Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Monitoring milk analogues for use in dietary nutrition
    (2024) Hrebeniuk , Maksym; Koretska, Iryna
    Аналіз харчування людей у різних куточках нашої планети показав, що вживання молока є найвищим рейтингом і корисним продуктом. Коров'яче молоко є чудовим джерелом білка, кальцію та необхідні поживні елементи, такі як вітамін B12 і йод. Він також містить магній, який є необхідні для розвитку кісток і роботи м'язів. Однак рафінована дієта людини призвела до алергічні реакції на молоко і продукти його переробки. Дослідження аналізує доцільність використання різних видів молока, запропоновано заміну основного рецептурного компонента сухим і безлактозним молоком, досліджено їх фізико-хімічні властивості. Ця заміна враховує декілька аспекти: отримання кінцевого продукту з високими органолептичними показниками (колір, смак, аромат), забезпечення певної структури (консистенції), а також максимізація концентрації вітамінів та інші корисні компоненти в продукті.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікаційна стратегія подолання психологічної кризи в Україні
    (2023) Грущенко, Альвіна Віталіївна; Данкеєва, Оксана Миколаївна
    У статті охарактеризовано сутність, зміст та основні наративи кризового явища, його види, причини виникнення та наслідки, до яких воно призводить. Виникнення криз базується на багатьох факторах, але найчастішим є вплив саме економічного характеру, що породжує економічні кризи. Нині ж в Україні найвпливовішою кризою є психологічна, що утворилася внаслідок повномасштабного вторгнення країни-агресора на територію нашої держави у лютому 2022 року. У статті розглянуто розробку комунікаційної стратегії за та її практичне застосування в аспекті аналізу обраної проблеми. Подальшими перспективами майбутніх досліджень з обраної теми є протидія появі нових психологічних проблем, запровадження і моніторинг сучасних інноваційних технологій й практик при розробці комунікаційної стратегії щодо подолання психологічної кризи, яка може стати причиною зародження економічних чи техногенних проблем. The article describes the definition, content and main narratives of the crisis phenomenon, its types, causes and consequences to which it leads. The emergence of crises is based on many factors, but the most frequent is the influence of an economic nature, which generates economic crises. Currently, the most influential crisis in Ukraine is the psychological crisis that arose as a result of the full-scale invasion of the aggressor country on the territory of our state in February 2022. Although it dates back to 2013, during the Revolution of Dignity, it reached its peak and massive nature last year. Therefore, the issue of solving the psychological crisis is quite relevant and necessary for Ukraine. And in this case, it is advisable to use communication strategies, the measures and means of which are aimed at avoiding the problem as soon as possible. The article discusses the development of a communication strategy based on the principle of «WHO? WHAT? WHERE? WHEN? HOW?» and its practical application in the aspect of analyzing the chosen problem, where «WHO?» – target audience research, «WHAT?» – the key communication message that will be directed to the selected target audience, «WHERE?» – research of communication channels, «WHEN?» – for how long will the chosen strategy be applied and «HOW?» – how it will be implemented. Since the object of a psychological crisis is the person himself, this causes certain difficulties in solving it, than usually in other types of crises. However, the conducted research showed that if you correctly analyze the target audience, the means of communication with it and choose a clear content of the message, using a communication strategy, you can achieve an effective result in solving the problem. Currently, the psychological crisis in Ukraine is massive and covers the entire territory of the country, but timely response and the launch of communication projects for psychological help in the spring of 2022 have become an effective tool in reducing the impact of this problem on the country's citizens. Therefore, further prospects for future research on the chosen topic are countering the emergence of new psychological problems, the introduction and monitoring of modern innovative technologies and practices in the development of a communication strategy to overcome a psychological crisis, which may cause problems of economic or man-made.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз виробництва хліба та хлібобулочних виробів в Україні
    (2020) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна; Куліш, Сніжана Геннадіївна; Янченко (Солодка), Ангеліна Володимирівна
    У статті досліджено стан виробництва хліба та хлібобулочних виробів в Україні протягом 2016–2018 років. Оскільки ринок хліба розвивається, розширює свій асортимент і з’являються нові проблеми з його розвитком, потрібно постійно аналізувати зміни в усіх аспектах виробництва хлібопекарської галузі. Було проведено порівняльний аналіз обсягів реалізації хлібобулочних виробів, витрат на виробництво продукції, зміни кількості підприємств хлібопекарської галузі, зміни чисельності працівників. Виявлено основних учасників ринку та з них виділено лідерів на ринку хлібобулочних виробів у досліджуваному періоді. Проведено розподіл виробників-конкурентів на три стратегічні групи відповідно до обсягів виробництва та виробничих потужностей. Встановлено, що попит на продукцію зменшився, конкуренція між підприємствами зросла, плинність кадрів також зросла. За допомогою проведеного дослідження виявлено зниження ефективності роботи підприємств хлібопекарської галузі та його причини. Ключові слова: дослідження, виробництво, аналіз, хліб та хлібобулочні вироби, витрати, статистичні дані. The article researches the state of production of bread and bakery products in Ukraine for 2016–2018 years. This topic is relevant because bakery products are daily in the diet of all categories of the population of