живчик», проаналізовано конкурентів компанії, платформи для комунікації, складено медіаплан рекламних та PR-активностей, сформовано бажані очікувані результати ефективності. Подальшими перспективами майбутніх досліджень з обраної теми є впровадження інноваційних технологій при розробці іміджевих рекламних та PR-кампаній, а також проведення більш детальних досліджень щодо їхньої економічної та комунікаційної ефективності в майбутньому. This article describes the definition, content and principles of «RACE» technology in the development of image advertising or PR-campaign, as the main method used in practice by both domestic and foreign companies and organizations. «RACE» technology is based on four stages, namely: research, the formation of active advertising or PR-actions, the choice of means of communication, evaluation of expected and actual results. All of the above stages are closely interrelated and subordinate to each other, and if you miss one of these stages, the advertising or PR-campaign will lose its economic or communication effectiveness, and hence profitability for the company. Therefore, more and more companies are trying to find a simple and effective technology for communicating with consumers and influencing their decisions. The problem of defining the concept and features of the application of "RACE" technology in scientific work on the management of advertising and PR-campaigns appeared relatively recently. At the same time, such well-known technologies as «AIDA», «4P» - «8P», «4C» and others are studied by scientists and used by practitioners for a long time, which in turn proves the relevance of the chosen topic and the fact areas of activity are partially disclosed and require additional research. Modern theoretical approaches to the use of «RACE» technology in the development of advertising campaigns are discussed in this article, and the application of this technique is studied by example in the development of the image advertising campaign for soft drink TM «Zhyvchyk» PAC «Obolon». During the preliminary research to develop the image advertising campaign for PAC «Obolon», the target audience and portrait of the consumer of TM «Zhyvchyk» products were determined, the company's competitors, communication platforms were analyzed, a media plan of image advertising and PR activities was drawn up, and the desired expected efficiency results were formed. Further prospects for future research on the chosen topic are the introduction of innovative technologies in the development of image advertising and PR-campaigns, as well as more detailedresearch on their economic and communication effectiveness in the future.Документ Screening strains for fermentation of meet raw material(2014) Panasiuk, Iryna; Danilenko, Svitlana; Cherednichenko, GalinaPromising technology in fermented meat products is the use of bacterial products containing the same composition in lactic acid bacteria and microorganisms of other taxonomic groups. Перспективним у технології виробництва ферментованих м'ясних продуктів с застосування бактеріальних препаратів, які містять в одній композиції молочнокислі бактерії та мікроорганізми інших таксономічних груп.Документ Strategic diagnostics in the system of controlling the financial results of the enterprise(2022) Silakova, Hanna; Vialets, Oksana; Batrakova, Tetiana; Mykhailenko, Olha; Ovdii, OlenaThe mathematical model and approaches have been developed using the entropy method and the time series method for comparative analysis of variants of complex application of management solutions for the formation of optimal management actions based on strategic diagnostic data. An algorithm of strategic diagnostics in the system of controlling the financial results of the enterprise was created. The proposed vector criteria, their rate of change detected during the controlling, and their threshold values become an indicator that the current financial and production condition of the enterprise requires decisions to neutralize risks and improve the financial condition of the enterprise. Розроблена математична модель і підходи з використанням методу ентропії та методу часових рядів для порівняльного аналізу варіантів комплексного застосування менеджментом рішень для формування оптимальних управлінських дій на основі даних стратегічної діагностики. Створено алгоритм стратегічної діагностики в системі контролінгу фінансових результатів діяльності підприємства. Запропоновані векторні критерії, темпи зміни яких, виявлені під час проведення контролінгу, та їх граничні значення стають індикатором того, що наявний фінансовий і виробничий стан підприємства потребує прийняття рішень задля нейтралізації ризиків і покращення фінансового стану підприємства.