Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Цифрова трансформація бізнесу в компаніях харчової індустрії
    (2024) Бергер, Аліна Дмитрівна
    Стаття присвячена питанню цифрової трансформації бізнесу в компаніях харчової індустрії. Застосування традиційних інструментів удосконалення бізнес-процесів компаній суттєво поступається внесеним змінам за допомогою цифрових технологій у швидкості, якості, масштабності й отриманні кінцевих економічних результатів. Цифрова трансформація бізнесу спрямована на поліпшення виробництва, реалізації продукції та обслуговування клієнтів за допомогою новітніх технологій, яка надає систематичний набір заходів для розвитку компаній в цифровому просторі. Для кожної успішної компанії харчової індустрії вже є обов’язковим застосування проєктного підходу до бізнесу, використання data-driven рішень, машинного навчання та штучного інтелекту, а також сучасних способів комунікації, безперервного трекінгу ефективності персоналу. Узагальнені пріоритетні напрямки впровадження цифрових технологій в компаніях харчової індустрії: Precision Farming ‒ точне землеробство: Internet of Things (IoT) в сільському господарстві; Blockchain для ланцюга постачання; Automated Food Processing застосування автоматизованих систем та роботів для виробництва та обробки харчових продуктів; Digital Supply Chain Management; використання цифрових технологій та програмного забезпечення для оптимізації управління ланцюгом постачання, від постачальника до споживача; Mobile Apps for Food Retail ‒ мобільні додатки для роздрібної торгівлі харчовими продуктами та ін. Прикладами успішної цифрової трансформації бізнес-процесів у різних видах діяльності і споріднених виробництвах компаній харчової індустрії є: John Deere (сільське господарство); МХП (сільське господарство); Nestle (виробництво та переробка); IBM Food Trust (логістика та постачання); Blue Apron (обслуговування споживачів); AeroFarms (сільське господарство); Zest Fresh (логістика та постачання); McDonald's, Chowbotics і Starbucks (роздрібна торгівля); Ocado (логістика та постачання); Barilla (виробництво та переробка); FarmLogs (сільське господарство); Келнер (транспортування продукції), Coca-Cola (продукція розроблена ШІ) та інші. Отже, цифрова трансформація бізнесу дозволяє сконцентруватися на процесах виробництва і реалізації харчової продукції, не витрачати час на рутинні операції, стати більш конкурентоспроможним
  • Ескіз
    Документ
    Професійний розвиток персоналу згідно умов трансформацій у підприємництві
    (2024) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Мізюк, Анна Олексіївна
    У статті досліджується професійний розвиток персоналу в умовах непередбачуваних змін і постійних трансформацій у системі підприємництва. Водночас трансформації в підприємництві свідчать про переформатування на нові бізнес-підходи у сфері торгівлі, надання індивідуальних послуг, виробництво продукції для воєнних цілей, ІТ тощо. Тому, провідні компанії-роботодавці усвідомлюють важливість підтримання професійного розвитку співробітників, а саме: удосконалення своїх Soft і Hard Skills, здійснення перекваліфікації згідно вимог діджиталізації бізнесу. Проаналізовано сутність категорії «професійний розвиток персоналу» згідно підходів: системний, процесний і мотиваційний. Дискусійним є авторське визначення поняття «професійний розвиток персоналу» як мотиваційної складової успішності та реалізації сучасного працівника у професійній діяльності. Обґрунтовано, що особистісний розвиток і соціальний розвиток сприяють формуванню Soft Skills працівників, а професійний розвиток ‒ Hard Skills. Опитування топ-менеджменту вітчизняних компаній стосовно визначення пріоритетних Soft Skills свідчить про вагомість стресостійкості, лідерських якостей і критичного мислення. Водночас стосовно Hard Skills на перше місце керівники ставлять: стратегічне мислення, персональну відповідальність та бізнес-аналітику (економічний результат). При обранні способу навчання топ-менеджмент надає перевагу онлайн навчанню і сертифікованим програмам фахової спрямованості з високою репутацією.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств м’ясної промисловості
