Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of employer brand for young people
    (2022) Dzhulai, Maryna; Fedulova, Irina; Bolotina, Irina
    Different approaches to determining the employer brand were analyzed. The main components of the employer brand were identified. It is customary to divide the components of the employer brand into tangible and intangible ones. Material ones include wages, official employment, the material system of motivation. Intangible components are additional benefits, office, rating, and reputation of a company, type of activity of a company, the possibility of training and development. A tendency of the lack of information to form the employer brand for Generation Z was detected. Generation Z is the people born in 1997–2012. The list of value propositions of employers in the labor market for Generation Z was analyzed. The results of our own research – a survey among students (1341 respondents) having or not having experience – were analyzed. To analyze the results of the survey, mathematical expectation, root mean square deviation, and coefficient of variation of expert evaluation results were used. The rating of the components of the employer brand and their integrated scores in terms of attractiveness for Generation Z were established. The aspects to which employers need primarily to pay attention to for forming a value proposition in the labor market when selecting personnel were established This study is important because the main components of the employer brand and their priority for Generation Z were not investigated in the scientific field. As a result of the study, companies were rated by their attractiveness as a place of work or internship in retail and FMCG (fast-moving consumer goods) spheres. These data can be used by HR-brand agencies, HR departments of international and national companies. Using the results of the survey of the formation of the employer brand for Generation Z will allow enterprises to take into account the expectations of their target audience. Проаналізовано різні підходи до визначення бренду роботодавця. Виявлено основні складові бренду роботодавця. Прийнято поділяти складові бренду ро ботодавця на матеріальні та нематеріальні. До матеріальних відносяться: заробітна плата, офіційне працевлаштування, матеріальна система мотивації. Нематеріальними складовими є додаткові пільги, офіс, рейтинг і репутація компанії, вид діяльності компанії, можливість навчання та розвитку. Виявлено тенденцію у недостатності інформації для формування бренду роботодавця для покоління Z. Покоління Z – це люди народжені у 1997–2012 роках. Складено перелік ціннісних пропозицій роботодавців на ринку праці для покоління Z. Проаналізовано результати власного дослідження – опитування серед студентів (1341 респондент) з досвідом та без досвіду роботи. Для аналізу результатів опитування використано: математичне сподівання, середньоквадратичне відхилення та коефіцієнт варіації результатів експертної оцінки. Побудовано рейтинг складових бренду роботодавця та їх інтегральна оцінка з точки зору його привабливості для покоління Z. Встановлено аспекти, на які роботодав цям потрібно звернути увагу в першу чергу для формування ціннісної пропозиції на ринку праці при підборі персоналу. Дане дослідження є важливим, оскільки у науковій сфері не досліджено основні складові бренду роботодавця та їх пріоритетність для покоління Z. У результаті дослідження було проведене рейтингування компаній за їх привабливістю для місця роботи та стажування в рітейл та FMCG (fast moving consumer goods)-сферах. Ці дані можуть бути використані HR-бренд агенціями, HR-відділами міжнародних та національних компаній. Використання результатів проведе ного дослідження формування бренду роботодавця для покоління Z дозволить підприємствам враховувати очікування своєї цільової аудиторії.
  • Ескіз
    Документ
    Determination of the level of products novelty importance for developing product innovative policy
    (2021) Fedulova, Irina; Dragan, Olena; Sheremet, Oleg; Vasyutinska, Julia; Berger, Alina
    To substantiate the range of products of the enterprise there is a need to assess the potential of products in terms of the company’s ability to manufacture these products, consumer opportunities to meet their needs for these products, and market opportunities to ensure a strategic position among similar products. The study used structural-logical and causal methods of analysis to determine the structure of the novelty of goods. The numerical method of multi-criteria decision making TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) was used to rank the product range of new products according to the level of importance of novelty. Weights of individual components to assess the importance level of novelty in the enterprise were determined by the method of analysis of hierarchies of T.L. Saati. The study used the classification of novelty by its functional focus, according to which consumer, market, and manufacturing novelty of goods are distinguished. The importance of novelty for the manufacturer is the conformity of the product to its innovative development strategy, determination of its place in the market, and prospects for further activities. The importance of the novelty of a new product for the company is proposed to be defined as a measure of the importance of the novelty level of the product for the development of the optimal product range in the product innovative policy of the enterprise. To assess the level of significance of the novelty of goods, criteria of novelty by its types were proposed. According to the results of the study it was found that industrial novelty characterizes the level of use of new technologies in the enterprise, market – the position of a new product on the market among analogues, and consumer – the level and way to meet consumer needs. Further research should relate to the development of appropriate guidelines for the formation of product range and its management based on the assessment of the level of significance of novelty.
