Тези доповідей, матеріали конференцій

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7373

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Механізм учбової мотивації при вивченні математики
    (2021) Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Перед вищою освітою постають все нові завдання, у тому числі виховання компетентної особистості фахівця, із розвитком таких її якостей, як високий професіоналізм, активність, ініціативність, мобільність, почуття відповідальності, уміння працювати, швидко орієнтуватися в ситуації, приймати самостійні рішення, формувати потребу в постійному оновленні знань і самовдосконаленні. Очевидно, що важливу роль у формуванні такої особистості відіграє позитивна мотивація студентів до навчання. Деякі студенти мають викривлене уявлення про роль математичної підготовки в їх майбутній професійній діяльності, але суспільство потребує спеціалістів з чітким логічним мисленням, глибокими математичними знаннями й умінням бачити й реалізовувати можливості застосування математики в різних конкретних ситуаціях.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття про математичну мову
    (2020) Фузік, Єгор Євгенійович; Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Вступ. Мова це знакова система, яка служить засобом вираження думок, засобом спілкування між людьми, засобом передачі думок, знань, інформації від людини до людини, від покоління до покоління. Усі мови по діляються на природні (розмовні) та штучні (формалізовані). Математична мова є штучною мовою, яка будується за певними правилами з математичних знаків, що становлять її алфавіт. Матеріали і методи. Під математичними знаками розуміють умовні позначення, якими скорочено записують математичні поняття і твердження, а також операції над математичними об’єктами. Знаки належать до математичних понять, які не означуються. Часто знаки в математиці є засобом випереджаючого відображення об’єктивної дійсності. Результати. Математичні знаки традиційно називають «символами». Однак терміни «знак» і «символ» не рівнозначні. Символ не байдужий до того, що він зображує. Систему або сукупність логіко-математичних знаків називають символікою. Знаки є вихідним «матеріалом», з якого будуються за певними правилами мовні вирази – аналоги слів і тверджень звичайної мови. Математичний вираз – це скінченна послідовність знаків з алфавіту математичної мови. Правила його побудови розглядаються в синтаксисі – граматиці математичної мови. Проте не кожна послідовність знаків є математичним виразом. Тому в процесі вивчення математичної мови важливу роль відіграє семантичний (змістовний) підхід, який дає змогу виділяти серед різноманітних скінченних послідовностей математичних знаків ті, що мають певний зміст.
  • Ескіз
    Документ
    Знаходження екстремуму функції
    (2020) Рибальченко, Олександр; Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Вступ. У багатьох геометричних, фізичних, економічних і технічних задачах необхідно знайти найбільше або найменше значення величини (найбільше і найменше значення називають також абсолютними екстремумами величини (функції)), пов'язаної функціональною залежністю з іншою величиною. Матеріали і методи. Виходячи із умови задачі, вибирають незалежну змінну і виражають досліджувану величину через цю змінну. Результати. Приклад 1. Одна із сторін прямокутної ділянки землі примикає до берега каналу, а три інші огороджуються огорожею. Якими мають бути розміри цієї ділянки, щоб його площа дорівнювала , а довжина огорожі була найменша?
  • Ескіз
    Документ
    Скалярний добуток при знаходженні найбільшого значення функції
    (2020) Якимчук, Петро Михайлович; Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Вступ. Задачі на знаходження на знаходження найбільшого і найменшого значень, як правило, розв’язуються загальним методом – методом диференціального числення. Однак, дослідження може ускладниться уже при знаходженні похідної. Цю складність можна обійти, якщо застосувати інші підходи. Наведемо один з них. Матеріли і методи. Використані поняття вектора на площині, скалярного добутку двох векторів.