    (2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    В статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості - переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших. The article examines the impact and experience of using the artificial intelligence on the marketing activity using the example of meat industry enterprises. The strategic task of marketing activity of meat industry enterprises in the modern conditions is the full use of marketing potential for increasing efficiency, expanding market share, meeting consumer need in timely manner, ensure long-term competitive benefits due to the search of reserves and making innovative marketing decisions. Artificial intelligence that provides eat industry enterprises with opportunities – benefits in marketing activity, thus, reducing tie on the analysis and creating information databases from suppliers to the attracting customers, revolutionizing the way marketers communicate with their audience and achieving their own goals, improving and optimizing marketing complex that consists of “4P”: product, price, place and promotion. The modern impact of artificial intelligence on marketing complex “4P” for meat industry enterprises is substantiated. Current areas of application the artificial intelligence (AI) for implementation on the meat industry enterprises in the future to increase the level of competitiveness on the highly competitive meat market is proposed. With the help of artificial intelligence all the elements of marketing concept of “4P’ which are interconnected and complementary are improved. Artificial intelligence contributes to the development of marketing decisions, which are based on the use of innovations in various types of activities of customers, companies, markets, and activates the emergence of new types of marketing, which are expedient to apply in the practice of meat industry enterprises. Today’s experience of using the artificial intelligence in marketing activity already contributes to the fact that meat industry enterprises reduce costs, increase control over the quality of production and ensure safety for customers which is confirmed by compliance with the system of international standards ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 and others.
  • Ескіз
    Документ
    Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості
    (2023) Бергер, Аліна Дмитрівна
    Для підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер тв інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості. Applications of innovative marketing theory testify that all types of innovations the influence and improve the constituents of marketing complex of the enterprise. Classic concepts of “marketing” and “innovations” indissolubly connected and co-operate with each other. There is a requirement in the acceptance of self-proved and economically reasonable innovative marketing decisions of the enterprise, that assist the increase of competitiveness, providing of innovative development, increase of economic efficiency, activity effectiveness of the enterprises. It is the vital problem for the enterprises of food industry that actively carry on innovative activity, searching and realization of administrative decisions that provide competitive edges at high-competition market of food products. Food science actively develops different directions of marketing complex, namely: commodity politics (Product) ‒ is based on producing of products of the special setting: dietary curative/prophylactic food, food for sports children, elderly people, pregnant women and others like that; pricing (Price) is taken into account monitoring of prices in trade networks, analysis of modern market conditions and prices on the analogical and new products of competitors; channels of sale (Place), elimination of unnecessary chains (mediators) due to the production of goods under the own trade on the order of large retail networks; communication politics (Promotion) includes trend-setting, WOM- technology, buzz-marketing, event-marketing, product placement, life - placement, provocative marketing, entertainment marketing, flash mob, teaser and other. Distribution on traditional and innovative approaches in the system of marketing enterprises that result to introduction of new types of marketing (lateral, virtual, partisan, client-oriented, viral, neuromarketing and others like that) is presented. Examples of application of these types of marketing are made in the well-known brands of companies that assisted to the increase of incomes, and for the ground of expediency of their introduction and development on the enterprises of food industry.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення стресових чинників у роботі працівників за допомогою нормування праці
