Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до функціонування ринку продукції свинарства в умовах євроінтеграційних процесів
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Ринок свинарства є важливою складовою продовольчого забезпечення країни як сукупності взаємопов'язаних науково-дослідних, виробничих, збутових та управлінських структур, ме- ханізмів і заходів щодо прийняття рішень з метою стабільного задоволення платоспроможного попиту населення продовольством та створення запасів для забезпечення продовольчої без- пеки. З метою забезпечення функціонування системи продовольчого забезпечення необхідно підтримувати її структурний розвиток і ресурсну модернізацію всіх складових, під якими розу- міють формування ефективної господарської організації (аграрного виробництва, економіч- ної взаємодії господарюючих суб'єктів), техніко-технологічне та організаційно-правове забез- печення, розвиток інфраструктури. Отже, систему продовольчого забезпечення країни необ- хідно розглядати як багаторівневу, в якій можна виділити галузеві, продуктові, розподільні підсистеми. До специфічних особливостей ринку продукції свинарства можна віднести такі характерис- тики: оскільки м'ясо і продукти його переробки є соціально значущими видами продовольства, які повинні щоденно бути в раціоні харчування людини, держава зобов'язана забезпечити для населення країни як фізичну, так і економічну їх доступність; можливість виробництва м'яса свиней практично в усіх регіонах країни; в умовах зростання роздрібних цін на продовольство попит на продукцію свинарства низькоеластичний на м'ясо і високоеластичний на продукти його переробки, що визначає відносно стійкий попит на першу групу продукції; оскільки ринку продукції свинарства, хоча і меншою мірою, ніж іншим окремим продуктовим ринкам, властива сезонність виробництва, тому за відносно стабільного попиту постає потреба створення за- пасів свіжозамороженого м'яса та інших продуктів його переробки; ринок продукції свинар- ства вирізняється великою сукупністю реалізованих на ньому видів продукції, її споживчою сегментацією за віком, функціональною спрямованістю, споживчими властивостями, висуває особливі вимоги до технології виробництва та пакування продукції; м'ясо ? швидкопсувний про- дукт, який не підлягає тривалому зберіганню в не переробленому вигляді й потребує відповід- них каналів реалізації та розвиненої розподільчої інфраструктури; швидкопсувний характер м'яса та екологічна незахищеність сфери його виробництва зумовлюють підвищені вимоги до якості м'яса і продуктів його переробки, для чого необхідно більш швидке оновлення стандартів на якість і методи її визначення. З метою забезпечення стабільного функціонування ринку продукції свинарства необхідно забезпечувати глибоку переробку продукції свинарства, формування ефективної логістичної інфраструктури та власної торговельної мережі, створення умов для поставки продукції на ек- спорт. The pig market is an important component of the country's food security as a set of interrelated research, production, sales and management structures, mechanisms and decision-making measures aimed at stable satisfaction of the population's solvent demand for food and the creation of reserves to ensure food security. In order to ensure the functioning of the food supply system, it is necessary to support its structural development and resource modernization of all components, which means the formation of an effective economic organization (agricultural production, economic interaction of economic entities), technical-technological and organizational-legal support, infrastructure development. Therefore, the country's food supply system must be considered multi-level, in which branch, product, and distribution subsystems can be distinguished. The following characteristics can be attributed to the specific features of the market of pig farming products: since meat and its processing products are socially significant types of food that should be in the human diet every day, the state is obliged to ensure both their physical and economic availability for the country's population; the possibility of pig meat production in almost all regions of the country; in conditions of rising retail food prices, the demand for pig products is low-elastic for meat and highly elastic for its processing products, which determines relatively stable demand for the first group of products; since the market of pig products, albeit to a lesser extent than other individual food markets, is characterized by seasonality of production, therefore, with a relatively stable demand, there is a need to create stocks of fresh frozen meat and other products of its processing; the market of pig products is characterized by a large number of types of products sold on it, its consumer segmentation by age, functional orientation, consumer properties, puts forward special requirements for the technology of production and packaging of products; meat is a perishable product that cannot be stored for a long time in an unprocessed form and requires appropriate sales channels and a developed distribution infrastructure; the perishable nature of meat and the ecological insecurity of the sphere of its production lead to increased requirements for the quality of meat and its processing products, for which a faster update of quality standards and methods of its determination is necessary. In order to ensure the stable functioning of the market for pig farming products, it is necessary to ensure deep processing of pig farming products, the formation of an effective logistics infrastructure and own trade network, and the creation of conditions for the supply of products for export.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні основи організаційно-економічного регулювання продовольчого ринку
