Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
994 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Збереження і розвиток персоналу компаній харчової промисловості під час війни(2024) Овадюк, Вікторія Олександрівна; Драган, Олена ІванівнаУ статті досліджені питання збереження та розвитку персоналу підприємств харчової промисловості під час війни. Детально проаналізовано успішний досвід з цього питання найкращих компаній МХП, Нетле, Кока-Кола, Keрнел, Данон. Так, компанія МХП впровадила наступні заходи щоб підтримати свій персонал: забезпечення безпеки співробітників шляхом евакуації зі зони конфлікту; створення дитячих центрів для дітей працівників; розроблення програми реінтеграції для військових ветеранів; надання психологічної підтримки. Компанія Нестле організувала заходи для розвитку персоналу під час війни: забезпечення українців, які опинились у надзвичайно тяжких обставинах, харчовими продуктами та грошовими внесками через місцеві гуманітарні організації; допомога українцям, що перебувають в сусідніх країнах; інвестиції в Україну у нове виробництво. Компанія Кока-Кола Беверіджиз Україна підтримала розвиток працівників у непередбачених умовах: виділення коштів Товариству Червоного Хреста для надання невідкладної допомоги в Україні; фінансове підтримання волонтерського руху для організації гуманітарної допомоги на кордонах; підтримання внутрішньо переміщених осіб; забезпечення безпеки та підтримки своїх співробітників та їхніх сімей; збереження робочих місць. Виконання завдань HR-командою компанії Кернел в складних умовах передбачає: реагування на кадрові зміни через мобілізацію працівників; релокація фахівців та забезпечення їхньої життєстійкості з тимчасово окупованих регіонів; закриття вакансій внутрішніми кадрами; підготовка універсальних кадрів за рахунок навчання персоналу за професійними напрямами та формування кадрового резерву для збереження внутрішньої експертизи та вчасної готовності замінити колег в критичних обставинах. Компанія Danone для збереження кадрів активно працює над залученням нових талантів до своїх команд, особливо в контексті відновлення ринку праці в Україні. Загалом, збереження, покращення добробуту та розвиток персоналу є важливими завданнями для компаній, особливо в умовах відновлення після війни та глобальних змінДокумент Роль штучного інтелекту для зміцнення бренду роботодавця компанії(2024) Драган, Олена Іванівна; Пилипенко, Максим ЛеонідовичУ статті досліджується вплив штучного інтелекту на розвиток і зміцнення бренду роботодавця компанії у системі менеджменту персоналу. Досліджені складові бренда роботодавця: корпоративна культура, умови праці, професійний розвиток, система мотивації та винагород, а також загальний імідж компанії у суспільстві. Обґрунтовано, що сучасний штучний інтелект (ШІ) розвивається завдяки поєднанню різних інноваційних технологій ‒ хмарних сервісів, таких як AWS, Google Cloud та Microsoft Azure, забезпечуючи доступність необхідних обчислювальних потужностей для підприємств. Узагальнені HR-процеси для застосування штучного інтелекту з метою зміцнення бренду роботодaвця компанії ‒ підтримка корпоративної культури та мотивації; моніторинг та аналіз репутації компанії на підставі вивчення зворотного зв’язку; виявлення HR-трендів та прогнозування майбутніх змін. Обґрунтовані переваги, ризики та виклики для компанії при використанні ШI з метою зміцнення бренду роботодавця. Отже, ШI як інструмент для розвитку та зміцнення бренду роботодавця відкриває нові можливості та надає значні конкурентні переваги компанії на ринку праці.Документ Навігатор матричної оцінки талантів підприємства(2024) Шеремет, Олег Олексійович; Гринюк, Юлія Михайлівна; Ісмакаєв, Філіпп ЛеонідовичУ війні за таланти виграють компанії, які постійно відстежують потенціал талановитих співробітників, їх внесок у результати діяльності компанії-роботодавця та вміють пов’язувати їх воєдино, для чого в статті розглянуто популярну в світовій практиці матрицю (модель) 9 Box Grid. Встановлено перелік показників, якими може бути виміряна її горизонталь – продуктивність роботи, а також методики психометричної оцінки особистості, які в поєднанні з методом 180 або 360 градусів можуть бути використані в якості інструментів оцінки вертикалі матриці – потенціалу росту працівника. На підставі аналізу причин потрапляння співробітників у блоки матриці та інтересу роботодавця до кожного з них, запропоновано перелік відповідних цільових заходів з управління талантами різних категорій. У такий спосіб сформовано систему навігації для матричної моделі 9 Box Grid від моменту оцінки до прийняття управлінських рішень.Документ Editorial Words(2023) Галиця, Ігор ОлександровичВипуск наукового журналу ASEJ Школи фінансів і права в Бельсько-Бялі містить цінну інформацію та стимулює подальші дослідження в галузі економіки, фінансів і права. Я висловлюю свою вдячність авторам за їхній внесок і високо оцінюю сувору наукову науку, продемонстровану в їхній роботі.