Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Використання можливостей соціальних мереж в індустрії гостинності(2022) Мирошник, Юлія Анатоліївна; Абрамова, Асьят Георгіївна; Пушка, Ольга СергіївнаСтаття присвячена питанню можливості використання соціальних мереж в готельній індустрії. Соціальні мережі з'явилися в онлайн-суспільстві в 2003 році, і з тих пір кількість користувачів ними збільшується з кожним днем. Гостинна індустрія досить залежна від інформації, що поширюється про заклади в інтернеті. Сьогодні, потенційні гості готелів можуть спілкуватися з іншими клієнтами, читати їхні відгуки, шукати кращі варіанти розміщення, акційні та спеціальні пропозиції за допомогою лише телефону. Для готельєрів використання соціальних мереж може бути цінним інструментом для розвитку власного бренду з метою залучення нових гостей та збереження поточних клієнтів, створюючи міцні та ефективні відносини з ними. В статті наведено деякі стратегії соціальних мереж, які можуть максимально збільшити охоплення клієнтів засобу розміщення. The article is devoted to the possibility of using social networks in the hotel industry. Social networks appeared in the online community in 2003, and since then the number of users has been increasing day by day. The hospitality industry is quite dependent on information disseminated about establishments on the Internet. Today, potential hotel guests can communicate with other customers, read their reviews, look for the best accommodation, promotions and special offers by phone only. The purpose of this article is to identify ways to use social networks for the development and promotion of hospitality industry. Research of possible influence of separate social networks on popularization of hotel services and attraction of new clients. The image of the institution, formed in social networks, especially influences the decision to purchase services from consumers of generation Z. Young users first of all look for information not on official web resources, but in the most popular social networks, such as: TikTok, Facebook, Instagram, etc. Social media allows companies to stay in touch with interested users, build long-term relationships with their customers, build their loyalty, manage the company's reputation, increase sales and solve many other business development challenges. The influence of social media and their role is gaining importance in all spheres of human activity and is the subject of research by scholars and practitioners. The article reveals the role and benefits of using, influencing and using social media in the field of hotel services. The use of social networks as a means of promoting hotels is low-cost and allows you to reach a wide target audience, quickly inform real and potential customers about new offers, to form a demand for services. In an era of rapid technological progress and very demanding travelers, it is very important to use all available platforms for hotel marketing campaigns. The article presents some strategies of the most popular social media, which can maximize the reach of customers of the accommodation. Today, hotels need to use the full range of Internet marketing: SEO and content marketing, contextual advertising, PR and social networks, affiliate programs.Документ Сучасні напрями розвитку креативних готелів та барів в Україні(2020) Пушка, Ольга Сергіївна; Абрамова, Асьят Георгіївна; Мирошник, Юлія АнатоліївнаУ статті наведено загальну характеристику готельно-ресторанного господарства України. Розглянуто сучасний стан використання креативних підходів до функціонування готелів та барів в Україні. Наведено характеристику найбільш відомих готелів із нестандартним дизайном та особливостями обслуговування гостей. Установлено, що саме клієнт на даному етапі задає напрям розвитку готельно-ресторанного бізнесу і налаштовує готельєрів і девелоперів на експерименти. Для того щоб не втратити і залучити клієнта у непростий час, зусилля менеджменту закладу важливо спрямувати на пошук нових нестандартних дизайнерських рішень. Проаналізовано найбільш яскраві та незвичайні бари України. Установлено, що значним попитом почали користуватися заклади ресторанного господарства, в яких гості оплачують час перебування, а не замовлені їжу та напої. Отже, креативні підходи до задумки закладу в цілому суттєво підвищують інтерес відвідувачів, що відображається на попиті послуг підприємства та його економічному розвитку. The article gives a general description of the hotel and restaurant industry of Ukraine, which is one of the most common types of business. There is a constant struggle between the establishments of the hospitality industry and enterprises for optimal market positioning. Based on this, the purpose of the article is generalization the current state of development of the hotel and restaurant industry, analysis of existing unusual and creative hotels and bars in Ukraine, establishing directions for their development. The current state of use of creative approaches to the functioning of hotels and bars in Ukraine is considered. The characteristics of the most famous hotels with non-standard design and features of guest service are given: "Istoriia", "Radomysl", "Trydeviate Tsarstvo", art hotel "Bakara". It is established that the client at this stage sets the direction of development of hotel and restaurant business and adjusts hoteliers and developers for experiments. In order not to lose and attract customers in difficult times, the efforts of the management of the institution is important to focus on finding new non-standard design solutions, sales channels, launching additional loyalty programs, improving the quality of services. Almost all bars have a similar design - bar, bar stools, tables. Despite the change of interiors, their old-fashioned or ultra-modern, democratic or sophisticated, over time, such institutions disappear from memory. The brightest bars of Ukraine are analyzed: witch-bar "Lysa Hora", "Palata №6", "Barduck" fan-bar " Banka", pub "25", cafe-bar " Hurtozhytok №1", bar "Piana Vyshnia", which are more concentrated in Kyiv, Odessa and L’viv. A special zest gives them a special atmosphere, the realization that everyone would like to get to this unique place, so these bars are wildly popular and in great demand among guests and residents of the city. It has been established that restaurants, where guests pay for their stay instead of ordering food and drinks, have started to be in great demand. Thus, creative approaches to the idea of the institution as a whole significantly increase the interest of visitors, which is reflected in the demand for services of the enterprise and its economic development.Документ Аналіз світового досвіду організації luxury послуг в 5* готелях(2019) Мирошник, Юлія АнатоліївнаМетою статті є оцінка якості послуг “butler service” засобів розміщення України, порівняння з закордонним досвідом. Методика. Статистичною основою роботи виступають праці вітчизняних авторів у сфері готельного господарства, наукова періодика, ресурси Інтернет-мережі. General formulation of the problem. The hotel business is quite promising today in development and investing. This is facilitated by the rapid development of technology in the field of hospitality that set for the hoteliers two main objectives: to attract the maximum number of customers by optimizing sales and to conquer the clients by making them regular guests. In the hotel business only accommodation facilities offering their guests quality hotel services that can’t be carried out without highly skilled and motivated personnel can withstand a tough competition. The purpose of the article is to assess the quality of "butler service" of accommodation facilities in Ukraine, comparison with foreign experience. Method. Methodical basis of the study are publications of domestic authors in the sphere of hotel industry, scientific periodicals, resources of Internet-network. Results. As a result of the research, the services of personal butlers in the most expensive hotels of the world have been analyzed. The general and extraordinary services of majordoms are presented. Scientific novelty. The basic requirements for personal butler in hotels are determined. The main problems of creating first-class personal butler services in Ukrainian hotels are analyzed. Practical significance. Additional luxury services are a key factor in competitiveness among 5 * hotels. In order to successfully provide additional services on the basis of the hotel, it is necessary to take into account, besides consumers, offers of competitive facilities, own resources, on the basis of which the company operates. To achieve a high level of competitive ability it’s necessary to provide a proper management, creative approach to work and the organization of unsurpassed additional services that meet the needs of the most demanding consumers.