  • Ескіз
    Документ
    Reducing Environmentally Harmful Activities of the Company: PJSC “Obolon” (Production of Beer, Soft Drinks, Mineral Water, Spent Grain etc.)
    (2019) Fedulova, Irina; Iakymchuk, Tatiana
    The goal of PJSC “Obolon” is to meet the demands and expectations of customers and, as a result, to hold a leading market position. Their strategy includes constant attention to the preservation of the environment and takes into account the interests of all stakeholders. The basis of the strategy of “Obolon” is growth based on sustainable development principles. As part of the strategy, “Obolon” implements innovative and energy-saving technologies, improves the environmental performance of production, minimizes harmful emissions into the environment, and reuses and recycles resources. In recent years, many investment projects aimed at reducing environmental impact were implemented – on the collection and recycling of PET bottles, processing of brewer’s wet grains to get animal feedstuff for agriculture needs, reducing harmful emissions and ensuring prudent use of resources.
  • Ескіз
    Документ
    "Green" investments in Ukraine and their socio-economic consequences
    (2013) Fedulova, Irina; Iakymchuk, Tatiana
    The article deals with current issues related to environmental protection investment in Ukraine. First of all, green investments are defined in order to avoid inconsistencies in the interpretation of the results. There are analysis of investments in environmental protection over the past five years and the main source of funding, social and economic implications of green investment are considered. During writing conclusions of the article were made primarily on the basis of Ukrainian official statistics.
  • Ескіз
    Документ
    Зовнішні чинники розвитку харчової промисловості України
    (2011) Федулова, Ірина Валентинівна; Fedulova, Irina
    В статті розглядаються зовнішні чинники розвитку харчової промисловості, а саме значення експорту і імпорту для забезпечення настелення якісними харчовими продуктами. В статье рассматриваются внешние факторы развития пищевой промышленности, а именно значение экспорта и импорта для обеспечения настеленным качественными пищевыми продуктами. The article deals with the external factors of the food industry, such as the value of exports and imports for nastelennya quality food.
  • Ескіз
    Документ
    Current state and problems of agriculture in Ukraine
    (2011) Fedulova, Irina; Kunytsia, Lyudmila
    The main goal of the paper is to provide the general vision of the current state and problems of agriculture sector of Ukraine. The main tendencies observed in the sector were analysed with respect to their historical development. It was defined that the despite of the high potential of the agriculture in Ukraine, it remains underdeveloped and underinvested economic sector that causes negative tendencies in social and economic life of the rural areas. Also the detailed description of the crop and livestock production trends is provided in comparison to the previous stages of the sector development and with respect of farm producer’s ownership types. The paper particularly focuses on the ways of dealing with the current problems in order to stimulate the development of effective agriculture sector in Ukraine.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційний процес і його основні характеристики з позиції системного аналізу
    (2010) Федулова, Ірина Валентинівна; Fedulova, Irina
    В статті розглядаються питання якісного аналізу інноваційного процесу з позицій системного підходу. Це дозволило розглянути основні характеристики інноваційного процесу як цілісної системи з метою найбільш точного відображення його сутності і місця в інноваційному розвитку підприємства. В статье рассматриваются вопросы анализа инновационного процесса с позиций системного подхода. Это позволило рассмотреть основные характеристики инновационного процесса как целостной системы с целью наиболее точного отражения его сущности и места в инновационном развитии предприятия. The paper deals with the qualitative analysis of the innovation process from the system approach. It is possible to consider the basic characteristics of the innovation process as an integrated system in order to most accurately reflect its nature and place in innovation development.
  • Ескіз
    Документ
    Strategic priorities for food industry of Ukraine in the context of food security
    (2011) Mostenska, Tatyana; Fedulova, Irina