Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Система інтерактивного голосового управління готельним номером
    (2022) Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Лахно, Анастасія Ігорівна
    У статті проаналізовано систему інтерактивного голосового управління номером, як одну з сучасних інновацій в готельному бізнесі. Досліджено впровадження даної системи в управління готелем. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в готелях Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто світові компанії, які надають послуги голосового управління готельним номером. Визначено характерні особливості функціонування готелю, який має функцію голосового управління номером. Розглянуто основні можливості та переваги найсучасніших технологій голосового управляння номеру з тих, що наявні на ринку. Досліджено набір функцій інтерактивного голосового управління, що необхідні для вирішення багатьох завдань в управлінні готельним підприємством. Визначено за яких умов підприємству можна отримати додатковий дохід від системи голосового управління номером. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтів. The article analyzes such a modern hotel innovation as a voice room control system, and also investigates the implementation of this system in hotel management. Existing examples of the implementation of this innovation in the world and in Ukraine were analyzed. The prospects for its development have been determined. Global companies that provide hotel room voice control services are considered. The characteristic features of the operation of the hotel, which has the function of voice control of the room, have been determined. The main possibilities and advantages of the most modern technologies of voice control of the number from those available on the market are considered. A set of voice control functions, which are necessary for solving many tasks in the management of a hotel enterprise, has been studied. It is determined under what conditions the company can receive additional income from the voice control system. The advantages of implementing innovation in hotel management and the benefits for the hotel administration and customers are summarized. The voice control system consists of a smart speaker and smart devices controlled by specialized software. With the help of voice commands, guests will be able to control the temperature and air conditioning of the room, audio-visual systems, order food in the room and tickets for events or transport, leave audio feedback about the stay to the hotel administrators. Also, this system will help to conduct analytics based on the services provided, conducted surveys and feedback. Voice control system can include voice concierge functions so that guests can instantly receive the necessary information related to their stay at the hotel, as well as the ability to quickly contact the administrator. This system also helps free the staff from routine issues and pay more attention to the processes that need their attention. The system is built on a modular basis and the hotel can independently choose the functions that should be in this software, as well as create new ones together with a team of specialists according to its own requirements. For example, an enterprise can choose a module for ordering meals from a hotel restaurant using voice commands.
  • Ескіз
    Документ
    Диверсифікація послуг в готелях ділового призначення
    (2019) Комзюк, Вікторія Миколаївна; Мирошник, Юлія Анатоліївна; Бондар, Наталія Петрівна
    В статті проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку ділового туризму в Україні. Запропоновано та обґрунтовано використання технологій SmartWall для зонування робочого простору в бізнес центрах при готельних комплексах. Наведено асортимент сучасних засобів представлення інформації та автоматизації управління обладнанням конференц залів. Доведено необхідність диверсифікації послуг для бізнес-туристів. Now, the business tourism, as a special form of the tourism industry, has a significant share in the global tourist movement. According to the International Congress and Convention Association in 2015, only 5 major international congress events were held in Ukraine. Since 2016 their number has increased to 8. According to the State Border Guard Service of Ukraine , in 2016 13.6 million tourists arrived in Ukraine, 14.4 million in 2017, and over 12 million people in the first half of 2018. A significant proportion of tourists, while pointing out the purpose of their trip - business or service. About 9% of all international travel is business. The article analyzes the current state and prospects of development of business tourism in Ukraine. The using of technologies of SmartWall offers and reasonable for zoning working of space in business centers in the hotel complexes. The assortment of modern means of information representation and automation of equipment management of conference halls is presented. The necessity of diversification of services for business tourists is proved.