Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Податкове навантаження з податку на прибуток підприємств харчової промисловості України
    (2023) Шірінян, Лада Василівна; Бойко, Світлана Василівна; Толстенко, Оксана Юріївна
    Визначено, що податкове навантаження визначає сплату податків суб'єктом ринку до різних бюджетів і слугує основою для перевірки Державною податкової службою. Ставку податку на прибуток підприємств, яку встановлено в Україні на рівні 18 %, називають нормативною. Ефективну ставку оподаткування можна визначати з позицій макроекономічного аналізу - податкового навантаження для галузі і з позицій мікроекономічного аналізу - податкового навантаження для окремих підприємств. Актуальним є дослідження ефективного податкового навантаження підприємств харчової промисло-вості, які формують значні частки ВПП і обсягів податкових виплат у Зведеному бюджеті країни. Метою дослідження є мікроекономічний аналіз впливу факторів на ефективну ставку податку на прибуток підприємств на прикладі підприємств харчової промисловості України та перевірка гіпотези про ступінь відхилення ефективної ставки від нормативної ставки податку на прибуток харчових підприємств. Для аналізу застосовано методи узагальнення, описової статистики, систематизації, використано факторний та кореляційно-регресійний аналізи. Економіко-статистичний аналіз проведено з викорис-танням програмних пакетів Microsoft Office. Запропоновано алгоритм формульного забезпечення обчислен-ня ефективної ставки податку на прибуток підприємства. Визначено перелік фінансових операцій на харчових підприємствах України, що продукують зміну фінансового результату до оподаткування. Виявлено, що останнім часом ефективне податкове навантаження є максимально наближеним до нормативної ставки податку на прибуток 18 %.Розроблено методологію мікроекономічних розрахунків для оцінювання податкового навантаження на прибуток підприємства на основі факторів-показників, серед яких: активи підприємства, дохід від реалізації продукції, кількість працівників, частка зобов’язань в активах, частка матеріальних активів в активах, частка оборотних активів в активах, рентабельність активів і власного капіталу, трудомісткість, темп зростання ВВП. Визначено кореляції між ефектив-ною ставкою податку на прибуток та факторами. Найбільшу кіль-кість факторів впливу і кількість кореляцій отримано для чотирьох підприємств вибірки: ПрАТ «Монделіс Україна», ПрАТ «Рівненська кондитерська фабрика», ПрАТ «Кондитерська фабрика «Лагода», ПрАТ «Харківська бісквітна фабрика»
  • Ескіз
    Документ
    Поведінкові аспекти забезпечення ефективності страхового ринку і ринкової Рівноваги: модель «Х-ефективності страхування»
    (2024) Шірінян, Артур Арамович; Шірінян, Лада Василівна
    Оскільки кожний учасник страхового ринку визначає ефективність ринку та ключові показники ефективності (КПЕ) на власний розсуд і по відношенню до себе, то КПЕ страхового ринку для різних його учасників відрізняються. Метою статті є дослідження поведінкових аспектів забезпечення ефективності страхового ринку для його учасників в частині встановлення ринкової рівноваги, розробка графічних моделей попиту і пропозиції та діаграм ефективності страхового ринку. За допомогою параметрізації побудовано в координатах «ефективність страхування – ціна послуги» ринкову сукупну криву попиту на страхову послугу і сукупну ринкову криву пропозиції страхової послуги. Отриману графічну модель, яка якісно співпадає з класичною моделлю попиту і пропозиції товару та встановлення рівноваги на ринку страхування, ми назвали модель «Х-ефективності страхування» в координатах «ефективність страхування – ціна послуги». Аналіз свідчить про можливість складних ситуацій і стратегій поведінки учасників страхового ринку
  • Ескіз
    Документ
    Комплексна діагностика економічних показників діяльності для забезпечення фінансової безпеки страхових компаній
    (2024) Шірінян, Лада Василівна
