Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 28
  • Ескіз
    Документ
    Національно виразні елементи у редизайні упаковки українських товарів на прикладі молочної продукції
    (2022) Соловйова, Юлія Євгеніївна; Антонова, Ольга Вадимівна; Манич, Наталія Євгенівна
    Статтю присвячено розглядові особливостей застосування національно виразних елементів при редизайні упаковки українських продуктів харчування, зокрема, молочної продукції провідних вітчизняних брендів. У розвідці звернено увагу на оригінальний характер упакування вітчизняних молочних продуктів та особливості актуалізації в їхньому дизайні зображальних елементів, які б слугували способом демонстрації переконань виробника та одночасно засобом дистанціювання від країни-агресора. Сформульовано висновок, що через актуалізації національних мотивів виробники молочної продукції прагнуть не лише створити привабливий дизайн своєї продукції, а й вести діалог із споживачем про українськість, мистецтво та культуру, збереження природи, національну єдність в умовах війни. Відзначено дотримання правових аспектів використання національно виразних візуальних матеріалів у дизайні упакування.
  • Ескіз
    Документ
    Навички ділової комунікації як важлива складова професійної діяльності сучасного фахівця: до проблеми дослідження
    (2023) Приблуда, Людмила Михайлівна
    Розглянуто сутність та обґрунтовано важливість писемної та усної форми ділової комунікації як однієї зі складових професійної діяльності сучасного фахівця. Проаналізовано завдання різних ділової комунікації. Досліджено види ділової комунікації, що передбачають наявність різних стилів передачі ділової інформації. Визначено функції ділових комунікацій та їх специфіку.
  • Ескіз
    Документ
    Effective frequency of displaying the communication message to consumers of beer brand in digital media
    (2022) Semenenko, Katerina; Kapinus, Larisa; Boyko, Irina; Kucherenko, Volodymyr; Skryhun, Natalya
    The research is devoted to the determining of effective display frequency of advertised communication messages to consumers in representative samples of the enterprise of brewing industry to optimize the media budget. The research is based on the scientific researches of scientists on the development of beer market and digital economy, theories of advertisement message frequency, marketing research of brewing enterprises and their brands to determine the minimum range of effectiveness of advertised messages to beer consumers. The frequency of displaying the communication message determines not only the effectiveness of appeals to the consumer, but also spending on media budget, however, currently there is no single point of view to this problem in scientific researches. Both as unsufficient amount of appeals and an excessive frequency lead to insufficient budget using. Effective frequency of the message influences not only on consumer’s purchasing behavior and indicators of brand’s health but also allows to optimize media budget. Certainly, mostly mediaplanners use effective frequency strategy «three plus». In order to determine the frequency of communication with consumers for instruments of online-advancement of beer the modified Matrix of Ostrow is given. The blocks of factors of influence on beer promotion on the consumer market are improved, they are «Market factors», «Factors of quality of advertisement message», «General mediafactors». «Online mediafactors» block is added, where such indexes as description of placement the resources, use of social media, use of videoformats, use of non-standard displays and formats, coverage of mediachannel, type of placement, accordance to general content of campaign are considered. Adaptation of the improved matrix took place on the example of the most beer brands of the market, for this reason the effective frequency of repeatition of communication message and comparing to actual is carried out, that allowed to group brands into 4 groups from position of strategy of further charges to placement of advertised messages in the Internet. Дослідження спрямоване на визначення ефективної частоти показу рекламних повідомлень споживачам у репрезентативній вибірці підприємств пивоварної галузі для оптимізації медійного бюджету. Дослідження ґрунтується на результатах праць науковців з питань розвитку ринку пива та цифрової економіки, теорій частоти рекламних повідомлень, маркетингових досліджень найбільших пивоварних компаній та їх брендів для визначення мінімального порогу ефективної частоти рекламних звернень до споживачів пива. Частота показу комунікаційного повідомлення визначає не лише ефективність звернень до споживача, але й витрати на медійний бюджет, проте, наразі відсутня єдина точка зору на цю проблему у наукових публікаціях. Як недостатня кількість звернень, так і надмірна частота призводять до неефективного використання бюджету. Ефективна частота повідомлення впливає не тільки на купівельну поведінку споживача та показники здоров’я бренду, а й дозволяє оптимізувати медійний бюджет. Визначено, що найчастіше в медіаплануванні використовують ефективну частотну стратегію «три плюс». З метою визначення ефективної частоти комунікацій зі споживачами для інструментів онлайн-просування пива запропоновано модифіковану матрицю Остроу. Удосконалено блоки факторів, які впливають на просування пива на споживчий ринок: «Ринкові чинники», «Чинники якості рекламного повідомлення», «Загальні медіачинники». Додано блок «Онлайн-медіачинники», куди увійшли такі показники, як характеристика ресурсів розміщення, використання соціальних медіа, використання відеоформатів, використання нестандартних проявів і форматів, охоплення медіаканалу, тип розміщення, відповідність загальному контенту кампанії. Адаптація удосконаленої матриці відбулась на прикладі найбільших пивних брендів ринку, для яких було визначено ефективну частоту повторень комунікаційного повідомлення та здійснено порівняння із фактичною, що дозволило згрупувати бренди у 4 групи з позиції стратегії подальших витрат на розміщення рекламних повідомлень в мережі Інтернет.
