Монографії, підручники, навчальні посібники
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7375
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Tolerance to difference as key part of students’ intercultural communication competence(2024) Lukianets, Halyna; Lukianets, TetianaThis paper aims at conducting conceptual analyses of tolerance term in order to specifying its meaning in education context; additionally, the paper intends to determine the level of tolerance and outline the necessity of its development among tertiary education students during foreign language classes as an integral part of overall Intercultural Communication Competence. Herein Intercultural Communication Competence refers to the ability to conduct effective communication in various cultural contexts with people from different cultural backgrounds both within the country and outside its boundaries. ICC strives to achieve a significant improvement of cultural awareness and cultural sensitivity in order to ensure successful communication and increase the mobility of students and young professionals in the world, especially those majoring in Hospitality and Tourism, and Physical Education. In other words, ICC involves two mutually connected states of knowing oneself and knowing others, which appear as a result of long-lasting process of culture exchange in and outside classroomДокумент Professional English for Communication(2013) Smirnova, Elizabeth; Mykhailova, Nelia; Chala, Kateryna; Yurchuk, Lyudmila; Kokhan, Olena M.; Yanenko, Larisa; Lukianets, Halyna; Rusakova, Anna; Boyko, Anna; Tkachenko, NataliyaThis course book is directed to the development of foreign language professional competence with the students. It consists of two parts. It contains texts on professional and tourist regional geography, a number of lexical and grammar exercises. Основна мета посібника – допомогти студентам в опануванні лексико-тематичним матеріалом на основі сучасних оригінальних текстів та мовних імовленнєвих вправ, спрямованих на формування і розвиток у студентів іншомовної комунікативної компетенції, з метою активізації навичок комунікації в професійній діяльності майбутніх фахівців. Посібник складається з двох частин: перша містить 10 розділів, в яких подано основні тематичні тексти побутової та країнознавчої тематики, тексти для самостійного читання, а також вправи, друга –13 розділів з текстами про майбутню спеціальність різних напрямів підготовки студентів, а також додатковим матеріалом за професійним спрямуванням з відповідними вправами. Призначений для самостійної роботи студентів І–ІІ курсів усіх напрямів підготовки бакалаврів денної та заочної форм навчання.