Документ The impact of European integration on the economic security of business in Ukraine(2022) Bogma, Olena; Silakova, Hanna; Vialets, OksanaУ статті обґрунтовано актуальність дослідження впливу євроінтеграції України на рівень економічної безпеки вітчизняних підприємств як центральної ланки економічної системи країни. Систематизовано позитивні та негативні наслідки впливу євроінтеграційного процесу на економічну безпеку бізнесу в Україні. Визначено основні сценарії впливу процесу євроінтеграції України на економічну безпеку її бізнесу, розглянуто їх зміст, встановлено напрямки позитивних та негативних змін для економічної безпеки підприємств у розрізі окремих сценаріїв. . Визначено основні внутрішні та зовнішні чинники, що гальмують процес євроінтеграції України. The article substantiates the relevance of studying the impact of European integration of Ukraine on the level of economic security of domestic enterprises as a central link in the country's economic system. The positive and negative consequences of the influence of the European integration process on the economic security of business in Ukraine are systematized. The main scenarios of the impact of the process of European integration of Ukraine on the economic security of its business are determined, their content is considered, the directions of positive and negative changes for the economic security of enterprises in the context of certain scenarios are established. The main internal and external factors that hinder the process of European integration of Ukraine have been identified.Документ The impact of European integration on the marketing security of domestic business(2022) Bogma, Olena; Silakova, Hanna; Vialets, OksanaУ сучасних умовах господарювання забезпечення маркетингової складової економічної безпеки, яка відповідає за затребуваність продукції ринком і можливості провадження успішної ринкової діяльності підприємств, є надзвичайно актуальним, особливо в умовах активізації процесу європейської інтеграції України, яка матиме величезні трансформаційні наслідки як для країни, так і для її бізнесу. Метою статті є систематизація позитивних і негативних наслідків впливу процесу європейської інтеграції на маркетингову складову економічної безпеки бізнесу в Україні як центральної ланки національної економічної системи. У теоретико-методичній площині досліджено трактування маркетингової складової економічної безпеки підприємства з погляду окремих авторів, що дозволило формулювати авторське визначення досліджуваної дефініції. На основі використання системного підходу розглянуто можливості та загрози європейській інтеграції України щодо впливу на маркетингову безпеку вітчизняних підприємств у розрізі основних елементів маркетингової концепції «4Р»: product (товар), price (ціна), place (місце на ринку) та promotional (просування). Розглянуто можливості та загрози європейській інтеграції для маркетингової безпеки вітчизняного бізнесу в розрізі елементу people (люди, споживачі, персонал) та вивчено переваги здійснення ринкової діяльності вітчизняними підприємствами за рахунок реалізації Україною стратегії євроінтеграції. Встановлено необхідність подальшої реалізації Україною проєвропейських реформ для повноцінного використання вітчизняним бізнесом переваг процесу європейської інтеграції. Перспективним напрямком подальших досліджень є вдосконалення використовуваних вітчизняним бізнесом маркетингових стратегій і тактики в умовах функціонування «за європейськими стандартами». In modern conditions of the economic management, ensuring the marketing component of economic security, which is responsible for the demand for products in the market and the possibility of successful market activities of enterprises, is extremely important, especially in the context of activation of the process of the European integration of Ukraine, which will have huge transformational consequences for both the country and its business. The purpose of the article is to systematize the positive and negative consequences of the influence of the European integration process on the marketing component of the economic security of business in Ukraine as the central link of the national economic system. In the theoretical and methodological plane, the interpretation of the marketing component of the economic security of an enterprise from the point of view of individual authors was studied, which made it possible to formulate the authors' own elaboration as to the definition under study. Based on the use of the system approach, the possibilities and threats of the European integration of Ukraine regarding the impact on the marketing security of domestic enterprises in the context of the main elements of the marketing conception “4P” are considered: product, price, place (place in the market), and promotional. The opportunities and threats of European integration for the marketing security of domestic business in the context of the people element (people, consumers, and staff) are considered, and the advantages of market activity by domestic enterprises through the implementation of the European integration strategy by Ukraine are studied. The need for further implementation of pro-European reforms by Ukraine is determined for full-range use of the advantages of the European integration process by domestic business. A promising direction for further research is the improvement of marketing strategies and tactics used by domestic business in the conditions of functioning “up to European standards”.