    Розвиток страхового ринку супроводжується нестабільними перехідними процесами, що можуть створювати загрози і ризики погіршення фінансового стану страховика. Саме тому актуальним стає питання комплексної діагностики економічних показників діяльності страхових підприємств для забезпечення фінансової безпеки. Фінансова безпека страховика розглядається в роботі як захищеність страховика від ризиків погіршення фінансового стану або як комплекс заходів страховика щодо усунення загроз погіршення фінансового стану для досягнення прийнятного рівня ризику діяльності протягом певного періоду часу та забезпечення фінансової стійкості страховика до зміни зовнішніх та внутрішніх загроз-чинників впливу на фінансовий стан. Метою дослідження є розробка методології комплексної діагностики економічних показників діяльності страховиків для забезпечення фінансової безпеки страхових компаній. З таких позицій в роботі запропоновано набір економічних показників діяльності страховиків для проведення комплексної діагностики за авторською методикою, в основу якого покладено дві групи показників: 1) показники фінансового стану, 2) показники фінансової безпеки. Враховано законодавчі вимоги та уповноважених органів щодо наведених показників
  • Ескіз
    Документ
    Атомарна модель ринку страхування і планетарна модель страхового ринку
    (2024) Шірінян, Арам Сергійович; Шірінян, Лада Василівна; Шірінян, Артур Арамович
    Постановка проблеми. Атомізм на мікрорівні припускає, що матерія має гранично неподільну частку-атом. Іншою властивістю матерії є гравітація, яка в макромасштабах обмежує рух планет навколо Сонця і, таким чином, формує сонячну систему. Атомізм і гравітація є фундаментальними характеристиками, однак дотепер залишаються поза увагою дослідників ринків фінансових послуг, що особливо актуально для побудови моделей ринків з багатьма учасниками. Метою дослідження є застосування атомістичного підходу і уявлень про гравітацію для аналізу будови ринку страхування і розробки атомарної та планетарної моделей страхового ринку України. Методологія дослідження використовує атомістичний підхід, фізичні уявлення про будову матерії, про склад і та рух планет сонячної системи. В роботі використано також системний підхід і узагальнення. Інформаційною базою слугували законодавчі та нормативні акти, наукові публікації, інтернет-ресурси. Приймається, що «ринок страхових послуг» і «ринок страхування» є тотожними поняттями, а «страховий ринок» і «ринок страхування» – різними. Результати. Вперше запропоновано «атомарну» модель ринку страхування, що складається з ядер атомів і елементарних частинок, в результаті поєднання яких формуються атоми і молекули такого ринку. Аргументовано присутність регуляторного органу як центрального астрономічного тіла – Сонця, що визначає закони руху і обертання атомів і молекул на ринку. Вперше запропоновано «планетарну» модель страхового ринка України, на якому присутні як учасники ринку страхування, так і державні регуляторні органи («ядро» ринку – Регулятор- Сонце). У складі планетарної моделі є Сонце, планети, супутники планет, астероїди, планети з супутниками, подвійні, потрійні, множинні планети з супутниками та інші астрономічні об’єкти. Галузь застосування. Корпоративна економіка, ринок фінансових послуг, страхування, моделювання ринків, моделювання економіки
  • Ескіз
    Документ
    Нова методика визначення конкурентної позиції компанії зі страхування життя на ринку страхування
    (2024) Шірінян, Лада Василівна
    У результаті конкуренції на ринку страхування життя (life) кожному life-страховику відповідає ринкова позиція. Закон України «Про захист економічної конкуренції» визначає правила поведінки гравців і ринкові частки life-страховиків лише за одним показником і критерієм монополізації. Актуальним завданням є розробка методики визначення конкурентної позиції life-страховиків, яка б дала змогу порівнювати результати діяльності на основі охоплення ринку страхування життя. Метою роботи є розробка та апробація нової методології оцінювання конкурентної позиції life-страховика на ринку страхування життя за допомогою показників охоплення ринку, територіальної експансії, масштабів діяльності та критеріїв ефективності. Розроблено новий підхід до оцінювання конкурентної позиції life-страховика на ринку страхування життя на основі п’яти показників охоплення ринку. Запропоновано інтегральний показник ринкової позиції life-страховика, що дає змогу порівнювати позиції та ранжувати life-страховиків. Висока конкурентна позиція компанії на ринку life-страхування зумовлюється високими преміями, кількістю life-договорів, прибутком і мінімальними адміністративними витратами. Апробовано нову методику на прикладі вибірки з 6 life-страховиків, що здійснюють діяльність ринку страхування життя України.