Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Effective frequency of displaying the communication message to consumers of beer brand in digital media
    (2022) Semenenko, Katerina; Kapinus, Larisa; Boyko, Irina; Kucherenko, Volodymyr; Skryhun, Natalya
    The research is devoted to the determining of effective display frequency of advertised communication messages to consumers in representative samples of the enterprise of brewing industry to optimize the media budget. The research is based on the scientific researches of scientists on the development of beer market and digital economy, theories of advertisement message frequency, marketing research of brewing enterprises and their brands to determine the minimum range of effectiveness of advertised messages to beer consumers. The frequency of displaying the communication message determines not only the effectiveness of appeals to the consumer, but also spending on media budget, however, currently there is no single point of view to this problem in scientific researches. Both as unsufficient amount of appeals and an excessive frequency lead to insufficient budget using. Effective frequency of the message influences not only on consumer’s purchasing behavior and indicators of brand’s health but also allows to optimize media budget. Certainly, mostly mediaplanners use effective frequency strategy «three plus». In order to determine the frequency of communication with consumers for instruments of online-advancement of beer the modified Matrix of Ostrow is given. The blocks of factors of influence on beer promotion on the consumer market are improved, they are «Market factors», «Factors of quality of advertisement message», «General mediafactors». «Online mediafactors» block is added, where such indexes as description of placement the resources, use of social media, use of videoformats, use of non-standard displays and formats, coverage of mediachannel, type of placement, accordance to general content of campaign are considered. Adaptation of the improved matrix took place on the example of the most beer brands of the market, for this reason the effective frequency of repeatition of communication message and comparing to actual is carried out, that allowed to group brands into 4 groups from position of strategy of further charges to placement of advertised messages in the Internet. Дослідження спрямоване на визначення ефективної частоти показу рекламних повідомлень споживачам у репрезентативній вибірці підприємств пивоварної галузі для оптимізації медійного бюджету. Дослідження ґрунтується на результатах праць науковців з питань розвитку ринку пива та цифрової економіки, теорій частоти рекламних повідомлень, маркетингових досліджень найбільших пивоварних компаній та їх брендів для визначення мінімального порогу ефективної частоти рекламних звернень до споживачів пива. Частота показу комунікаційного повідомлення визначає не лише ефективність звернень до споживача, але й витрати на медійний бюджет, проте, наразі відсутня єдина точка зору на цю проблему у наукових публікаціях. Як недостатня кількість звернень, так і надмірна частота призводять до неефективного використання бюджету. Ефективна частота повідомлення впливає не тільки на купівельну поведінку споживача та показники здоров’я бренду, а й дозволяє оптимізувати медійний бюджет. Визначено, що найчастіше в медіаплануванні використовують ефективну частотну стратегію «три плюс». З метою визначення ефективної частоти комунікацій зі споживачами для інструментів онлайн-просування пива запропоновано модифіковану матрицю Остроу. Удосконалено блоки факторів, які впливають на просування пива на споживчий ринок: «Ринкові чинники», «Чинники якості рекламного повідомлення», «Загальні медіачинники». Додано блок «Онлайн-медіачинники», куди увійшли такі показники, як характеристика ресурсів розміщення, використання соціальних медіа, використання відеоформатів, використання нестандартних проявів і форматів, охоплення медіаканалу, тип розміщення, відповідність загальному контенту кампанії. Адаптація удосконаленої матриці відбулась на прикладі найбільших пивних брендів ринку, для яких було визначено ефективну частоту повторень комунікаційного повідомлення та здійснено порівняння із фактичною, що дозволило згрупувати бренди у 4 групи з позиції стратегії подальших витрат на розміщення рекламних повідомлень в мережі Інтернет.
  • Ескіз
    Документ
    Antioxidant ability of alcoholic infusions from vegetable raw materials for the technology of alcoholic beverages
    (2020) Kuzmin, Oleg; Kucherenko, Volodymyr; Stukalska (Ivanova), Nataliia; Kuts, Anatoly; Oliynyk, Svitlana; Rakhmetov, Dzhamal
    The work is devoted to the development of scientific foundations of the antioxidant activity of aqueous-alcoholic infusions from plant raw materials and the identification of the most promising plants as sources of natural antioxidants. The creation of alcoholic tinctures with an antioxidant effect makes it possible to bring to the market new products that favorably distinguish the range of manufacturers from the range of competitors, creating a positive image of the company. Expansion of the range of alcoholic beverages with the use of alcoholic beverages from plant raw materials to enhance the antioxidant effect has been substantiated.
