Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Вплив розмірів активів страховиків на ефективність їхньої діяльності на прикладі компаній Німеччини
    (2019) Шірінян, Лада Василівна; Шірінян, Арам Сергійович; Роганова, Ганна Олександрівна
    Проаналізовано страховий ринок Німеччини в частині визначення впливу розмірів активів страховиків на фінансовий результат і ключових показників їхньої діяльності. Використано дані за 2007–2016 рр. про основних гравців: 36 компаній зі страхування здоров’я (health), 43 компанії зі страхування життя (life), 46 компаній зі страхування майна (property/casuality). Згідно з основною гіпотезою дослідження, кореляція між величиною прибутку й розміром активів страховиків Німеччини є додатною, а між рентабельністю активів та їх розміром – від’ємною. Послідовність дій включає ієрархічний кластерний і кореляційно-регресійний аналіз обраних факторів та цільових показників. Виявлено тенденцію зниження рентабельності активів на тлі зростання прибутків страховиків. Доведено, що їхні активи відчутно впливають на абсолютний фінансовий результат і невідчутно – на їх рентабельність. Аргументовано істотність кореляцій показників рентабельності власного капіталу й інвестицій, фінансового результату та рентабельності активів. The German insurance market is selected to study the impact of the size of insurers’ assets on the financial result and key indicators of their activities. The methodology of the research is based on the assessment of financial indicators of insurance companies in Germany for 2007-2016. The paper uses the data of the main players in the German insurance market: 36 health insurance companies, 43 life insurance companies, and 46 property/casuality companies. The analysis sequence includes a hierarchical cluster analysis, using scatter diagrams, company groups (clusters), histograms and frequency tables, and then – a correlation analysis between the selected factors and target indicators of the study. The paper is aimed at investigating the influence of the assets of insurance companies on their efficiency on the example of insurers in Germany due to the revealed correlations for indicators of net profit and profitability of assets. The main hypothesis of the study is formulated as follows: the correlation between the profit and the size of insurers’ assets in Germany is positive, and the correlation between the return on assets and the size of assets is negative. For insurers carrying out health insurance, it is argued: firstly, the significance of the impact of the indicator of return on equity on the financial result, and secondly, the impact of the return on investment and the share of premiums and equity in assets on the return on assets. For life insurers, the impact of sales, investment returns and the share of premiums in assets on a return on assets is obtained. For insurers that insure property, it is substantiated: firstly, the significance of the impact of return on sales and the ratio of equity to premiums on the financial result; secondly, the impact of the return on equity and investments on the return on assets.
  • Ескіз
    Документ
    Горизонтальне вирівнювання обласних бюджетів у системі міжбюджетного фінансового забезпечення регіонів України
    (2018) Бойко, Світлана Василівна; Шірінян, Лада Василівна
    Метою дослідження є дослідження фінансової складової міжбюджетних відносин в Україні в частині забезпечення та вдосконалення горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в умовах децентралізації. Методологія дослідження базується на фундаментальних положеннях теорії публічних фінансів, зокрема теорії фінансового (фіскального) федералізму. Економіко-статистичний аналіз проведено із застосуванням методів узагальнення, табличного та графічного, а також кластерного та кореляційного аналізу. Обмеженнями у проведеному дослідженні є неповнота статистичних даних, що підлягають оприлюдненню Державною службою статистики України, Державною казначейською службою України та Міністерством фінансів України. Результати. Проаналізовано зміни горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів у двох періодах: дореформеному та періоді бюджетної децентралізації. Доведено, що дотація вирівнювання була основним інструментом вирівнювання дохідної частини місцевих бюджетів за допомогою якого формувалося близько четвертої їх частини та близько половини офіційних трансфертів, після реформування горизонтального вирівнювання