Ukraine and are designed to satisfy physiological needs. It can be considered that the bakery industry is strategically important for ensuring food security of our country. The main purpose of the article is to analyze the production of bread and bakery products in all possible parts of the accounting of this industry. As the bread market develops, expands its range and appears a new problems with its development, it is necessary to constantly analyze changes in all aspects of the bakery industry. A comparative analysis of the volume of sales of bakery products, production costs, changes in the number of enterprises in the bakery industry, changes in the number of employees was conducted. The peculiarity of the market of bread and bakery products of Ukraine is almost one hundred percent supply of domestic products. The main market participants were identified and from them the leaders in the bakery market in the research period were detected. Sales networks are mostly located by region (city, district, region) with a delivery radius of up to 150 km. Therefore, the nature of competition is mainly local and interregional. The competitors are divided into three strategic groups according to production volumes and production capacities. It is established that the demand for products has decreased, competition between enterprises has increased, staff turnover has also increased. Enterprises engaged in production of bread and bakery products worked in quite difficult conditions in the research period. The research detected a decrease in the efficiency of the bakery industry and its causes. The analyze of the results of bakery enterprises shows that this industry needs government support to ensure further development. Also, it is necessary to seek a reserves and ways to increase the efficiency of bakery enterprises, considering the new trends that are emerging in the current conditions of Ukraine’s econom.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія економічних наукових досліджень суб'єктів господарювання: теоретичний і прикладний аспект
    (2021) Труш, Юлия Леонидовна; Левченко, Юлія Григорівна
    В статті досліджено прикладний та теоретичний аспект методології економічних наукових досліджень суб’єктів господарювання в умовах сучасного конкурентного ринку. Встановлено поняття предмету та об’єкту наукового дослідження і зазначено чотири особливості об’єктів дослідження. Встановлено, що метод – це спосіб дослідження явищ, що визначає планомірний підхід до визначення їх наукового пізнання і встановлення істини. Досліджено в чому полягає сутність специфіки економічної методології та розглянуто основні методи економічного наукового дослідження за допомогою загальнонаукових методів в економіці, серед яких: метод гіпотези та прогнозування, метод аналогії і порівнянь, методи індукції і дедукції, статистичний та динамічний, статистико-математичні методи, метод комп’ютерної обробки, кумулятивний метод, нагромадження та застосування. Досліджено поділ економічного дослідження на мікро-та макрорівні, це: політекономія, мікроекономіка, метод аналізу і синтезу, методи абстрагування і конкретизації. Досліджено конкретно-наукові (емпіричні) методи наукового пізнання, це: теоретичні прийоми, формалізація, аксіоматизація, гіпотетичний метод, створення теорії. Встановлено, що методичні прийоми, за якими провадяться конкретно-наукові дослідження формуються на основі загальнонаукових методів і відображаються особливості тієї науки, завдяки якій вони створені. Це спостереження (апробація обґрунтування висунутих гіпотез чи проміжних результатів дослідження з використанням аксіоматизованих знань про об’єкт, а також практики його функціонування), експеримент (науково-поставлений дослід відповідно до мети дослідження для перевірки результатів теоретичних досліджень) і впровадження результатів дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність людей. The article examines the applied and theoretical aspect of the methodology of economic scientific research of business entities in the conditions of a modern competitive market. The concepts of subject and object of scientific research are established and four features of research objects are indicated. It has been established that the method is a way of researching phenomena that determines a systematic approach to determining their scientific knowledge and establishing the truth. What is the essence of the specificity of economic methodology has been investigated and the main methods of economic scientific research using general scientific methods in economics have been examined, including: the method of hypothesis and forecasting, the method of analogy and comparisons, the methods of induction and deduction, statistical and dynamic, statistical and mathematical methods, the method computer processing, cumulative method, accumulation and application. The division of economic research into micro- and macro-levels is investigated, namely: political economy, microeconomics, methods of analysis and synthesis, methods of abstraction and concretization. Specifically scientific (empirical) methods of scientific knowledge have been studied, namely: theoretical methods, formalization, axiomatization, hypothetical method, theory creation. It has been established that the methodical methods by which specific scientific research is conducted are formed on the basis of general scientific methods and reflect the features of the science through which they were created. This is observation (approbation of the substantiation of proposed hypotheses or intermediate research results using axiomatized knowledge about the object, as well as the practice of its functioning), experiment (scientifically designed experiment in accordance with the purpose of the research to verify the results of theoretical research) and implementation of the research results in practical activities (methodical techniques of implementing the results of scientific research into practical activity (methodical techniques of implementing the results of scientific research into the practical activity of people.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи використання рослинної сировини для збагачення напівфабрикатів