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивне спілкування у професійній діяльності
    (2022) Науменко, Наталія Валентинівна
    Створений з урахуванням нових освітніх технологій, підручник відповідає навчальній програмі підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Харчові технології» й сприятиме засвоєнню учасниками освітнього процесу в повному обсязі знань із фахового спілкування у цій сфері, зокрема з застосуванням новітніх інтерактивних технологій. Having been created with consideration of novelty educational technologies, this workbook complies with the curriculum of training the students majoring in "Food Technologies" and is believed to benefit the full comprehension of communication for specific purposes in this sphere, including the application of interactive technologies.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікаційні стратегії: цілі розробки і використання
    (2014) Красноруцький, Олексій Олександрович
    У сучасних умовах розвитку економіки для стійкого функціонування промислових підприємств потрібен пошук нових джерел підвищення ефективності господарської діяльності. Все більшого наукового і практичного значення набуває чітка організація комунікації на підприємстві. Комунікації в організації забезпечують як успіх, так і невдачу. Нині управління комунікаціями на підприємствах має, як правило, несистемний характер, при цьому не враховуються комунікаційні потреби і довгострокові інтереси розвитку. Враховуючи важливість комунікацій як елемента процесу управління та прийняття управлінських рішень, постає питання ефективної організації й управління комунікаційною діяльністю на підприємстві, тому на даному етапі розвитку економіки підприємствам необхідно розробляти комунікаційну стратегію. In the modern conditions of economy development it is necessary to find the new sources for increasing the efficiency of economic activity. The precise organization of communications in the enterprise is getting more scientific and practical importance. Both success and failure of an organization depend on communication. Today, the management of communications in enterprises is usually unsystematic and it does not take into account the communication needs and long-term interests of development. Considering the importance of communication as part of the management process and decision-making, the question of effective organization and management of communications activities for the company raises, because at this stage of economic development it is necessary for enterprises to form a communication strategy.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації
    (2019) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті досліджується вплив інформаційного забезпечення на стратегію розвитку та управління розвитком підприємства. Розкриті сучасні завдання інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємств м’ясопереробної галузі в умовах обмеження фінансово-інвестиційних ресурсів та глобалізації. Для розроблення стратегічного плану за всіма напрямками потрібно зібрати різносторонню інформацію для кожного рівня управління: стратегічного, тактичного, оперативного та запланувати виконання заходів на кожний рік відповідно до інформаційної піраміди. Запропоновано алгоритм пошуку інформації для підприємства м’ясопереробної галузі. The communication of strategic management of the enterprise of meat processing industry is investigated in the article. Influence of communication on development strategy and management of the enterprise is presented. Modern tasks of communication of strategic management of the enterprises of meat processing industry in the conditions of financially-investment resources limitation and globalization are exposed. For development of strategic plan after all directions, it is needed to collect different information for every level of management: strategic, tactical and operative and to plan implementation of events on every year in accordance with the informative pyramid. It is proved, that information about the environment of the enterprises of meat processing industry has non-system character. There is not enough clear information about the state and development of stock-raising, that testifies that enterprises work in the conditions of confinement conditions of raw materials resources. There is not enough information about scientific and technical achievements, branch innovations, consumers’ favour, import of meat products, raw material, spices, shells, prognoses of development of country’s economy that complicates the acceptance of strategic administrative decisions. The algorithm of information retrieval for the enterprise of meat processing industry is offered. Modern tasks of the existent associations of meat processors and producers of meat products of Ukraine must be oriented on defence and help to the enterprises, and also to assist the improvement of their communication in relation to different situations with the aim of increasing the market competitiveness. Web sites of well-known enterprises-leaders of meat processing industry are the company "Globino", Public Corporation “Yatran”, PJSC "Koziatynskyi meat processing plant", PJSC "Kremenchukmiaso", PJSC "APK0Invest” and others were educed some general characteristics of information marked on them were investigated. At the same time, much attention was paid to information that improved the image of meat processing plants due to placing on web sites.