зменшення абсолютного обсягу становило 11,5 разів, відносних показників ‒ 15 разів. Доведено, що система горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в Україні є неефективною за критерієм фіскальної ефективності та суперечить утвердженню бюджетної децентралізації. Сформовано чотири кластери за обсягами горизонтального вирівнювання на душу населення: І кластер ‒ середні за розмірами обсяги базової дотації: обласні бюджети Вінницької, Житомирської, Чернігівської, Кіровоградської, Хмельницької, Миколаївської та Черкаської обл.; ІІ кластер ‒ найменші розміри базової дотації (бюджети Луганської та Сумської обл.) або змінність напрямів горизонтального вирівнювання (бюджети Донецької, Харківської, Одеської та Львівської обл.); ІІІ кластер ‒ максимальні за розмірами обсяги базової дотації: обласні бюджети Волинської, Рівненської, Херсонської, Івано-Франківської, Тернопільської, Закарпатської та Чернівецької обл.; ІV кластер ‒ обласні бюджети, що перераховували реверсну дотацію до Державного бюджету України: обласні бюджети Дніпропетровської, Запорізької, Київської та Полтавської обл. Практичне значення. Обґрунтовано напрями удосконалення горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в Україні: запровадження індексу горизонтального вирівнювання; незмінність підходів до горизонтального вирівнювання на три роки, що відповідатиме вимогам середньострокового бюджетного планування та сталого розвитку регіонів; розширення меж інтервалу значення індексу горизонтального вирівнювання. Перспективи подальших дослідженнях полягають у обґрунтовуванні механізму забезпечення фінансовими ресурсами органів місцевого самоврядування в контексті реалізації політики децентралізації.The purpose of the study is to study a financial component of intergovernmental fiscal relations in Ukraine in part of providing and improving the horizontal equalization of regional budgets in conditions of decentralization. The methodology of the study is based on the fundamental provisions of the theory of public finance, in particular the theory of fiscal federalism. Economic and statistical analysis was conducted using the methods of synthesis, tabular, graphic, cluster and correlation analysis. The limitations in the study are incomplete statistical data the State Statistics Service of Ukraine, the State Treasury Service of Ukraine and the Ministry of Finance of Ukraine. Results. The changes in the horizontal equalization of local budgets in two periods: pre-reform and a period of budgetary decentralization are analyzed. The equalization subsidy was the main tool for equalizing the revenue part of local budgets are proved. It formed about a quarter of revenue of local budgets and about half of official transfers of local budgets. After reforming the horizontal equalization, the absolute volume of the horizontal equalization decreased by 11.5 times, relative indicators decreased by 15 times. The system of horizontal equalization of regional budgets in Ukraine is ineffective on the criterion of fiscal efficiency and contradicts the approval of budget decentralization are proved. Four clusters by volume of horizontal equalization per capita are formed. І cluster – regional budgets of Vinnytsia, Zhytomyr, Chernigiv, Kirovograd, Khmelnytsky, Mykolayiv and Cherkasy reg., that receive the average size of the basic subsidy; IІ cluster – regional budgets of Luhansk and Sumy reg., that receive the minimum amounts of basic subsidy and regional budgets of Donetsk, Kharkiv, Odesa and Lviv reg. , that change directions of horizontal equalization; ІIІ cluster – regional budgets of Volyn, Rivne, Kherson, Ivano-Frankivsk, Ternopil, Zakarpattia and Chernivtsi reg., that receive the maximum size of the basic subsidy; ІIІ cluster – regional budgets of Dnipropetrovsk, Zaporizhzhia, Kyiv and Poltava reg., that transfer a reverse grant to the State Budget of Ukraine. Practical value. The directions of improvement of the horizontal equalization of regional budgets in Ukraine: introduction of the index of horizontal equalization; immutability of approaches to horizontal equalization for three years according to requirements of medium-term budget planning and sustainable development of regions; extending the interval of the index of horizontal alignment. The prospects for further study are to justify the mechanism of providing financial resources of local government in the context implementation policy of decentralization.