    (2022) Драган, Олена Іванівна; Рудова, Анастасія Ярославівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті досліджуються питання, пов’язані з попередженням посилення стресових чинників на робочому місці за допомогою нормування праці. Згідно опитувань компанії «Deloitte» понад 70% працівників перебувають у постійному стресі та найбільш стресовими виробничими чинниками для них є обсяг робіт (перенавантаження) та невизначеність із пандемією Covid-19 ‒ реорганізація виробництва, перехід до віддаленої роботи або зміни умов роботи. Фотографія робочого часу як метод нормування праці дозволяє відстежити виконання виробничої операції і встановити чинники, що впливають на працівника, зміну його поведінки та трудової дисципліни. Хронометраж як метод нормування праці дозволяє продіагностувати рівень працездатності працівника, його емоційне ставлення до різних типів завдань, відстежити піки перенавантаження та втоми. Запропоновані заходи щодо розвитку системи стрес-менеджменту та впровадження wellbeing-програм на підприємствах. The questions related to warning of stress factors’ strengthening in the workplace by means of rationing of labor s are investigated in the article. Realization of the sociological questioning by the Ukrainian platform of Gradus Research and Advisory Board, set that over 70% polled are in permanent stress. The ponderable factor of stress are professional difficulties in the workplace. It is considered to distribute professional stress on six categories by factors: personal, physical, social, description tasks, structural, role-play. In accordance with the questioning of “Deloitte” company the most stressful factors for respondents are the amount of work (overload, overstrain) and vagueness with the pandemic of Covid-19 ‒ production reorganization, passing to remote work or change of work terms. The least stress for the workers of the enterprise is the relationship with colleagues, organization management, using of out-of-date technique and technologies of decision making indicators. The research of different generations’ answers (Y, Z) in relation to mental health in working environment in the edge of the whole world and Ukraine is analyzed. By means of application of the methods of rationing of labor of business hours’ photo and time-study it is possible to discover or warn the stress factors’ strengthening in workers at the workplace. The photo of business hours allows watching the implementation of productive operation and setting the factors that influence on the worker, worsening of his behavior and labour discipline, his emotional attitude of different types of production tasks, to watch lances of overload and tiredness during the working day. The factors of direct and indirect influence on forming and use of stress management systems was offered by M.F. Honchar are analyzed. It is considered that the stress management system of the enterprise needed to be equated to management of pessimistic variant that will take into account possible problems and threats, and how to follow them for the removal of unfavorable consequences. Events in relation to the development of stress management system and introduction of wellbeing- programs in activity of the enterprise are offered.
  • Ескіз
    Документ
    Організація і нормування праці за принципами соціально-економічної безпеки на підприємствах харчової промисловості
    (2021) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті обґрунтовується актуальність дослідження організації і нормування праці з урахуванням принципів соціально-економічної безпеки. Соціально-економічна безпека підприємства на перше місце ставить всебічне врахування інтересів, потреб і захисту людини у сфері праці. Узагальнено класифікацію загроз техніко-технологічній безпеці підприємства з поділом на зовнішні та внутрішні. Розроблено сучасну структуру техніко-технологічної безпеки, за складовими, зокрема, стан та рівень техніко-технологічної бази підприємства, виробнича безпека, охорона праці, техніка безпека, система управління охороною здоров’я і безпекою праці. Проаналізовані негативні тенденції у розвитку організації і нормування праці підприємств харчової промисловості сьогодення. Запропоновані заходи щодо удосконалення організації і нормування праці на підприємствах харчової промисловості з урахуванням принципів соціально-економічної безпеки та міжнародного досвіду. The actuality of research’s improvement of organization and set of labour norms taking into account principles of socio-economic safety is established in the article. The increase of organization efficiency and set of labour norms of food industry enterprises, the estimation influences on the qualities of operating norms, that must take into account all factors and risks of food productions by the modern standards of personnel safety is proven in the article. Socio-economic safety of the enterprise respect the person’s interests, necessities and his/ her safety in the sphere of labour. The personnel as the basic value of the enterprise must work in safe normal terms and with the high labour productivity. The influence of socio-economic safety through the component of technical and economical safety on labour organization and its constituent of set of labour norms is offered in the article. The classification of threats of technological and technical safety of the enterprise with dividing them into external and internal is generalized. The modern structure of technical and