Документ Здобувачі вищої освіти прогнозують майбутнє(2023) Галиця, Ігор Олександрович; Березянко, Тамара ВолодимирівнаМи живемо у складний і динамічний час нформаційно-мережної економіки, що, спираючись на інформаційно-мережні ресурси, не лише швидко змінюється сама, але й здійснює вплив на розвиток суспільства в цілому. Глобальний інформаційно-комунікаційний простір перенасичений інформацією, тому події світового значення, що змінюють або погрожують змінити розвиток цивілізації, залишаються інколи поза увагою широкої світової спільноти.Документ Внутрішньогосподарські еліти як інтелектуально-інноваційний механізм підвищення конкурентоспроможності компаній в умовах глобальних соціальних трансформацій(2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор ОлександровичThe article presents the results of research into the interdisciplinary issues of the formation and development of intra-economic elites as a key innovative-intellectual mechanism and a corporate resource for ensuring the competitiveness of companies under modern conditions. The need for the selection and continuous development of intra-economic elites, the dissemination of the best corporate practices with the help of focused, highly effective educational technologies has been defined and substantiated. In order to build a consistent process of forming and increasing the intellectual and innovative potential of companies, the feasibility of using micro-qualifications or micro-credit approaches to the educational training of the most effective groups of employees of companies that form or have been included in the intra-economic elite is substantiated. The analysis of the statistical array on the correspondence of the level of qualification to the complexity of labor functions in different countries of the world allowed to confirm the global trends of the departure of formal education in the direction of the development of new mechanisms for acquiring knowledge, the intensive development of informal education in highly developed countries. On this basis, the need to stimulate the training of employees in companies with the help of flexible educational methods and tools for the dissemination of best innovative practices is emphasized as a key mechanism for ensuring competitiveness.Документ Мікрокваліфікації як інноваційна технологія підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за сучасних соціально-економічних умов(2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор ОлександровичЗростання динаміки соціально-економічного розвитку визначає необхідність створення нових механізмів адаптації персоналу на нарощування трудового потенціалу на всіх рівнях, а особливо на рівні суб’єктів господарювання. Робота присвячена розвитку методичних підходів до використання мікрокваліфікацій з метою підвищення ефективності процесів навчання фахівців, прискорення засвоєння нових знань у динамічних професійних сферах, створення передумов для інноваційних процесів і розвитку кваліфікацій працівників суб’єктів господарювання. Конструктивний аналіз наукового доробку у цій проблемній області дозволив виділити ключові характеристики мікрокваліфікацій, етапи їх формування та встановити взаємозв’язки з етапами інноваційних процесів на рівні суб’єкта господарювання. На цій основі проведено узагальнення пошукової статистики платформи Google і виділено сфери найбільшого поширення концепції мікрокваліфікацій за різними країнами світу. Узагальнено декілька ключових тенденцій та напрямків подальших досліджень: необхідність розвитку існуючих та пошуку нових підходів до гнучкого навчання працівників, наявність взаємозв’язку між інтенсивністю розвитку мікрокваліфікацій та інноваційною активністю в регіонах, необхідність проектування освітнього процесу поряд з розробкою інновацій, необхідність перегляду освітніх програм внаслідок зміни способів та підходів до навчання за сучасних умов. Повна чи часткова реалізація вказаних висновків сприятиме підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання у стратегічній перспективі.