Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Порівняльний аналіз законодавства ЄС та України в галузі охорони атмосферного повітря(2018) Шаповалов, Євгеній Борисович; Салавор, Оксана Мирославівна; Якименко, Ігор ЛеонідовичПроведено аналіз законодавства в галузі охорони атмосферного повітря в ЄС та Україні. Розглянуто особливості стратегічних документів «Європа-2020» та «Україна-2020». Розглянуто зміст нормативних актів щодо нормування стану атмосферного повітря, моніторингу якості повітряного середовища, методів контролю якості повітря та особливості оповіщення громадян. Показано, що у всіх сферах охорони атмосферного повітря є необхідність узгодження українського законодавства із законодавством ЄС Comparative analysis of EU and Ukraine legislation in the field of air protection. Shapovalov Ye.B., Salavor O.M., Yakymenko I.L. The analysis of the regulations in the field of air protection in the EU and Ukraine has been carried out. The features of the strategic documents “Europe-2020” and “Ukraine-2020” are compered. The content of the regulations of air quality monitoring, air quality control methods and peculiarities of citizens’ alert are described. It is demonstrated the necessity to reconcile of Ukrainian regulation in the field of air protection to the EU laws.Документ Стратегія сталого розвитку "Європа 2020" : виклики для України(2018) Якименко, Ігор Леонідович; Салавор, Оксана Мирославівна; Шаповалов, Євгеній БорисовичСтратегія сталого розвитку «Європа 2020» є стратегічним документом Європейського Союзу, прийнятим у 2010 р., що визначає стратегію розвитку Європейського Союзу до 2020 р. на засадах розумного економічного зростання (smart growth) із пріоритетами низьковуглецевої, енерго- та ресурсозберігаючої, соціально орієнтованої економіки. Стратегія визначає чіткі цілі й кількісні індикатори їх досягнення. У 2015 р. Україна прийняла стратегічний документ «Україна 2020», який значною мірою націлений на виклики, що стоять перед країною на шляху євроінтеграції та подолання труднощів нинішньої соціально-економічної й екологічної ситуації в країні. У статті проводиться порівняльний аналіз двох документів, визначаються слабкі місця стратегії «Україна 2020» порівняно зі стратегією «Європа 2020» та обгрунтовується висновок, що повномасштабне і своєчасне виконання Україною взятих на себе зобов’язань згідно з Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом може бути дієвим інструментом у просуванні України на шляху сталого розвитку.Sustainable development strategy Europe 2020: Challenges for Uraine. Yakymenko I., Salavor O., Shapovalov E. Sustainable development strategy Europe 2020 is a strategic document of the EU adopted in 2010 on the smart economy growth, low-carbon, resource- and energy-efficiency, and socially inclusive economy. The strategy determines clear goals and precise numerical indicators oftheir achieving. Ukraine adopted national sustainable development strategy Ukraine 2020 in 2015 as a response to challenges of Eurointegration and for improving current socio-economic and environmental situation in the country. The article provides a comparative analysis ofthe two strategies, indicates weak points of Ukraine 2020 strategy as compared to Europe 2020, and draws the conclusion that full-scale implementation ofobligations ofUkraine in term ofthe EU-UkraineAssociation Agreement may be an effective mechanism in promotion ofUkraine’s sustainable developmentДокумент Порівняння нормативної бази ЄС та України щодо виробництва біогазу з органічних відходів(2018) Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор Борисович; Салавор, Оксана Мирославівна; Якименко, Ігор ЛеонідовичУ статті обґрунтовано актуальність аналізу нормативної бази України та ЄС. Описано, що впровадження біогазових установок дасть змогу знизити викиди карбон (IV) оксиду на значення до 86%. Проаналізовано нормативну базу щодо виробництва біогазу в Україні та ЄС і визначено аспекти гармонізації. Об’єктом дослідження є нормативні бази України та ЄС. Предметом — шляхи гармонізації законодавства України до законодавства ЄС щодо виробництва біогазу. Проведено аналіз законодавства, що стосується виробництва біогазу, щодо відходів, особливостей підключення біогазових об’єктів до газомережі, особливостей контролю процесу, утворення добрив та їх транспортування, а також проаналізовано стан розвитку біогазових технологій в Україні та ЄС. Проаналізовано стратегії розвитку «Європа 2020» та «Україна 2020» щодо виробництва біогазу. Обґрунтовано, що українське законодавство є досить гармонізованим із законодавством ЄС щодо виробництва біогазу та, в деяких аспектах, є навіть більш розвиненим, зокрема щодо отримання біогазу з полігонів ТПВ та утилізації надмірної кількості біодобрив. Однак окремі аспекти виробництва біогазу в українському законодавстві врегульовані недостатньо та потребують гармонізації із законодавством ЄС. Дещо краще регулювання контролю процесу метанової ферментації висвітлено в законодавстві ЄС. Аспекти стимулювання утилізації відходів шляхом метаногенезу є більш конкретними у європейському законодавстві та передбачають пом’якшені вимоги щодо викидів біогазових установок і перегляд нормативної бази для покращення стимулювання. Стратегічні плани щодо впровадження альтернативних джерел в Україні є значно менш амбітними, ніж у ЄС, і законодавство ЄС щодо менеджменту відходів стимулює впровадження біогазових технологій.The article substantiates the relevance of the analysis of the regulatory framework of Ukraine and the EU. It is described that the introduction of biogas plants will reduce carbon (IV) oxide emissions by up to 86%. The regulatory framework for biogas production in Ukraine and the EU is analyzed and aspects of harmonization are identified. The object of the study is the regulatory bases of Ukraine and the EU. The subject is the ways of harmonization of the Ukrainian legislation with the EU legislation on biogas production. The legislation concerning the production of biogas on waste, the features of connection of biogas facilities to the gas network, the features of process control, the formation of fertilizers and their transportation were analyzed, and the state of development of biogas technologies in Ukraine and the EU was analyzed. The Europe 2020 and Ukraine 2020 development strategies for biogas production are analyzed. It is substantiated that the Ukrainian legislation is quite harmonized with the EU legislation on biogas production and, in some aspects, is even more advanced, in particular regarding the production of biogas from landfill sites and the utilization of excess biofertilizers. However, some aspects of biogas production in Ukraine are not sufficiently regulated and need to be harmonized with EU legislation. Somewhat better regulation of methane fermentation process control is covered by EU legislation. Aspects of stimulating waste disposal through methanogenesis are more specific in European legislation and include relaxed requirements for emissions from biogas plants and a revision of the regulatory framework to improve incentives. Strategic plans for the introduction of alternative sources in Ukraine are far less ambitious than in the EU, and EU waste management legislation encourages the introduction of biogas technologies.