Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Enhancing learning in higher education: factors and methodology(2021) Duzhyk, NataliiaThe purpose of this paper is to identify factors and methods enhancing the quality of learning in a university setting. It is pointed out that an overcritical attitude towards learners’ incompetent public performance may cause anxiety and hinder their learning. However, group participation facilitates developing students’ self-expression and life skills. Traditional views on teaching are evaluated with regard to the latest pedagogical trends.The methodology of the paper relies on observation of the educational process, theoretical analysis of common and emerging frameworks for teaching English as a second language in a university setting, as well as synthesis, and generalization of research literature findings.The paper demonstrates how a traditional framework for teaching English as a second language can be modified to accommodate learners’ needs and investigates how innovative methods and technologies affect teaching of a foreign language and development of students’ foreign language competence. It is shown that lessons incorporating pre-communicative and communicative activities can be structured differently. The key to successful learning by a group of students is to take into consideration the quality of tasks and to present materials in a flexible manner to the learners.Our examples are based on fundamental principles, such as a variety of tasks, repetition and internationalization of the content. For warm-up or pre-communicative activities, we choose tasks preparing students for speaking and building their language competence. A number of “silent” activities enable learners to perform more or less simultaneously in order to lay the foundation for their internal language representation in an atmosphere free from anxiety and distraction. After completing exercises, students are expected to utilize previously learned grammar and vocabulary in their speech.Документ English for specific purposes: from origins to contemporary trends(2021) Duzhyk, NataliiaThe paper reviews the foundation and formation of ESP. The main concern of the paper is ESP specialists’ activities and finding the ways to enhance their professional expertise. The possibility of employing various methods and approaches while teaching ESP is considered, as well as applying an eclectic approach to teaching.Документ Employing an ethical approach to writing in academic settings(2020) Duzhyk, NataliiaThe paper studies the theoretical underpinning of writing guided by an ethical approach in an academic setting. A particular attention is paid to Sandra Stotsky’s framework which can be applied to students’ training in writing fundamentals and ethical thinking. Following the latest trends towards incorporating social issues into the classroom, the paper focuses on methodologies relevant to Ukrainian universities. Examples demonstrate how to apply an ethical approach to composing texts. У статті досліджуються теоретичні основи розвитку письмового мовлення у вищій школі з етичного погляду. Особлива увага приділяється моделі Стоцької (Stotsky), яка може застосовуватися у вивченні основ академічного письма та розвитку етичного мислення. Відстежуючи сучасні тенденції, що полягають в інтеграції соціально-вагомих питань в зміст курсів, стаття акцентує увагу на методології, застосовної до українських університетів. На прикладах показано, як розвивати письмове мовлення відповідно до етичного підходу.Документ Using films for social and emotional learning(2019) Duzhyk, NataliiaThis article reviews the general approaches to implementing the social and emotional learning model in higher education. The model’s merits are discussed in relation to foreign language training because of its effectiveness in reaching academic and non-academic objectives. The paper describes a film-based framework to encourage the development of a wide range of socioemotional competencies in response to emerging challenges. У статті вказані загальні підходи до впровадження соціально-емоційного навчання у вищу освіту. Переваги моделі розглядаються у викладанні іноземної мови з огляду на її ефективність у досягненні навчальних та неакадемічних цілей. Стаття описує механізм використання художніх фільмів, який уможливлює розвиток низки соціально-емоційних компетентностей у відповідь на посталі виклики.Документ Films as a means of social and emotional learning in higher education(2019) Duzhyk, NataliiaIntegration of social and emotional learning into the education process has been one of the most popular international trends for over 20 years. Using film episodes is an effective tool of expanding students’ vocabulary and practicing the English language with a greater confidence and precision. This enables students to develop emotional sensitivity and conflict resolution skills, to display a socially cultivated behavior and learn advanced communication practices. Соціально-емоційние навчання є однією з найбільш популярних освітніх технологій, яка використовуєтся у різних країнах понад 20 років. Використання епізодів із художніх фільмів дозволяє збільшувати словниковий запас студентів, а також послуговуватися англійською мовою більш упевнено та точно. Цей підхід уможливлює розвиток емоційного інтелекту, уміння долати конфліктні ситуації, засвоювати норми соціально прийнятної поведінки, а також новітні комунікативні стандарти.Документ The presence/absence concepts: one character analysis(2018) Duzhyk, NataliiaThe article employs the presence/absence concepts to explore the influence of the dystopian society on a fictional personality. У статті застосовуються концепти «присутність»/«відсутність» для дослідження впливу дистопічного суспільства на персонажа художнього твору.