Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Пропоновані зміни до Конституції України щодо вдосконалення системи місцевого самоврядування
    (2008) Рудик, Петро Андрійович
    У статті розкриваються положення законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо вдосконалення системи місцевого самоврядування (реєстраційний № 3207-1 від 8 грудня 2004 р. № 2223 − ІV та його нового варіанту, схваленого парламентом України 23 грудня 2005 року № 3288 − ІV, у їх порівнянні. Зазначається, що цей законопроект характеризується концептуально новим підходом щодо змісту змін, їх глибини і повноти у порівнянні з президентським законопроектом від 19 червня 2003 року № 3207. Своїми змінами і доповненнями він передбачав наближення конституційних положень щодо місцевого самоврядування до принципів і норм Європейської хартії про місцеве самоврядування, чіткіше визначення понять «місцеве самоврядування», «територіальна громада», розмежування повноважень між органами державної влади і органами місцевого самоврядування, збільшення строків повноважень голів громад з чотирьох до п’яти років, розширення функцій обласних і районних рад та інші. Пропоновані зміни були спрямовані на посилення ролі місцевого самоврядування в утвердженні демократичного розвитку України. In the article the provisions of the bill on amendments to the Constitution of Ukraine concerning improvement of local government (registration № 3207-1 of 8 December 2004 р. № 2223 - IV and its new version, approved by the Parliament of Ukraine December 23, 2005 № 3288 - IV in their comparison. it is noted that this bill is characterized conceptually new approach regarding the content changes, their depth and fullness compared to the presidential law on June 19, 2003 № 3207. his amended, it provided the approximation of the constitutional provisions on local self-government with the principles and norms of the European Charter on local government and a better definition of "local government", "local communities" separation of powers between the state authorities and local self-government, increasing the terms of office of heads of communities from four to five years, expanding the functions of regional and district councils and others. The proposed changes were aimed at strengthening the role of local government in consolidating democratic development of Ukraine.
  • Ескіз
    Документ
    Новизна концепції чинної Конституції України
    (2006) Рудик, Петро Андрійович
    У статті через призму європейських стандартів та нових підходів до визначення змісту майбутньої Конституції України висвітлюється новизна концепції чинного Основного Закону держави. Україна подається як суверенна національна держава з повновладдям її народу, як президентська республіка з унітарною формою державного устрою, де людина визнається найвищою соціальною цінністю із забезпеченням її прав і свобод. Концепція Конституції закріплювала нові принципи територіального устрою України, організації і здійснення державної влади в Україні на основі верховенства права, поділу влади, заснування поста президента, створення нової виконавчої влади знизу до верху. По-новому постали питання національної безпеки (нейтралітет і без’ядерний статус України), охорони Конституції та конституційного контролю, внесення змін до Основного Закону держави. Водночас зазначаються і недоліки концепції: вона не була позбавлена положень, властивих для часів соціалізму. The article highlighted the novelty of the concept of the current Constitution of the state in the light of European standards and new approaches to determining the content of the future constitution of Ukraine. Ukraine is affirmed as a sovereign nation-state with the sovereignty of the people as a presidential republic with a unitary form of government where the person is recognized as the highest social value of ensuring their rights and freedoms. The concept of the Constitution enshrines the principles of the new territorial structure of Ukraine, the organization and execution of state power in Ukraine based on the rule of law, distribution of powers, founding the president all authorits, create a new executive branch modeled as a vertied. The problems of national security (neutrality and non-nuclear status of Ukraine), the Constitution and the protection of constitutional review, amendments to the Constitution of the State were . At the same time indicated and disadvantages of the concept: it is deprived of provisions peculiar to the times of socialism.
  • Ескіз
    Документ
    Декларація про державний суверенітет України − початок новітнього конституціоналізму в Україні
    (2007) Рудик, Петро Андрійович
    Стаття концентрує увагу на новизні «Декларації про державний суверенітет України» як початку новітнього конституціоналізму в Україні. У ній стверджувалися нова назва держави (Україна), її суверенність, повновладдя в ній народу (народовладдя), поділ влади на законодавчу, виконавчу і судову; гарантування у державі громадянства, прав і свобод людини і громадянина; верховенство держави на всій своїй території, економічна самостійність України, її власна фінансова, банківська системи і незалежна зовнішньоекономічна діяльність; охорона навколишнього довкілля, раціональне використання природних ресурсів; національно-культурне відродження, офіційне визнання української діаспори; гарантування внутрішньої та зовнішньої безпеки України, визнання нею загальнолюдських цінностей та пріоритету загальновизнаних норм міжнародного права. Водночас зазначається, що Декларація допускала окремі застарілі положення: подвійне громадянство (СРСР і України), готовність ухвалити новий союзний договір. В цілому у Декларації вперше були закладені основоположні принципи, державно-правові ознаки нової, суверенної держави як початку новітнього конституціоналізму в Україні. The article focuses on the novelty of the "Declaration of State Sovereignty of Ukraine" as the beginning of modern constitutionalism in Ukraine. It confirmed new name of the state (Ukraine), its sovereignty, the sovereignty of the people in it (democracy), separation of powers into legislative, executive and judicial; guarantee in the country of citizenship, rights and freedoms of man and citizen; State rule in its entire territory, economic independence of Ukraine, its own financial, banking and independent foreign economic activity; protection of the environment, sustainable use of natural resources; national and cultural renaissance, official recognition of the Ukrainian diaspora; ensuring internal and external security of Ukraine, recognition of human values and the priority of generally recognized rules of international law. At the same time stated that the Declaration allowed some outdated provisions: dual citizenship (the USSR and Ukraine), the willingness to adopt a new treaty of alliance. In general, the Declaration was first laid down the basic principles of public-law nature of the new, sovereign state as the beginning of modern constitutionalism in Ukraine.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз змін у статусі парламенту в контексті нової редакції Конституції України
    (2007) Рудик, Петро Андрійович
    Стаття присвячена аналізу змін у статусі Верховної Ради України (парламенту) відповідно до Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222 − ІV. У статті розкривається істотне розширення повноважень парламенту України у вирішенні кадрових питань, зокрема у формуванні уряду України, продовження строку його повноважень, несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності народних депутатів України, необхідність утворення коаліції (парламентської быльшості), посилення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України з боку парламенту України та підвищення його відповідальності за роботу уряду. Водночас автор висловлює свої міркування щодо важливості надання права Президенту України дострокового припинення повноважень Верховної Ради України, посилення контрольних функцій парламенту, підвищення його ролі в системі державних органів України. This article analyzes the changes in the status of the Verkhovna Rada of Ukraine (Parliament) of the Law of Ukraine "On Amendments to the Constitution of Ukraine" dated December 8, 2004 № 2222 - IV. The article reveals significant expansion of powers of the Parliament of Ukraine in dealing with personnel issues including the formation of the Government of Ukraine, the extension of his term of office, the incompatibility of the deputy's mandate with other activities of People's Deputies of Ukraine, the need for the formation of the coalition (parliamentary activity), increased control over the activity of the Cabinet of Ministers of Ukraine the parliament of Ukraine and increase its responsibility for the operation of government. However, the author expresses his views on the importance of the right to the President of Ukraine dissolution of the Verkhovna Rada of Ukraine, strengthening oversight functions of parliament, increasing its role in the system of government of Ukraine.