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Трусова, Наталя Вікторівна; Гривківська, Оксана Василівна
    Особливістю сучасного етапу розвитку організаційно-економічної системи продовольчого забезпечення країни є подолання стримуючих факторів, вплив яких можна контролювати за допомогою цілеспрямованих дій на процеси її становлення. Подібні заходи на національному й регіональних рівнях слід реалізувати у рамках концепції розвитку системи продовольчого забезпечення, яка передбачає: обґрунтування цілей, завдань і параметрів продовольчої системи; визначення обсягів потреби в продовольчих ресурсах; перспективи територіального розміщення виробництва сільськогосподарської продукції, її переробки та доведення до рівня продовольчих ресурсів. Abstract Introduction. A feature of the modern stage of development of the organizational and economic system of the country's food supply is the overcoming of restraining factors, the influence of which can be controlled with the help of purposeful actions on the processes of its formation. Similar measures at the national and regional levels should be implemented within the framework of the concept of development of the food supply system, which provides for: substantiation of the goals, tasks and parameters of the food system; determining the amount of need for food resources; prospects for the territorial placement of agricultural production, its processing and bringing it up to the level of food resources. Goal. On the basis of the conducted research, propose recommendations for improving the conceptual foundations of the organizational and economic regulation of the food market. Method (methodology). To implement the tasks, the following methods and techniques were used: monographic, comparison - to compare economic phenomena in different time periods in order to identify a cause-and-effect relationship, to conduct a comparative analysis of the development of the food market; abstract and logical - when substantiating hypotheses regarding the production and consumption of agricultural products and food. Results. It has been proven that the practical implementation of conceptual approaches to the organizational and economic regulation of the food market is possible only under the condition of creating an appropriate system of strategic management and operational tactical adjustment of the implementation of the decisions made. This requires the creation of such an organizational and economic mechanism that will take into account the specifics of industries, the variability of factors that determine economic dynamics and market conditions, and will have the following main blocks: financial and economic, organizational and informational, personnel and legal.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи моніторингу продовольчого ринку в контексті державного регулювання продовольчого забезпечення населення країни
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Підвищення рівня економічної безпеки держави, її складової продовольчої безпеки, не можливо забезпечити без ефективного розвитку продовольчого ринку та значного посилення ролі інструментів державного регулювання у досягненні його збалансованого розвитку. В умовах посилення глобалізаційних процесів та прийнятих зобов'язань, насамперед, щодо обмеження прямої підтримки сільського господарства, вітчизняний агропродовольчий ринок на сьогодні перебуває під впливом негативних чинників нестабільності. Із урахуванням вищезазначеного, посилення ролі інструментів державного регулювання розвитку продовольчого ринку стає важливою умовою забезпечення його збалансованості у продовольчому забезпеченні країни та формуванні експортної пропозиції агропродовольства із високим значенням доданої вартості. Increasing the level of economic security of the state, a component of its food security, cannot be ensured without effective development of the food market and significant strengthening of the role of state regulation tools in achieving its balanced development. In the conditions of the strengthening of globalization processes and the accepted obligations, first of all, regarding the limitation of direct support for agriculture, the domestic agro-food market is currently under the influence of negative factors of instability. Taking into account the above, the strengthening of the role of the instruments of state regulation of the development of the food market becomes an important condition for ensuring its balance in the food supply of the country and the formation of an export offer of agro-food with a high added value.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг продовольчого ринку: європейський досвід та виклики для України