    (2020) Кущ, Руслана Вікторівна; Топчій, Оксана Анатоліївна
    У статті наведено результати дослідження можливості використання створеної композиційної суміші з лляного, рисового та ячмінного борошна у технології посічених напівфабрикатів. Для досягнення цієї мети вивчили обрані види борошна, обґрунтували співвідношення компонентів для створення суміші та дослідили якісні показники посічених напівфабрикатів виготовлених з її використанням. Вивчення функціонально-технологічних властивостей обраних культур, необхідне для оцінки можливості їх використання в м'ясних системах. Згідно отриманих даних подрібнене насіння усіх зразків володіє високими функціонально-технологічними властивостями. Білкові комплекси мають достатньо високу гідрофільність, що дозволяє формувати гелі, утворювати емульсії, поглинати воду і жири. Висока жироутримуюча здатність білків забезпечує ніжну і однорідну текстуру виробів, виключає відділення жиру, деформацію виробів, зменшує втрати під час термообробки. Розробка м'ясних продуктів які містять рослинні білки забезпечує максимальне використання тваринних і рослинних ресурсів, а також сприяє створенню рецептур і технологій одержання збалансованих продуктів харчування. Запропоновано удосконалення технології та розширено асортимент посічених напівфабрикатів з заміною м'ясної сировини на гідратовану композиційну суміш лляного, ячмінного та рисового борошна в кількості 15-30%. Удосконалена технологія виробництва посічених напівфабрикатів відрізняється тим, що додатково перед перемішування композиційну суміш лляного, ячмінного та рисового борошна гідратують у воді температурою 10…12° С (гідромодуль 1 :4) протягом 3…5 хв. Також окремо готується купаж рослинних олій. Далі гідратоване борошно та купаж рослинних олій подають на приготування фаршу, з наступним формуванням, паніруванням та заморожуванням за традиційною технологією. Застосування нем'ясних білкових харчових інгредієнтів рослинного походження дозволяє істотно підвищити економічні показники виробництва в результаті зниження вартості вихідної сировини й збільшення рентабельності виробництва продукції, найбільш раціонально використовувати м'ясну сировину, знизити втрату маси готових продуктів після технологічної обробки, підвищити обсяг випуску та розширити асортименти високоякісних продуктів харчування. The article presents the results of the study of the possibility of using the created composite mixture of flax, rice and barley flour in the technology of cut semi-finished products. To achieve this goal, we studied the selected types of flour, substantiated the ratio of components to create a mixture and investigated the quality of cut semi-finished products made using it. Study of functional and technological properties of selected crops, necessary to assess the possibility of their use in meat systems. According to the obtained data, the crushed seeds of all samples have high functional and technological properties. Protein complexes have a sufficiently high hydrophilicity, which allows to form gels, form emulsions, absorb water and fats. High fat-retaining ability of proteins provides gentle and homogeneous texture of products, excludes separation of fat, deformation of products, reduces losses during heat treatment. The development of meat products containing plant proteins ensures the maximum use of animal and plant resources, as well as contributes to the creation of recipes and technologies for balanced food. The improvement of technology is offered and the range of cut semi-finished products with replacement of raw meat by hydrated composite mixture of flax, barley and rice flour in the amount of 15-30% is expanded. The advanced technology of production of chopped semi-finished products differs in that before mixing the composite mixture of flax, barley and rice flour is hydrated in water at a temperature of 10… 12 ° C (hydromodule 1: 4) for 3… 5 minutes. A blend of vegetable oils is also prepared separately. Then the hydrated flour and a blend of vegetable oils are served for the preparation of minced meat, followed by molding, breading and freezing according to traditional technology. The use of non-meat protein food ingredients of plant origin can significantly increase the economic performance of production by reducing the cost of raw materials and increase the profitability of production, the most rational use of raw meat, reduce weight loss of finished products after processing, increase production and expand the range high quality food.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія економічних наукових досліджень суб’єктів господарювання: теоретичний і прикладний аспект
    (2021) Труш, Юлія Леонідівна; Левченко, Юлія Григорівна
    В статті досліджено прикладний та теоретичний аспект методології економічних наукових досліджень суб’єктів господарювання в умовах сучасного конкурентного ринку. Встановлено поняття предмету та об’єкту наукового дослідження і зазначено чотири особливості об’єктів дослідження. Встановлено, що метод - це спосіб дослідження явищ, що визначає планомірний підхід до вивчення їх наукового пізнання і встановлення істини. Досліджено в чому полягає сутність специфіки економічної методології та розглянуто основні методи економічного наукового дослідження за допомогою загальнонаукових методів в економіці, серед яких: метод гіпотези та прогнозування, метод аналогії і порівнянь, методи індукції і дедукції, статичний та динамічний, статистико-математичні методи, метод комп’ютерної обробки, кумулятивний метод нагромадження та застосування. Досліджено поділ економічного дослідження на мікро- та макрорівні, це: політекономія, макроекономіка, мікроекономіка, метод аналізу і синтезу, методи абстрагування і конкретизації. Досліджено конкретно-наукові (емпіричні) методи наукового пізнання, це: теоретичні прийоми, формалізація, аксіоматизація, гіпотетичний метод, створення теорії.