Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Науково-освітні та національно-культурні проекти урядів української революції 1917 – 1921 рр.(2016) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаУ статті проаналізовано національні науково-освітні та культурні проекти урядів періоду Української революції 1917 – 1921 рр. Визначено, які саме національні проекти планували втілити в життя кожен з урядів і, які з них вдалося реалізувати. Зазначено, що освітні, наукові та культурні проекти були самими вдалими. Один з найважливіших проектів був спрямований на організацію Української академії наук. Доведено, що саме завдяки зусиллям Центральної Ради та згодом гетьмана П. Скоропадського вдалося відкрити Українську академію наук, Національний архів, Національну бібліотеку, Національні університети. Були реалізовані проекти по впровадженню української мови в освіту, науку та культуру, які сприяли національному та духовному відродженню України. Speaking about educational activities of Ukrainian governments 1917-1921, we should realise, how contradictory this activity actually was. We still had no appropriate estimation of such improvements as Ukranian-speaking education in all brunches, or different institutions, founded at that time, very important and innovative for the young state. In this article we are going to analize educational projects of the Ukrainian governments 1917-1921 from the modern point of view and concerning contemporary challenges of our education.Документ Діяльність громадських імператорських російських товариств в Україні другої половини ХІХ – початку ХХ ст. на сільському адміністративно-територіальному рівні(2014) Левицька, Надія Миколаївна; Силка, Оксана ЗахарівнаУ статті висвітлюється діяльність частини офіційних громадських об’єднань громадян Російської імперії, яка була спрямована на позитивні зміни у галузях освіти, сільського господарства та суспільного життя у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Акцентовано увагу на проекти, які реалізовувалися на сільському адміністративно-територіальному рівні в Україні. Новаторство цих проектів стало підґрунтям для ефективної діяльності сучасних освітніх закладів, підприємств агропромислового сектору та громадських об’єднань. Стверджується, що тенденції статутної громадської ініціативи в Україні відбувалися в руслі вже існуючого загальноєвропейського напрямку. Робиться висновок про те, що громадські статутні товариства, у т. ч. і сільські повинні характеризуватися як одна з ознак формування елементів громадянського суспільства в Російській імперії на початку ХХ ст. Добровільна участь громадян у неполітичних та неприбуткових статутних об’єднаннях є важливою складовою і сучасного українського суспільного життя. The article highlights the activity of the part of official public associations of citizens of the Russian Empire, which was aimed at improvements in education, agriculture and public life in the second half of XIX – early XX century. Attention is focused on projects that have been implemented in the rural administrative-territorial level. Innovation of these projects became the foundation for the efficient operation of modern educational institutions, sector of agricultural enterprises and public associations. It is alleged that the trends of statutory public initiative in Ukraine took place in line with the existing common European trends. The conclusion is that public statute associations, including the rural should be characterized as one of the signs forming elements of civil society in the Russian Empire in the early twentieth century. Voluntary participation of citizens in non-political and non-profit statute associations is an important part of modern Ukrainian social life.Документ Фінансове забезпечення науки і освіти як дієвий фактор державної політики(2008) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті досліджено проблеми фінансового забезпечення науки і освіти як дійового фактора державної політики This paper investigates the problem of financial support of science and education as a factor of effective public policy