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Трусова, Наталя Вікторівна; Гривківська, Оксана Василівна
    Головним завданням державної системи моніторингу агропродовольчого ринку є створення та підтримка функціонування інформаційно-аналітичної системи аграрного сектору економіки для забезпечення оперативного прийняття непередбачених кризових ситуацій на відповідних агропродовольчих ринках; виявлення вигідних ринків збуту та сприяння прогнозованості розвитку бізнесу; оперативне і безкоштовне розповсюдження інформації про ціни та ринкові тенденції серед широкого кола споживачів, однак Законі України «Про захист прав споживачів». Вважаємо, що на сьогодні назріла необхідність у створенні системи державного моніторингу агропродовольчого ринку та розробці релевантної, узгодженої інформаційно-аналітичної системи для забезпечення оперативного прийняття управлінських рішень суб’єктами ринку, зокрема, з питань вжиття органами виконавчої влади заходів для раціонального поєднання саморегуляторних процесів та державного економічного регулювання, створення умов для вільного доступу всіх учасників до необхідної інформації. Для держави наявність оперативної та достовірної інформації щодо поточної та прогнозної цінової ситуації на місцевих, регіональних та загальнодержавному агропродовольчому ринку сприятиме прийняттю своєчасних та обґрунтованих урядових рішень щодо регулювання ринків та державної підтримки товаровиробників. підвищенню дієвості державної політики щодо запобігання виникнення непередбачених кризових ситуацій на окремих ринках, досягненню паритетності в результаті виявлення внутрішніх цінових диспропорцій, зменшенню вразливості економіки від «цінових шоків», зниженню рівня розбіжностей цін у межах регіону, скорочення проявів локального монополізму. Вважаємо, що існує необхідність в створенні системи моніторингу цін виробників сільськогосподарської продукції, цін на промислові товари, придбані сільськогосподарськими організаціями, цін у переробній сфері, тарифів у розподільчій інфраструктурі, а також споживчих цін на продовольчі товари, що дозволить виявити ступінь впливу окремих учасників ринку ланцюга поставок на рівень і динаміку цін кінцевої продукції. В умовах мінливості рівня цін та їх співвідношення достовірність і порівнянність використовуваної цінової інформації має визначальне значення для аналізу ситуації, виявлення довгострокових тенденцій і їх векторів для організації регулювання економічними процесами на всіх рівнях управління. The main task of the state monitoring system of the agro-food market is to create and support the functioning of the information and analytical system of the agrarian sector of the economy to ensure the prompt acceptance of unforeseen crisis situations in the relevant agro-food markets; identification of profitable sales markets and promotion of predictability of business development; prompt and free distribution of information about prices and market trends among a wide range of consumers, however, the Law of Ukraine "On the Protection of Consumer Rights". We believe that today the need to create a system of state monitoring of the agro food market and to develop a relevant, coordinated information and analytical system to ensure prompt management decision-making by market subjects, in particular, regarding the implementation of measures by executive authorities for a rational combination of self-regulatory processes and state economic regulation, creating conditions for free access of all participants to the necessary information. For the state, the availability of operational and reliable information on the current and forecast price situation on the local, regional and national agro-food market will contribute to the adoption of timely and well-founded government decisions regarding the regulation of markets and state support of commodity producers. increasing the effectiveness of state policy in preventing the occurrence of unforeseen crisis situations in individual markets, achieving parity as a result of identifying internal price disparities, reducing the vulnerability of the economy to "price shocks", reducing the level of price discrepancies within the region, reducing manifestations of local monopolies. We believe that there is a need to create a system for monitoring prices of producers of agricultural products, prices for industrial goods purchased by agricultural organizations, prices in the processing sector, tariffs in the distribution infrastructure, as well as consumer prices for food products, which will allow us to reveal the degree of influence of individual market participants in the chain supplies on the level and dynamics of prices of final products. Under the conditions of the variability of the price level and their relationship, the reliability and comparability of the used price information is of decisive importance for analyzing the situation, identifying long-term trends and their vectors for organizing the regulation of economic processes at all levels of management.