Перегляд за Автор "Гуляк, А. Б."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ «Intermezzo» М. Коцюбинського – імпресіоністичний новелістичний канон(2012) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті розглядається хрестоматійний твір М. Коцюбинського “Intermezzo” з позицій становлення імпресіоністичного письма в українській літературі початку ХХ століття. Показано, що поетика новели, яка репрезентує синтез первин лірики, епосу та драми, виявляє ознаки схожості з японською безсюжетною прозою, за приклад якої в роботі правлять дзуйхіцу Сей-Сьонаґон.Документ «Думки про поезію» Андрія Малишка у дзеркалі сучасної літературознавчої есеїстики(2013) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті з позицій новітнього літературознавства прочитується добре знана свого часу критична праця Андрія Малишка «Думки про поезію». Показано, що цей твір, завдяки доцільному сполученню елементів наукового, публіцистичного та художнього стилю, чергуванню схвальних та іронічних інтонацій, глибинному підходу до аналізу текстового матеріалу української лірики 1950-х рр., заслуговує на належну увагу сучасників як взірець літературно-критичного есе. This article represents the results of reading the well-known in its time critical work Thoughts on Poetry by Andriy Malyshko from the contemporary scientific positions. There was shown that the analyzed work is worthy of the utmost attention of modern critics as a sample of a well-done literary critic essay (thanks to the expedient synthesis of scientific, publicist and artistic style elements, the alternation of encouraging and ironical intonations, and the profound analyzing the 1950s Ukrainian lyrical poetry).Документ Концепти поетичної майстерності в доробку Богдана-Ігорря Антонича(2012) Науменко, Наталія Валентинівна; Гуляк, А. Б.У статті проаналізовано поезії Богдана-Ігоря Антонича із позицій майстерності поета. Показано, що співвідношення формальних і змістових компонентів (сполучна ідея краси природи та людської душі, несподівані варіації віршових розмірів – від сміливої поліметрії до дотримання модифікацій ямба, мотиви синтезу мистецтв) створює завершений образ природи в усьому поетичному доробку Антонича. The authors of the article analyze Bohdan-Ihor Antonych’s poems considering the poet’s mastery. There was shown that the correlation between formal and sensual components (the connecting idea of beauty in nature and human soul, the unexpected variations in prosody – from bold polymetric verse up to devotion to different iambic modifications, motifs of artistic synthesis) creates the wholesome image of nature for Antonych’s entire poetic heritage.Документ Культурологічні складники творчості Євгена Гуцала(Науменко, Н. В. Культурологічні складники творчості Євгена Гуцала (на матеріалі оповідання «Концентричні кола осені» та поезії «У ювелірній майстерні осені») / Н. В. Науменко, А. Б. Гуляк // Культурні трансформації в синхронії та діахронії: теорія і практика : тези доповідей Міжнародної наукової конференції, 24-27 вересня 2012 р., м. Київ, Україна. – К.: Стародавній світ, 2012. – С. 131-133., 2012) Науменко, Наталія Валентинівна; Гуляк, А. Б.У статті аналізуються культурологічні за змістом твори Євгена Гуцала. Показано, що використання у літературному тексті прийому синтезу наук і мистецтв допомагає авторові створити багатогранні картини довкілля та вписаної в нього людини. This article analyzes the content of cultural works of Eugene Hutsalo. It is shown that the use of literary text reception synthesis of Arts and Sciences helps the author to create a multifaceted picture of the environment and inscribed in his person.Документ Ліричний герой – друге ліричне «я» автора(2013) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаЛіричний спосіб художнього показу може передати все багатство, всю складність і суперечливість внутрішнього світу людини. Поет-лірик розкриває насамперед свій світ, але завжди співвідносить виливи власних, індивідуальних переживань, настроїв, роздумів з настроями близьких йому за світоглядом, переконаннями, ставленням до життя людей. The lyrical way of artistic showing may transform the entire diversity, complexity and contradictories of a man’s internal world. The lyric poet, first of all, reveals one’s own world, yet always correlates the emanation of one’s own moods, reflections and experiences with the intentions of people whose worldview, thoughts, and attitudes to human life are similar to those poet’s.Документ Мистецькі контамінації в автобіографічній дилогії Михайла Стельмаха(2013) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізується мистецька компонента автобіографічної дилогії Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» і «Щедрий вечір». Показано, що в обох повістях не лише витворено образ оповідача як деміурга власного художнього світу, а й виведено постаті людей-творців, від чийого імені письменник декларує власні погляди на мистецтво та його роль у розвитку людини. This article is based on reading the autobiographic dilogy by Mykhailo Stelmakh, “Husy-lebedi letyat’…” (And the Geese and Swans a-Flying…) and “Shchedryi vechir” (The New Year Eve), regarding their artistic component. There was shown that the analyzed stories represented not only the image of a narrator as a demiurge of his own artistic world, but also the characters of creative people who helped the writer declare his views of art and its role in human development.Документ Сенсорні чинники настроєвості в оповіданні Галини Журби «Черешні»(2014) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаПроза Галини Журби, передусім – оповідання «Черешні», виявляється плідним ґрунтом для вивчення з позицій не лише наративістики, а й образної структури, передусім сенсорики. Сенсорні концепти, поєднані у великих асоціативних комплексах, дозволяють митцеві ставити й вирішувати актуальні екзистенційні проблеми. Halyna Zhurba’s prose works (particularly, the Sweet Cherries short story) is a fertile ground for studying under the view of not only narrative strategies, but also imagery structure, first of all – sensory images. The sensory conceits combined in large associative complexes allow the writer to set up and to solve the relevant existential problems.Документ Сецесійний образ кохання: «За брамою раю» Миколи Вороного(2012) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті розглядаються особливості творення модерністичного образу кохання, репрезентованого поетичним циклом Миколи Вороного “За брамою раю”. Показано, що сецесія як вияв дискретності й водночас пишної декоративності буття зумовлює оригінальність жанрової семантики, символіки та сюжетики любовної історії пера М. Вороного. У різножанрових поезіях автор послідовно створює панорамне, “петраркіанське” довкілля зі вписаними у нього постатями ліричного персонажа та його коханої.