technological safety by the constituents, in particular, the state and level of technical and technological base of the enterprise, productive safety, labour safety, technician safety protection, control system of health protection and labour safety is worked out. The best enterprises of food industry are certificated by the standards of ISO 9001 “System of management quality”, ISO 22000 “System of management safety of food products” and ISO 45001 “Control system of health protection and labour safety”, that fully answers the requirements of technical and technological safety, organization and set of labour norms. Especially popular distribution of introduction standard experience of ISO 45001 as the most modern world requirements to the health protection and labour safety in obedience to International Labour Organization. The negative tendencies in organization and set of labour norms of food industry enterprises of present time are analyzed. The events in relation to the improvement of organization and set of labour norms on the food industry enterprises, taking into account the principles of socio-economic safety and international experience in accordance with standards, positions and rules of International Labour Organization are offered.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження переваг розвитку соціального підприємництва для суспільства, бізнесу та держави
    (2021) Гринюк, Юлія Михайлівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У науковій статті сформульовано авторське визначення поняття «соціальне підприємництво» із врахуванням його основоположних принципів: самоокупності, реінвестування прибутку, інноваційних підходів до організації, тиражованості і масштабованості. Розкрито переваги розвитку соціального підприємництва в Україні з позиції ключових стейкхолдерів – суспільства, бізнесу та держави, а саме: створення нових робочих місць та активізація самозайнятості громадян з груп ризику; вирішення проблем місцевих громад без залучення бюджетних коштів; задоволення запиту сучасних споживачів на соціально відповідальну поведінку бізнесу, в тому числі з урахуванням прогнозної ситуації після пандемії COVID-19; популяризація здорового способу життя; підвищення рівня екологічної свідомості українців; забезпечення функціонування низки важливих соціальних послуг; розширення інфраструктури соціального інвестування. Кожна із зазначених переваг обґрунтована даними актуальних експертних досліджень та / або успішними кейсами соціальних підприємств в Україні, а також містить самостійні авторські аргументи, розмірковування та висновки. The scientific article formulates the author’s definition of the concept of «social entrepreneurship» including its basic principles: self-sufficiency, reinvestment of profits, innovative approaches to the organization, replication and scalability. The statistics of authoritative sources on the scale of social enterprises in the European Union are analyzed and found that their number in Ukraine is hundreds of times lower, although over the past six years there has been a significant increase caused by the war in the east and, consequently, the emergence of a new categories of vulnerable groups – internally displaced persons and the accompanying socio-economic crisis. Along with the growth of existing social unrest, this gave impetus to a new round of development of social entrepreneurship in Ukraine, which actualizes the chosen topic of research by the authors. Therefore, it reveals its advantages from the standpoint of key stakeholders – society, business and the state, namely: job creation and activation of self-employment of citizens at risk, including from the standpoint of benefits of Ukrainian tax legislation and participation of internally displaced persons in international programs to support self-employment; solving the problems of local communities as a stakeholder who receives the most benefits from cooperation with social entrepreneurs, without attracting budget funds; meeting the demand of modern consumers for socially responsible business behavior, including taking into account the greedy situation after the COVID-19 pandemic; promotion of a healthy lifestyle, especially among Ukrainian youth of the Z-generation; raising the level of environmental awareness of Ukrainians; ensuring the functioning of a number of important social services that should be provided by the state, but due to lack of funding and human resources are practically not provided; expanding the social investment infrastructure through tools such as accelerators, incubators and impact hubs. Each of these advantages is justified by the data of current expert research and / or successful cases of social enterprises in Ukraine, and also contains independent author’s arguments, reflections and conclusions.
