Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу(2021) Дунда, Світлана Петрівна; Тарануха, Анастасія ВіталіївнаВід рівня розвитку підприємств залежить процес виробництва матеріальних благ, задоволення потреб та життєвий рівень населення, економічна та екологічна безпека країни. Розуміння особливостей розвитку підприємств харчової промисловості передбачає оцінку власних ресурсів і потреб. Загострення конкуренції та зростання невизначеності зовнішнього середовища зумовлює необхідність використання методів стратегічного аналізу. Важливу роль при формуванні стратегій має SWOT-аналіз, який дозволяє скласти стратегічний баланс і проаналізувати можливі стратегії поведінки підприємства на ринку. У статті розглянуто процес формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу. Описано основну мету та задачі виконання SWOT-аналізу, його етапи. Особлива увага приділена недолікам класичного методу: суб’єктивізму вибору факторів зовнішнього середовища, неконкретним висновкам, швидкому застаріванню інформації, неврахуванню динаміки та рівня невизначеності зовнішнього середовища. Визначено відмінності класичного методу SWOT-аналізу від динамічного SWOT-аналізу. Розглянуто методику оцінки рівня відповідності пар факторів «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Підкреслено головні особливості підходу до оцінки пар «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Ними є використання динамічної змінної – швидкості наростання або зниження відповідностей, а також врахування ступеня інформаційної невизначеності про поточне значення параметра, що оцінюється. Розрахунки проведено на матеріалах вітчизняного лідера пивної галузі ПрАТ «Оболонь». На основі проведеної оцінки швидкостей досягнення відповідності «сильні сторони підприємства / можливості підприємства» та відповідних розрахунків за означеною методикою побудовано матрицю зважених динамічних оцінок. Визначено зони реагування ПрАТ «Оболонь» на пари «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Запропоновано альтернативні стратегії для досліджуваного підприємства.