  • Ескіз
    Документ
    Реологічні моделі витягування волоконних світловодів
    (2021) Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Порівняння існуючих моделей можна виконати на основі їх особливостей в таких аспектах: реологічна модель; ізотермічність (неізотермічність); стаціонарність (нестаціонарність); врахування тих або інших сил в загальному балансі сил, діючих на витягаюче волокно; розмірність моделі; граничні умови; спосіб знаходження поля швидкостей та температур. Рейнером запропоновано проводити систематизацію моделей в рамках класичної теорії, опираючись на основні моделі суцільного середовища: пружне тіло Гука, що є ідеально пружним тілом і розглядається в класичній теорії пружності; в’язка рідина Ньютона, що є «простою» в’язкою рідиною і розглядається класичною гідродинамікою; пластичне тіло Сен-Венана – тверде тіло, якому властива межа протікання, при напрузі нижче якої воно деформується пружно і пластично тече при постійній напрузі, що дорівнює межі протікання. Тіло Сен-Венана вивчає ідеальна пластичність. Решту «реологічних тіл» можна розглядати як комбінації цих трьох основних тіл. Наближення, що витікає з ізотермічності процесу витягування, є грубим і практично ніколи не відповідає дійсності. Відомі неізотермічні моделі можна розділити на дві великі групи. До першої групи належать такі, в яких разом з рівнянням Навьє-Стокса використовується рівняння теплопровідності. Такі моделі будемо вважати повними. До другої групи належать моделі, в яких розподілення температури враховується параметрично за допомогою задання в’язкості як функції координат. Найкращих результатів в дослідженні процесу витягування було досягнуто на основі повних моделей.
  • Ескіз
    Документ
    Метод найменших квадратів
    (2021) Духновська, Марія Михайлівна; Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Вступ. На сьогоднішній день однією з ключових функцій управління економікою є прогнозування. Методи прогнозування, як правило, поділяються на: 1) методи, побудовані на статистиці; 2) методи, побудовані на основі інтелектуальних систем керування (штучному інтелекті), в яких використовується метод найменших квадратів. Матеріали і методи. Методи найменших модулів та найменших квадратів
  • Ескіз
    Документ
    Поняття нечітких множин
    (2022) Кльоц, Вікторія Андріївна; Зінькевич, Петро Олексійович; Зінькевич, Олексій Петрович
    Вступ. Починаючи розв’язувати будь-яку задачу, насамперед визначають множину об’єктів, які розглядатимуться. Поняття множин використовується у багатьох математичних теоріях. Матеріали і методи. Поняття "нечітка множина" ("fuzzy set") вперше з'явивилось в 1965, коли професор Лотфі А. Заде з університету в Барклей, USA опублікував статтю під назвою "Fuzzy sets". Для побудови функцій приналежності можна використати метод, що базується на статистичній обробці думок групи експертів. Функції приналежності також зручно задавати в параметричній формі. Найбільшу популярність отримали трикутна, трапецевидна, гаусова, сигмоїдальна та Пі-подібна функції приналежності.
  • Ескіз
    Документ
    Про розв’язування задач з параметрами на ЗНО
    (2019) Листопад, Володимир Васильович; Зінькевич, Олексій Петрович; Мазур, Олег Костянтинович
    В доповіді розглянуто три типи розв’язання задач з параметрами,які пропонувалися на ЗНО з математики в різні роки. Це задачі із закладеною ідеєю, графічно-аналітичне розв’язування та дослідницький метод (перебір варіантів). The report considers three types of problem solving with parameters that were proposed at the External Examination in Mathematics in different years. These are problems with an idea, graphical-analytical solution and research method (search of options).
  • Ескіз
    Документ
    Про сучасну математичну підготовку фахівців
    (2015) Зінькевич, Олексій Петрович; Сафонов, Володимир Михайлович; Нещадим, Олександр Михайлович
    Інтенсивна математизація сучасних галузей знань, потреби практики та бурхливий розвиток комп’ютерних технологій вимагають постійного вдосконалення математичних методів досліджень, розробки питань математичного забезпечення. Intensive mathematization modern branches of knowledge, practices and needs of the rapid development of computer technology require constant improvement of methods of mathematical research, development of mathematical software.
  • Ескіз
    Документ
    Роль мотиваційної компоненти процесу вивчення математики
    (2015) Зінькевич, Олексій Петрович; Сафонов, Володимир Михайлович; Нещадим, Олександр Михайлович
    Вивчення математики повинно сприяти виявленню у студентів живої зацікавленості до того, як математика «працює» в економічних дисциплінах і безпосередній професійній діяльності, тоді сама по собі буде розв’язана проблема подолання розриву між теорією та практикою. The study of mathematics should help to identify the students' interest to live as mathematics "works" in economic disciplines and direct professional activities, while itself will be solved the problem of bridging the gap between theory and practice.