  • Ескіз
    Документ
    Світові тенденції розвитку електронної комерції з урахуванням кризових умов пандемії Covid-19
    (2021) Бергер, Аліна Дмитрівна; Галета, Андрій Сергійович
    У статті обґрунтовується актуальність дослідження поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Аналіз останніх публікацій з цього питання показав, що світова роздрібна торгівля зазнала суттєвих змін завдяки постійній цифровізації сучасного життя. За світовими прогнозами на 2023 рік зростання електронної комерції в роздрібних продажах досягне 5,9 трильйона доларів США. П’ятіркою лідерів за приростом у роздрібних продажах електронної комерції стануть наступні країни: Китай ‒70,3%, США ‒ 45,7%, Франція ‒ 45,6%, Австралія ‒ 44,6%, Росія ‒ 44,2%. Лідерами у світовому рейтингу веб-сайтів з роздрібної торгівлі за обсягом трафіку є Amazon, Taobao та Tmall. Однією з найбільших тенденцій у світовій електронній комерції є використання мобільних пристроїв як напрямку роздрібної торгівлі, що демонструє перспективне зростання. За прогнозом групи компаній EVO в Україні у 2021 році передбачається, також як у світі, зростання роздрібного електронного комерційного продажу на третину. The actuality of the research of world electronic commerce distribution due to the consequences of COVID - 19pandemic is established in the article. Publications for 2020 of electronic commerce issues testify to their variety, multitasking nature and specific directions. The analysis of open sources of this question showed, that the world retail business had tested substantial changes due to permanent digitalization of modern life and consumers have possibilities to get income in on-line business. The amount of digital technologies customers in the world grows annually. In 2020 the volumes of the world electronic retail exceeded 4,9 trillions of USA. On the world prognoses on 2023 the increase of electronic commerce in retails will attain 5,9 trillions of USA dollars. Five leaders after the increase of electronic commerce in retails will be the following countries: China ‒ 70,3%, USA ‒ 45,7%, France ‒ 45,6%, Australia ‒ 44,6%, Russia ‒ 44,2%. Leaders in the world rating of web sites of retail business by traffic is Amazon on Taobao and Tmall. One of the biggest tendencies in the world electronic commerce is the use of mobile devices as the direction of retail business that demonstrates perspective increase. M-commerce is especially popular in the countries of Asia, such as South Korea, where generate to 65 % of general volume of online-transactions by means of mobile traffic. Influence of Covid - 19 pandemic on the Internet-traffic from the side of sale volumes, testifies to its substantial increase in behalf on supermarkets, Medias and television. Influence of pandemic on transaction from the side of sale volumes in the cut of industries testifies to their substantial increase in retail business, medical insurance, bank, cosmetic spheres. Analogical tendencies in the development of electronic commerce in the conditions of pandemic to the coronaviruses are observed also in Ukraine. In 2020 in Ukraine the total amount of commodities and services that purchased consumers in the Internet increased on 41% than it previous year. Thus, on the prognosis of EVO group the companies in 2021 the increase of electronic commercial retail is envisaged on one third.
  • Ескіз
    Документ
    Наслідки пандемії Covid-19 для розвитку країни та системи підприємництва
    (2021) Бергер, Аліна Дмитрівна; Борисенко, Лілія Олександрівна
    У статті обґрунтовується актуальність дослідження наслідків пандемії COVID-19 для перспективного розвитку країни та системи підприємництва. Негативні наслідки пандемії COVID-19, які руйнують економіку країн та підприємництва: скорочення глобального капіталу; скорочення залучень інвестицій, зниження фінансової стійкості підприємств до умов виживання; збільшення рівня безробітних; погіршення якості навчання персоналу; порушення глобальних довгострокових зв’язків торгівлі та постачання. Водночас спостерігаються й позитивні тенденції для розвитку системи підприємництва, коли кризові явища, дозволяють по-новому подивитися на можливості та адаптацію бізнесу, запровадження його нових форм, розроблення нової продукції й онлайн послуг, пристосування роботи і навчання персоналу. В Україні спостерігаються такі самі проблеми, що й, у всьому світі, несприятливий економічний прогноз, зростання державного боргу, цін та валюти, підвищення рівня безробіття. Actuality of research is the consequences of pandemic of COVID - 19 for perspective development of the state and system of the enterprise is described in the article. Analysis of global changes and forecasts that expect the state after the pandemic of COVID-19 is given. In 2020 according to the forecasts of the World Bank, International Monetary Fund the consequences of pandemic of COVID-19 will provide the recessions of the most countries, reduction of increasing rates, increase of enterprises’ unprofitability, reduction of income per capita, decline of persons’ life quality. Millions of workers were brought