  • Ескіз
    Документ
    Відгук офіційного опонента: наукова розвідка, діловий документ або художньо-публіцистичне есе
    (2019) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті окреслено мовностильові характеристики відгуку офіційного опонента у парадигмі наукового спілкування. Мета роботи – на основі аналізу теоретичних даних і результатів практичної діяльності установити специфіку взаємодії жанрових та стильових елементів в опонентському відгуку, яка зумовлює не лише рівень його стандартизації, а й естетичний вплив на реципієнта. Показано, що офіційні опоненти надають діловим за формою документам виразно наукового змісту, а також доцільно включають до них елементи публіцистичного і художнього стилю. Завдяки цьому відгуки стають цікавими не лише науковцям, а й звичайним читачам. Upon being a business paper a priori, the opponent’s review has got the apparent scientific content. Its main constituents are the relevance of the chosen topic; the validity level of the scientific statements, conclusions and recommendations; authenticity, novelty, and completeness of their representation in published works; the critical notes about the dissertation and the main conclusion about its correspondence to the established requirements. In writing and presenting the reviews, the official opponents take part in the special exchange of the creative experience. This process is confirmed to be fruitful for either natural sciences or humanities. The authors of the reviews published in voluminous issues and scientific periodicals, or administered on the websites of educational and academic institutions, tend to expediently combine the elements of various functional styles (academic, business, artistic, publicist, and someplace colloquial) in their works. It will make the review interesting for not only an academician, but also an ordinary recipient.
  • Ескіз
    Документ
    Невербальні засоби у науковій комунікації викладачів та студентів
    (2019) Науменко, Наталія Валентинівна; Расулова, Аліна
    У статті проаналізовано найчастіше застосовувані у практиці спілкуванні викладачів і студентів НУХТ невербальні засоби, які, поряд із вербальними, забезпечують повноцінний обмін інформацією, настільки потрібний для організації спільної діяльності. Показано, що врахування всіх чинників невербального спілкування надзвичайно важливе у професійному спілкуванні, зокрема у сфері вищого навчального закладу; з’ясовано, що від того, наскільки добре суб'єкти переговорних процесів – навчальних занять, ділових засідань, наукових конференцій – володіють різними нюансами невербального спілкування, може залежати успішний його результат. The article gives an analysis of the non-verbal means to be frequently used in communication between teachers and students of National University of Food Technologies. There were observed the ways to use and to alternate the non-verbal means during several forms of scientific communication like a lecture (including the open), department meetings and monitors' meetings ('starostats,' in Ukrainian), and conferences to make up the notion about the working atmosphere at the university as a whole. As it is well-known, the non-verbal means of communication sometimes are more informative than those verbal; however, they altogether provide the fruitful informational exchange which is cardinally necessary for the mutual work. The authors of the article prove that consideration of all the factors of non-verbal communication is very important for effective professional activity, especially within the institution of higher education. There is particularly shown that the ability of the participants of negotiation processes (academic classes, business meetings, and scientific conferences) to deal with the non-verbal means can surely condition their successful results.
  • Ескіз
    Документ
    Teaching English Through Communicative Approach
    (2016) Kokhan, Olena M.
    As English is becoming a global language, good command of English is considered essential for personal andprofessional development of a person. Аny language plays an important role in the mental,emotional and social development of a person. Communication is one of the most important skills in learning English.It’s exchanging opinions, information, notions of social, cultural and political aspects of everyday life.
  • Ескіз
    Документ
    Importance of communication
    (2016) Kokhan, Olena M.
    The article highlights that good communication skills are key to success in life, work and relationships. Communication is the process by which we exchange information between individuals or groups of people. It is a process where we try as clearly and accurately as we can, to convey our thoughts, intentions and objectives. Communication is successful only when both the sender and the receiver understand the same information .In today's highly informational and technological environment it has become increasingly important to have good communication skills.