Документ E-Marketing and its impact on the modern economy(2023) Prokopenko, Olha; Halytsia, Ihor; Berezyanko, Tamara; Bozhkova, ViktoriiaThe main focus of the study is to investigate the impact of e-marketing on the modern economy. The objective of this scientific research is to study the current state of development of e-marketing in Ukraine and Estonia, and its impact on the economies of these countries. To achieve this goal, it is necessary to solve the following tasks: to consider the essence of the concepts of "e-commerce" and “e-marketing”; to analyse the impact of e-marketing on the modern economy of Ukraine; to analyse the impact of e-marketing on the modern economy of Estonia. It is noted that at the end of 2020, 10.6 million people in Ukraine regularly made purchases online, which is one third of the population. This includes a stable audience of regular customers of online stores and trading platforms. Approximately 33% of adults regularly shop online, and this audience is gradually growing. It is important to note that we are talking about regular online shopping, and almost all Internet users have some experience of online shopping. It is also noted that in the same year 2020, every fifth company in Estonia offered the opportunity to buy their goods through a website or other electronic channels. The share of online sales was 5% of the total revenue of enterprises, of which 2% was generated by sales to individuals, and the remaining 3% was generated by sales to other firms and public sector institutions. However, the share of sales through websites was only 0.3% of the total revenue of enterprises. The conclusions emphasise the role of e-marketing as a strategic tool in stimulating economic growth in both countries. By encouraging innovation, e-marketing acts as a catalyst for digital transformation in retail, ensuring sustainable business development and competitiveness. Ukraine and Estonia have proved to be ready to adapt to the challenges of the digital future, and e-commerce, supported by effective e-marketing, plays an important role in building a sustainable infrastructure for online trade development.Документ Glocalization of regional innovation development(2021) Iermakova, Olga; Kamińska, Bożena; Voicilas, Dan Marius; Laiko, Oleksandr; Hetman, Olena; Zabarna, Eleonora; Halytsia, IhorThis paper summarizes the arguments within the scientific discussion on the issue of global-local interactions of a region and usage of its synergy for the innovation development. Glocalization concept provides combination of global and local issues of innovation development that is an competitive advantage for a region. The main purpose of the research is to determine paradigm shift from traditional to modern regional innovation policy under conditions of glocalization based on the modern European research, experience of European countries’ regions and reveal prospects of its implementation in Ukraine. The relevance of the decision of this scientific research is that the concepts of globalization and comprehensive integration have reached their limits, it can be stated the beginning of the era of glocalization - global cooperation, focusing on local resources and local competitive advantages. Investigation of glocalization of regional innovation development in the paper is carried out in the following logical sequence: theoretical background, concept formation, strategic vectors determination. The proposed in the paper methodological approach to the regional innovation policy formation is based on the following principles of glocalization: systematicity, multilevel governance, cross-sectoral cooperation (a horizontal coordination), dialectics of global and local dimensions, priority of national interests, effectiveness, uniqueness, resource availability, sustainable development. The paper presents the results of the theoretical analysis of glocalization concept implementation in the innovation sphere, which showed that regional innovation policy formation in an era of glocalization is based on the concept of complementary combination of the glocal components of innovative development of the regions, namely: local, which is expressed through the effectiveness of innovation activity in a region, global (effectiveness of international cooperation in the innovation sphere) and regulating institutions. Regional innovation systems determined as a conceptual basis of regional innovation policy and global-local interactions. The importance of social capital for innovation development and practical implementation of glocalization concept is revealed. The research empirically confirms and theoretically proves that glocal innovative development of regions, although aimed at overcoming the disproportions of socio-economic levels, but at the expense of other instruments – that is the mobilization of its own reserves in accordance with an independently developed program of action. The research is relevant for Ukraine and other countries with powerful innovation potential in the aspect of building an effective national innovation system.Документ Інтелектуальні еліти та інноваційний прорив(2020) Галиця, Ігор ОлександровичВ умовах розвитку сучасної інформаційно-мережевої економіки інтелектуальний потенціал працівників — один з головних конкурентних ресурсів підприємств