Документ Variationin common blackbird, nest characteristics in urban and suburba localities in Crimea(2020) Kucherenko, Volodymyr; Ivanovskaya, AThe is expansion may have led to changesin bird behaviour, including changes in nest construction choices (e.g., nest shape, size, location and building materials). In this study, wein vestigated Black bird nest diversity (i. e., size, volume, and composition) in the park of Simferopol (acity in Crimea, South Ukraine) and in an artificial forest located nearby. We found a significant inverse relationship between nest placement height and external nest diameter. External nest depth was greater in the forest than in the park. Thе is difference reflects the variation in plant life form between the sites. More specifically, nests in tree shaves ignificantly greater external depth than the nests located on shrubs. Most nests in both urban and suburban localities contained natural and anthropogenic materials; there was no significant difference in component types between sites. Ingeneral, the anthropogenic materials played adecorativerole and also servedas camouflage. Це розширення, можливо, призвело до зміни поведінки птахів, включаючи зміни у виборі конструкцій гнізд (наприклад, форми гнізда, розміри, розташування та будівельні матеріали). У цьому дослідженні ми дослідили різноманітність гнізд Blackbird (тобто, розмір, об’єм та склад) у парку Сімферополя (місто в Криму, Південна Україна) та у мистецькому лісі, розташованому неподалік. У цьому дослідженні ми дослідили різноманітність гнізд Blackbird (тобто, розмір, об’єм та склад) у парку Сімферополя (місто в Криму, Південна Україна) та у мистецькому лісі, розташованому неподалік. Ми виявили значну зворотну залежність між висотою розміщення гнізда та зовнішнім діаметром гнізда. Ми виявили значну зворотну залежність між висотою розміщення гнізда та зовнішнім діаметром гнізда. Зовнішня глибина гнізда була більша в лісі, ніж у парку. Різниця відображає зміну форми життя рослин між ділянками. Більш конкретно, гнізда на деревах мають значно більшу зовнішню глибину, ніж гнізда, розташовані на чагарниках. Більшість гнізд як у міських, так і в приміських місцевостях містили природні та антропогенні матеріали; не було суттєвої різниці у типах компонентів між сайтами. Взагалі антропогенні матеріали відігравали декоративну роль і також виконували роль камуфляжного віку.Документ Аналіз ефективності методів регулювання концентрації сиропу із випарної установки(2006) Штангеєв, Костянтин ОстаповичПроведено аналіз теплотехнічної ефективності різних методів регулювання продуктивності випарної установки цукрового заводу. The analysis of heat engineering efficiency of various approaches to capacity control evaporator unit sugar factory.Документ Аналіз споживання енергетичних ресурсів при виробленні молочної кислоти(2001) Баранов, Володимир ІвановичУ відповідності з методичними положеннями з нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів проведено аналіз спожиання енергетичних ресурсів при виробленні молочної кислоти. Наведено питомі витрати теплової та електричної енергії за напрямами споживання. The consumption analysis of energy resources in the process of lactic acid production was performed in accordance with methodology for the regulation of unit costs of fuel and energy resources. The unit costs of thermal and electrical energy by the ways of its consumption were presented.Документ В царині науки і практики: Всеукраїнський День в УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілова(2015) Кравчук, Володимир Іванович; Бабинець, Тетяна Леонідівна; Ясенецький, Володимир; Шустік, Л.; Новохацький, Микола Леонідович; Сербій, В.; Маринін, С.; Левченко, П.В статті наведено інформацію про Всеукраїнський День поля 2015 в УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілова. This article provides information about the Ukrainian Field Day 2015 at L. Pogorilyy UkrNDIPVT.Документ Вади сметани(2013) Шульга, Наталія Михайлівна; Млечко, Л. А.Розглянуто залежність якості сметани від складу та властивостей сировини, технологічних параметрів виробництва, мікробіології. Dependence of quality of sour cream is considered on composition and properties of raw material, technological parameters of production, microbiology.