into the schedule of preservation of jobs with the support of the state. In many countries the amount of new possibilities for work is still remaining very low. During 2019-2020 unemployment rate increased almost in every countries of the world. Reduction of economic activity had the affect on tourism, passenger air travel, catering, their prospects are uncertain. On the prognoses of the World bank to the pre-virus level of economic indicators of the majority of countries will be able to go back in 2023. The changes that took place in Ukraine due to the consequences of pandemic of COVID-19 from different parties (negative and positive) are investigated. Negative consequences of pandemic of COVID-19, that destroy the economy of the state and the enterprise: reduction of global capital; reduction of capital rising, decline of financial firmness of the enterprises to the terms of precarious existence; increase of the level of unemployed persons; quality deterioration of studies; dereliction of global long-term connections of trade and supply. At the same time observed positive tendencies for the development of the enterprise’s system when the crisis phenomena allow looking at possibilities and adaptation of business in a new way, improving its new forms, development of new products and on-line services, work adaptation, personnel training. There are the same problems in Ukraine, that in the whole world, unfavorable economic forecasts, increase of national debt, price and currency, increase of the level of unemployed persons, problems with credit stretching by the International monetary Fund and other. The positive trend for Ukraine and system of the enterprise is the increase of e-commerce market to the high indexes for the last decade.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв’язок понять «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага» у методології формування конкурентоспроможності підприємства
    (2020) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті обґрунтовується актуальність існування прямого суттєвого взаємозв’язку між поняттями «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага», їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства. Зокрема стратегія управління розвитком підприємства передбачає планування всієї діяльності підприємства (інноваційна, маркетингова, виробнича, кадрова, фінансова, збутова, соціальна, ринкова та ін.) на довгостроковий період. Стратегія управління розвитком повинна враховувати принцип інноваційності ‒ активізацію інноваційної діяльності за рахунок впровадження інновацій у практичну діяльність для забезпечення конкурентних переваг і отримання стійких конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, в свою чергу, сприяють формуванню конкурентоспроможності підприємства й суттєво впливають на його рівень. Вищезазначений взаємозв’язок, відображений у запропонованому механізмі управління розвитком підприємства на засадах інноваційності та конкурентоспроможності. The article is devoted to the problems of forming of enterprise’s competitiveness in the conditions of transformation changes in economy. The existence of direct substantial interrelation i between concepts “strategy”, “innovation”, “competitive edge, their interinfluence on the level of the enterprise’s competitiveness is described. The various approaches to the essence of concept “strategy” as the set of rules for making decision, that organization follows in its activity; complex (long-term) plan sent for providing the realization of mission and achievement of certain goals; direction of development, trajectory, long-term course sent to the achievement of organization’s aims; models of activity and others are generalized. In the conditions of principles expansion of corporate social responsibility, requirements of information management, the essence of “innovation” is generalized namely, as value, result, process, changes, relations, creativity reflections, specific principle, instrument and others. Competitive activity that is constantly conducted between enterprises is based on the use of innovations with the aim of providing competitive edges and achievement of severe competition positions at the market, the result is the increase of level of the enterprise’s competitiveness. Therefore, the strategy of management development of the enterprise envisages the planning of all enterprise’s activity (innovative, marketing, productive, skilled, financial, sales, social, market and other) on a long-term period. Thus, the strategy of management development must take into account the principle of innovativeness ‒ activation of innovative activity due to the introduction of innovations in practical activity for the receipt of competitive edges, which are absent in the competitors. Competitive edges, in turn, assist the forming of enterprise’s competitiveness and substantially influence on its level. The verification of this interrelation is represented in offered mechanism of management development of the enterprise on the principles of innovativeness and competitiveness at the market.