  • Ескіз
    Документ
    Antioxidant capacity of alcoholic beverages based on infusions from non-traditional spicy-aromatic vegetable raw materials
    (2020) Kuzmin, Oleg; Kucherenko, Volodymyr; Sylka, Iryna; Isaienko, Volodymyr; Furmanova, Yuliia; Pavliuchenko, Elena; Hubenia, Vyacheslav
    Antioxidant ability of infusions of spicy-aromatic plants: Perilla frutescens; Elsholtzia stauntonii Benth; Artemisia abrotanum; Monarda didyma; Agastache foeniculum; Satureja hortensis; Ruta graveolens; Nepeta transcaucasica Grossch was determined by redoxmetry and pHmetry; sensory evaluation – by expert method; the results of mathematical and statistical processing – by the method of linear Pearson correlation. Results and discussion. The minimum theoretical value of redox potential (RP) for plant aqueous-alcoholic infusions was obtained, which has a value from 228.0 mV (Satureja hortensis) to 260.4 mV (Agastache foeniculum). The actual measured RP of infusions was established – from 117 mV (Elsholtzia stauntonii Benth) to 134 mV (Nepeta transcaucasica Grossch). The hydrogen index for aqueous-alcoholic infusions from spicy-aromatic raw materials has a value of 6.66 units pH (Agastache foeniculum) to 7.20 units pH (Satureja hortensis). Aqueous-alcoholic infusions from vegetable raw materials and a volume fraction of ethanol of 40% have the value of recovery energy (RE) in the range from 100.0 mV (Nepeta transcaucasica Grossch) to 138.2 mV (Ruta graveolens). Aqueous-alcoholic infusions from spicy-aromatic raw materials have values of sensory evaluation (S.e.) from 9.50 to 9.69 points. The highest value of S.e. 9.69 points is characteristic of Nepeta transcaucasica Grossch: color – light brown; taste – mint; aroma – soft, pleasant, sweet. Conclusion. It is proposed for the technology of alcoholic beverages the use of aqueous-alcoholic infusions from Ruta Gravelens and Nepeta transcaucasica Grossch, which received increased antioxidant characteristics RE 138.2 mV and RE 100.0 mV, respectively, and positive S.e. 9.57 and S.e. 9.69 points on a 10-point scale.Антиоксидантну здатність настоїв з пряно-ароматичних рослин: Perilla frutescens; Elsholtzia stauntonii Benth; Artemisia abrotanum; Monarda didyma; Agastache foeniculum; Satureja hortensis; Ruta graveolens; Nepeta transcaucasica Grossch визначали за методом редоксметрії та рН-метрії; сенсорні показники – за експертним методом; результати математико-статистичної обробки – за методом лінійної кореляції Пірсона. Результати. Отримано мінімальне теоретичне значення окисно-відновного потенціалу для рослинних водно-спиртових настоїв, яке змінюється від 228.0 мВ (Satureja hortensis) до 260.4 мВ (Agastache foeniculum). Встановлено фактичний виміряний окисно-відновний потенціал настоїв – від 117.0 мВ (Elsholtzia stauntonii Benth) до 134.0 мВ (Nepeta transcaucasica Grossch). Водневий показник для водно-спиртових настоїв з пряно-ароматичної сировини має значення від 6.66 од. рН (Agastache foeniculum) до 7.20 од. рН (Satureja hortensis). Водно-спиртові настої з рослинної сировини та об’ємною часткою етанолу 40% мають величину енергії відновлення (ЕВ) в межах від 100.0 мВ (Nepeta transcaucasica Grossch) до 138.2 мВ (Ruta graveolens). Водно-спиртові настої з пряно-ароматичної сировини мають значення сенсорних показників (S.e.) від 9.50 до 9.69 балів. Найбільше значення S.e. – 9,69 балів характерне для Nepeta transcaucasica Grossch: колір – світло-коричневий; смак – м'ятний; аромат – м'який, приємний, солодкуватий Висновки. Запропоновано для технології алкогольних напоїв застосування водноспиртових настоїв з Ruta graveolens та Nepeta transcaucasica Grossch, які отримали підвищені антиоксидантні характеристики ЕВ – 138.2 мВ та ЕВ – 100.0 мВ відповідно, та позитивні сенсорні показники S.e. – 9.57 та S.e. – 9.69 балів за 10-бальною шкалою.